Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Blir så trött på svårigheten att sälja begagnade k

  • acemattias

    Medlem
    31 augusti, 2012 vid 03:32

    Det är inte så mycket grönare på andra sidan (utland), i alla fall inte på beg marknaden, bara dyrare frakt och lättare att bli blåst.

    Sedan är det ju inte så underligt att att priserna dumpas när så många tycker att en kite inte håller mer än ett år. Om så många skaffat ny bil med samma frekvens så hadde var man haft avställda bilar på bakgården.

    Tror faktiskt att den som seriöst letar utrustning på surfzone kollar igenom det mesta, bland de halvintresserade gör nog den dåliga sökfunktionen att de som är lata missar klipp som den tålmodige hittar.

  • martent

    Medlem
    31 augusti, 2012 vid 19:35

    Haha jag tycker det är sjukt enkelt att sälja här på steffo! Har alltid varit.

  • hengo

    Medlem
    3 september, 2012 vid 09:45

    hört talas om att man även kan elda upp dom?

    …eller låta bli att sälja på hösten 🙂

  • zaphod

    Medlem
    3 september, 2012 vid 10:42

    Ok, då blir det en fet brasa av möget 🙂 Eller göra om till tält

  • regfellow

    Medlem
    3 september, 2012 vid 18:35
  • rrd_z

    Medlem
    4 september, 2012 vid 12:07

    jag kan tycka att i många fall så tror folk att sina kite prylar är värda sin vikt i guld…. ibland är de folk som lägger ut 2010 2011 kites för 6000-7000 kr för att dom är körda 4 gånger … den teorin funkar inte riktigt… 2011 sålde jag min 2010års naish cult kite för 4500kr… och kiten va i absolut perfekt skick dock en missfärgning i duken men hur många kites har inte de?? så idag hade jag inte betalt mer än 5000-5500/6000kr komplett med bom,väska och pump (pump hade jag kunnat leva utan men aldrig utan bom) så vill man bli av med sina prylar så även de svider så är andrahands värdet inte direkt super högt och har den några år på nacken så kan man inte kräva mkt alls tyvärr med tanke på att de är dyra inköp om man köper 2-3 nya kites varje år.

  • rrd_z

    Medlem
    4 september, 2012 vid 12:14
    MårtenT;697058 wrote:
    Haha jag tycker det är sjukt enkelt att sälja här på steffo! Har alltid varit.

    kan absolut hålla med…. alltid fått sålt mina kites / selar / våträkter men har iof också satt ett pris som inte direkt är för dyrt och inte heller för lågt sen har de alltid gått att prata lite vid affären och alla gått nöjda där ifrån som sagt , beggade kite prylar är och kommer förmodligen att fortsätta att vara dåligt andra hands värde på med tanke på att de är bara mer o mer som börjar/slutar/köper nytt så jag tror inte de kommer dyka upp mindre kites här på steffo..

    :cool2:

  • johnk

    Medlem
    5 september, 2012 vid 14:52

    Jag är mer frustrerad över att det är så vidrigt dyrt med reservdelar att det inte är lönt att laga.

    Jag gillar fortfarande min Rebel ’07 men… Seriöst? ==> http://www.briskites.com.au/index.php?l=product_detail&p=879

    Slit-och-släng-samhället gagnar ingen i längden.

  • regfellow

    Medlem
    5 september, 2012 vid 16:40

    Det är ju seriöst löjligt pris på ett linset…

  • rrd_z

    Medlem
    5 september, 2012 vid 17:54
    Regfellow;697480 wrote:
    Det är ju seriöst löjligt pris på ett linset…

    kan enbart hålla med…. linor kan omöjligt vara så dyrt att framställa och 100% på att de är “made in china”

  • johnk

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:50
    RrD_Z;697491 wrote:
    kan enbart hålla med…. linor kan omöjligt vara så dyrt att framställa och 100% på att de är “made in china”

    Japp. Har har köpt “lina på rulle” ($100-150 för 170m) som jag tänker använda på mina 4-linors-bommar, men norths femlinors-system har jag inte lust att klippa till själv.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Blir så trött på svårigheten att sälja begagnade k

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.