Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • tsss

    Medlem
    22 juni, 2012 vid 09:12

    Såg ju också den annonsen o upptäckte att man inte längre kan kommentera här på surfzone.
    Det var ju en del segel som var uppåt 20 år gamla, och ett ohemult pris!

  • wisco

    Medlem
    22 juni, 2012 vid 10:33
    Doc;691591 wrote:
    Inte bara Blocket:

    Nix, här finns rövarkjöp i norge också: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35608757

  • hakuna

    Medlem
    22 juni, 2012 vid 12:08

    Igen, kopiera gärna in infon i tråden, annonsen försvinnar ju efter ett tag.

  • tsss

    Medlem
    23 juni, 2012 vid 08:31
    wisco;691638 wrote:
    Nix, här finns rövarkjöp i norge också: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35608757

    Här är bilder på denna norska ädelsten av fabrikat Klepper. Obs att norska kronans köpkurs ligger på över 1,20 så priset är något mer än 9 lakan!!

  • mes

    Medlem
    27 juli, 2012 vid 09:27
  • tsss

    Medlem
    27 juli, 2012 vid 15:27
    mes;694138 wrote:

    Något är knasigt med killen. Han har en annons till där han säljer en SurfPartner med tillbehör för 4800 och skriver att det är grejor från 2010-11 o hävdar att nypriset är 18000. Han har kvitton!
    Skönt att han har solida bockar så att dyrgripen inte faller ned på det hårda betonggolvet…

    här är hela texten:
    – Typ: Dyk & Vattensport Helsingborg: Visa var

    Komplett windsurfer-paket år 2010/2011 alt i perfekt skick:

    1 st bräda (360cmx62cm)
    1 st fenor;
    1 st centerbord;
    1 st mastfot/mastadapter;
    6 st foot-straps (fotstroppar) + komfort cover;
    1 st kolfibermast/fiberspar längd 460 cm / 2-delad;
    1 st variable boom +gummigrepp + trapez-straps (hängselar);
    1 st segel (ca. 4,7 kvm) år 2011;
    1 st. segel ca. 5,7 kmv) år 2011;
    2 st riggbag;
    1 st sit-trapez komplett

    Butik priset 18.000,-

    Pris komplett sek. 4.800,-

    OBS:
    Lätt för juniorer och nybörjare att lära sig vindsurfa!

  • booman

    Medlem
    27 juli, 2012 vid 21:01
    tsss;694155 wrote:
    Något är knasigt med killen. Han har en annons till där han säljer en SurfPartner med tillbehör för 4800 och skriver att det är grejor från 2010-11 o hävdar att nypriset är 18000. Han har kvitton!
    Skönt att han har solida bockar så att dyrgripen inte faller ned på det hårda betonggolvet…

    här är hela texten:
    – Typ: Dyk & Vattensport Helsingborg: Visa var

    Komplett windsurfer-paket år 2010/2011 alt i perfekt skick:

    1 st bräda (360cmx62cm)
    1 st fenor;
    1 st centerbord;
    1 st mastfot/mastadapter;
    6 st foot-straps (fotstroppar) + komfort cover;
    1 st kolfibermast/fiberspar längd 460 cm / 2-delad;
    1 st variable boom +gummigrepp + trapez-straps (hängselar);
    1 st segel (ca. 4,7 kvm) år 2011;
    1 st. segel ca. 5,7 kmv) år 2011;
    2 st riggbag;
    1 st sit-trapez komplett

    Butik priset 18.000,-

    Pris komplett sek. 4.800,-

    OBS:
    Lätt för juniorer och nybörjare att lära sig vindsurfa!

    Helt otroligt!Har mailat och frågat lite, får se vad han säger och om han skickar nån bild på seglen…. :laugh:

  • doc

    Medlem
    28 juli, 2012 vid 07:14

    Åååååh sitt-trapez! Vill ha 🙂

  • rexxton

    Medlem
    6 augusti, 2012 vid 11:26

    är detta grejjer du har till salu???

  • tsss

    Medlem
    1 september, 2012 vid 10:33

    En del humor i följande annons:

    Pris: 1 000:- Typ: Dyk & Vattensport Kalmar: Visa var

    Min dotter frågar mig ibland vad som inte fanns när jag var barn på 60-talet. DVD, mobiltelefon, mikrovågsugn svarar jag då. När det gäller dom här brädorna blir jag fan osäker…

    Den ena brädan sjunker när man ställer sig på den och den andra är så stor och tung att det krävs ett halvt fotbollslag för att få den i sjön. Men det är lugnt, alla får plats och surfa på den samtidigt.

    En najs feature är att masterna inte är delbara. Det ser fett retro ut med 5 meter mast på biltaket. I rätt hastighet kan man även få till ett schysst resonansljud från den ena som kan få vilken älg som helst att springa åt motsatt håll. Viltvarnare de la grande.

    Det vita seglet är på 6 kvadrat och det andra på nåt liknande men med så skrikiga 80-talsfärger att synen förmodligen tar skada vid för starkt solljus.

    Aldrig använd joint sitter monterad på den ena mastfotskopplingen. Bommar finns till båda.

    Slänger med en grymt obekväm pastellfärgad hängsele också.

    Ge mig en tusenlapp eller ett bud för rubbet så jag äntligen kan få plats med nåt annat i förrådet.

  • pedersen

    Medlem
    1 september, 2012 vid 12:39

    Älskar den här sortens humor 🙂

  • Knatte

    Gäst
    1 september, 2012 vid 14:57

    Ser ut som ett Briand segel i sina skrikiga färger:smirk: Hade ett sådant på 80-talet alt början 90, och fick aldrig det att funka som jag tänkte och ville…:blush:

  • g_l

    Medlem
    11 september, 2012 vid 07:04

    Svenska Blocket ligger långt efter i ett internationellt perspektiv!

    Kolla annonserna på engelska och tyska e-bay…

    http://www.ebay.co.uk/sch/Windsurfing-Sets-/117171/i.html

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=windsurfen+komplettausr%C3%BCstung&_frs=1

  • sailortrash

    Medlem
    11 september, 2012 vid 08:06

    fan den där “tandemliknande” brädan ser ju riktigt sportig ut! jag lärde mig segla på en sådan som var gjord på Åland sent 1970…det krävdes två vuxna för att bära ner härket till stranden, och både kunde stå på den utan att den sjönk.

    80-talsseglet är det faktiskt bra drag i skulle jag tro. de där gamla racegrejerna när man stoppar in lattor och grejer får riktigt fin buk faktiskt. och färgerna är på väg tillbaks…kolla bara simmers vågsegel 2012…

  • Aquario

    Medlem
    18 januari, 2013 vid 13:42

    Surfsäsongen för prylar som hör hemma på sjöfartsmuseum verkar börja tidigt i år:smile:
    http://www.blocket.se/malmo/Vindsurfing_paket_for_nyborjare___erfarna_44907617.htm?aw=1

Sida 34 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.