• lars_k

    Medlem
    25 april, 2013 vid 14:22

    På min V50 måste man skjuta stolen längst bak, justera till lägsta sittdyna, vinkla ryggstödet framåt med vredet och fälla med de två spakarna på baksidan. Om man inte gör allt detta går inte nackstödet förbi i-brädan. Nedfällt blir det ganska plant hela vägen från bakluckan till ibrädan.
    Har med mina 193cm t.o.m. sovit en natt på passagerarsidan på luftmadrass! 🙂

  • stenevinge

    Medlem
    25 april, 2013 vid 16:44

    kombibil funkar bra ,,, har en Renault Laguna som funkar klockers,,, har brädor i bilen med segel och givetvis på taket !!!

    funkar bra !!

  • svenne

    Medlem
    25 april, 2013 vid 17:23

    Touran, tar hur mycket som helst. Min är nu såld. Till en annan surfare. 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    25 april, 2013 vid 17:43

    Vet inte riktigt vad ni snacka om. På den här kan man visserligen fälla baksätet så det blir en fin dubbelsäng (bakom tvålågiga köket med rinnande vatten bord och soffa), men varför fälla framsäten? Om två veckor med nybyggd framvagn model TIGHT, och om två månader med 2,1 litersmotor model STARK.

  • getwet

    Medlem
    25 april, 2013 vid 17:54

    Humlan på G igen, nice att se Jesper!

  • getwet

    Medlem
    25 april, 2013 vid 18:05

    Det här tycker jag är en riktig surfbil:laugh: dubbelsäng, rinnande vatten 550newtonmeter och straxt över 360 hk, dock inte miljöklassad……shame!

  • mangew

    Medlem
    25 april, 2013 vid 18:49

    Vill slå ett slag för Citroen Berlingo (2008 och framåt): Baksätet är uppdelat på tre stolar som går att lyfta ur var för sig, sedan är avståndet mellan stolarna fram så pass brett att två plankor går in (237 cm långa i fodral), har även fått in min SUP (en 7,8´) plus en 237 cm bräda. 5 Segel, 2 master, 1 bom lägger man på de interna lastbågarna = Full vindsurf utrustning utan takräcke. Det skall även tilläggas att vi då kan sitta 4 pers i bilen och fortfarande kan se ut. En bra billig bil, men visst ingen räser, men borde helt klart vara med i era urval. Lycka till

  • styret

    Medlem
    26 april, 2013 vid 08:47

    Rätta mig om jag har fel men visst är det så att Volvo fortfarande envisas med att ha smala fällningen av baksätet på passagerarsidan.

    Något att räkna med när en funderar och den där framsätesfällningen verkar så smutt.

  • jester

    Medlem
    26 april, 2013 vid 09:04

    Renaulten har breda fällningen på rätt (höger) sida

  • seve1000

    Medlem
    26 april, 2013 vid 09:20

    Dom har det på V50 men övriga skall ha på högersida.

    I alla fall V60,XC70,XC60 som jag kollade på innan mitt köp.

    @styret 709705 wrote:

    Rätta mig om jag har fel men visst är det så att Volvo fortfarande envisas med att ha smala fällningen av baksätet på passagerarsidan.

    Något att räkna med när en funderar och den där framsätesfällningen verkar så smutt.

  • styret

    Medlem
    26 april, 2013 vid 12:26

    Ahh! jag åkte fullpackad v50 häromdagen och det var då jag uppmärksammade det.

  • lars_k

    Medlem
    26 april, 2013 vid 14:52

    De flesta nya volvokombis (V60,V70,XC60,XC70) har 3-delade baksäten där man kan fälla de 3 delarna separat en och en eller två lite som man vill. Men V50 fäller smala delen på höger sida, rätt opraktiskt helt klart men det var ju så Ford ville ha det…

  • raggarn

    Medlem
    26 april, 2013 vid 16:28

    Annars går det in en del prylar i en så´n här…!!!
    den borde ju svälja er Speedares all utrustning oxå……..ingen nämd å ingen glömd 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.