Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blidö – var seglar man?

  • boman

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 09:44

    Sant så sant, du har ju koll! Fridens.

  • boman

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 13:25

    Syd ca 10 Bromskär

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 16:26

    Då är ju Blidö-playan bra för sjöbrisen. Öarna utanför ser ju ut att ligga bra långt bort. Motvarande läge är Bruket på Muskö, varifrån man kan nå ut till Mysingen.

  • farbror_j

    Medlem
    1 augusti, 2012 vid 07:53
    Bjornen;687679 wrote:
    Bromskärs brygga fungerar kanon på rak nord. Borde vara bra på syd också men det har jag inte testat. Vet inte om du vill ha vågor men vinden är bra på dessa riktningar.

    Har nu testat Blidö en del och tackar för hjälpen. Bromskärs brygga var verkligen toppen. Funkar bra på nordlig, men ffa på sydlig, helst SO som gav långa sköna dyningar. Funkar nog på alla vindar utom västliga spektrumet. Avlastning från bilen 5 meter från vattnet och riggning på en liten strandsnutt. Sandbotten och stora seglingsytor.

    Så tack för tipset. I övrigt så kan jag bara konstatera att strandskyddet kom 100 år för sent. Nästan alla vägar ner till segelbart vatten och alla strandremsor är tydligt markerat med MITT på olika sätt.

  • robin

    Medlem
    1 augusti, 2012 vid 14:22

    Vad fick du köra för segelstorlekar?

  • farbror_j

    Medlem
    3 augusti, 2012 vid 22:09
    Robin;694465 wrote:
    Vad fick du köra för segelstorlekar?

    Körde 6,2 i tisdags (vill jag minnas att det var, har blivit lite dagvill. Det blåste på riktigt mycket på f.m och fortsatte ända in till 20.30). Körde 7,5 förra veckan – det ville dock inte ta riktig fart med 7,5:an – hade behövt minst 8.

    Men det var kul att testa en ny spot.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blidö – var seglar man?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.