Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Biltemas surfbrädeshållare – någon testat?

  • dr-masse

    Medlem
    17 november, 2015 vid 07:48

    Mäh, vad skall med en sådan till? Boardbag, takräksvaddering och vanliga spännband är bra mycket smidigare, säkrare och mer flexibelt.

  • oscarlj

    Medlem
    17 november, 2015 vid 08:44

    Jag skulle gärna se / betala för en smidig lösning där man kan kasta upp allt på taket och spänna snabbare. Tycker det tar alldeles för mycket tid att spänna fast grejerna, speciellt om man även ska upp med alla segel på taket.

  • raggarn

    Medlem
    17 november, 2015 vid 11:01

    köpte dessa sist på feltema…. http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Lasta-och-Dra/Lasthallare/Bandspannare-till-lasthallare-2000016571/
    inte kvar i katalogen tydligen…men sök på 34-225…..
    sliter fortfarande på Thules gamla motsvarighet…så har inte testat feltemas ..men dom känns lite klenare iaf……
    tycker def. att spännband e hopplöst å hålla på med…de e ju inte sällan brådis före å efter surfet här i Stockholms området….så ritsch-ratsch å lite skum mellan brädorna så e de klart…
    segel ska väl kanske inte klämmas ihop med dessa…

  • danielsk

    Medlem
    21 november, 2015 vid 16:55

    Vet någon om det är möjligt att frakta surfutrustning på en Skoda Fabia eller blir det i minsta laget?

  • rillestark

    Medlem
    21 november, 2015 vid 21:40

    @oscarlj 737012 wrote:

    Jag skulle gärna se / betala för en smidig lösning där man kan kasta upp allt på taket och spänna snabbare. Tycker det tar alldeles för mycket tid att spänna fast grejerna, speciellt om man även ska upp med alla segel på taket.

    Jag har kört med dessa i många år.
    http://www.thule.com/sv-se/se/products/carriers-and-racks/roof-racks/load-accessories/thule-bandstrackare-552-_-552000

    FS140_01Z.jpg

    Frid!

  • rillestark

    Medlem
    21 november, 2015 vid 21:44

    Det är inga problem. Det går ju bra på en Yaris & Skodan är väll något större? 🙂

    Frid!

  • danielsk

    Medlem
    22 november, 2015 vid 08:23

    @RilleStark 737093 wrote:

    Det är inga problem. Det går ju bra på en Yaris & Skodan är väll något större? 🙂

    Det låter bra 🙂 Vad får du plats med på den?

  • sailortrash

    Medlem
    22 november, 2015 vid 08:50

    shit vilket i-landsproblem..när spännband inte duger

    keep it simple..då funkar det

  • bjorn-daniels

    Medlem
    22 november, 2015 vid 09:16

    @danielsk 737095 wrote:

    Det låter bra 🙂 Vad får du plats med på den?

    Jag har en äldre (-04) skoda Fabia kombi och det är inga problem. Brukar ha 3 brädor, 5 segel,2-3 bommar, 3 master på taket.
    Slänger jag ut sittdynorna bak och fäller baksäte + passagerarstol får jag även in allt i bilen men då är det lite pysslande och jävligt trångt. ( Nu har jag ingen bräda över 235, är lite marginal men har man längre kan det bli problem)

    Tycker annars att spännband är hur smidigt som helst, pratar ju max 2-3 min för själva fastspänningen av prylarana, det som tar tid är ju resten, packa in/ur (garage för min del), rigga upp/ner, byta om, etc.

  • danielsk

    Medlem
    22 november, 2015 vid 09:56

    Kanske skulle nämnt att det är en sedan jag har 🙂

  • rillestark

    Medlem
    22 november, 2015 vid 13:24

    Alltså du oroar dig nog i onödan. 🙂

    Hur många kilos taklast får din Skoda ta enligt instruktionsboken?
    Min Toyota får ta 50 kilo & det räcker till en kajak, en Kona (350cm) & en slalombräda (250 cm).
    Så nog går det att lasta en hel del.
    Sedan är det så att originalräcken kanske inte alltid är nå vidare, utan Thule har ofta bättre grejor & gärna med ett rejält utstick på sidorna om hållarna, vilket ger större yta så man kan lasta en hel del prylar. 🙂

    Frid!

  • danielsk

    Medlem
    23 november, 2015 vid 19:25

    Tack för svar, Fridl!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Biltemas surfbrädeshållare – någon testat?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.