Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

  • the_novice

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 08:05

    Vi får väl hoppas att de andra istället ser sin chans att få kunder!

    BA har ju helt kassa regler, hur skall man tex få med sig ett par normala skidor i ett paket där Bredd+höjd+längd ≤ 158cm ???

  • rooster

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 08:35

    @The_Novice 422964 wrote:

    Vi får väl hoppas att de andra istället ser sin chans att få kunder!

    BA har ju helt kassa regler, hur skall man tex få med sig ett par normala skidor i ett paket där Bredd+höjd+längd ≤ 158cm ???

    Det står i o f s: The majority of skis comply with maximum dimensions, although all skis will be accepted.

  • surfbar

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 09:06

    Tyvärr blir det säkert hårdare regler på fler och fler bolag då man överväger förtjänst (kanske få vindusurfande kunder) mot kostnader i form av skader på baggage, frakt och hanteringskostnader.

    Man kan ju hoppas att uthyrningarna blir fler, bättre och billigare men ofta vill man ju ha sina egna prylar ändå

  • steffo

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 09:30

    Vilken vändning BA gör. I sommras fick man ta med sig 32kg vindsurfing prylar utan kostnad och nu inte alls.

  • basse

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 09:36

    @Steffo 422988 wrote:

    Vilken vändning BA gör. I sommras fick man ta med sig 32kg vindsurfing prylar utan kostnad och nu inte alls.

    Precis…. det skrev de ju tom på Boardseeker. Mycket konstigt!

  • rlj

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 10:38

    Tips är väl att gå in på deras customer contact och tala om vad ni tycker., Ju fler som skaligt berättar att de kommer att tappa alla surfande kunder, desto större påverkan får det.

    Jag kan tänka mig att de får en del bitska kommentarer från alla surfare i UK, som är ganska många.

  • oaxen

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 10:39

    Det är väl snart dags att starta ett upprop om bojkott mot BA, vare sig man ska ha med prylarna eller ej.

    Jag väljer bort BA!

  • ola-h

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 11:11

    @Rooster 422976 wrote:

    Det står i o f s: The majority of skis comply with maximum dimensions, although all skis will be accepted.

    Eeh, kanske för britter som skall ned med sina nybörjarskidor till CHamonix. Huvuddelen av skidorna är annars INTE kortare än 158cm. L+B+H på mina skidor hamnar t ex på på ca 230cm.

    Men givetvis: Bojkott på BA från och med nu.

  • davo

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 12:21

    Hur är UA’s policy för prylar? Kikat lite på resa till Maui med dem.

  • pennywise

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 16:51

    Det där va ju ingen glad nyhet…Bokade min biljett i sommras till SA med BA just därför att de va billigast när man skulle ha med utrustning…hur gör jag nu när jag betalt och inte få ta med mig utrustningen? någon som är bra på konsument regler? gäller de regler då jag köpte min biljett?

  • ola-h

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 17:26

    Själv var jag precis på G att boka Mauibiljett, ev med BA. Skönt att man inte slog till på det.

    Jag fick liknande, men mindre allvarliga, problem när jag var på Maui sist. Både totalvikt man fick packa samt max vikt per kolli ändrade under tiden vi var där. Det var omöjligt att tjata tillbaka med de prylar jag hade med dit, så det blev till att packa om, lägga kvar lite grejjor och sedan pynta för resten.

    Men du kan ju försöka. Berätta gärna hur det går.

  • manno

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 22:05

    @PennyWise 423069 wrote:

    Det där va ju ingen glad nyhet…Bokade min biljett i sommras till SA med BA just därför att de va billigast när man skulle ha med utrustning…hur gör jag nu när jag betalt och inte få ta med mig utrustningen? någon som är bra på konsument regler? gäller de regler då jag köpte min biljett?

    Vilka jävla as! Går väl att kontakta nån konsumentvägledning och be om råd, dock står det säkert nånstans bland alla helvetes vilkor man godkänner utan att blinka att dom får ändra vadsomhelst närsomhelst utan att behöva bry sig ett smack!

  • basse

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 06:00

    @Davo 423029 wrote:

    Hur är UA’s policy för prylar? Kikat lite på resa till Maui med dem.

    På deras hemsida står det $ 170 inrikes (USA/Canada) så det är säkert de dubbla om du kommer från andra sidan pölen.
    De verkar ju även ha stramat till det lite på vanligt bagage där det är 2*23 kg som gäller om du flyger United.
    Fast ni andra kanske flyger 1st eller Business… då är det 2*32.

    Kanske hyra näst gång…. det är ju SÅÅÅ skönt att slippa resa med prylar ffa i USA….. men SÅÅÅÅ skönt att köra egna prylar!

  • calle

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 06:02

    När jag skulle hem från Maui via Seattle så fick jag ta med grejerna hem gratis trots att det egentligen kostade $150 (med KLM) eftersom dom gjort om reglerna EFTER det att jag bokat och betalt.
    Ring BA och fråga, det verkar ju helt galet om du inte får ta med grejerna!
    / Calle

  • ekern

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 09:27

    vi sitter i samma båt. ska åka ner till SA om en dryg vecka med BA och så får man reda på det här, fnnnn.. Snackade med dem igår och då fick tippset att avboka som har en kostnad på 900 pix som jag sedan kunde kräva tillbaks genom att skriva en “uppsatts” till dem om ändrade vilkor blablabla.. Alternativ två var enligt BA att chansa och hoppas på incheckingispersonalens goda humör…
    Helt sjukt att de gamla reglerna inte gäller för de som bokat tidigare än när reglerna ändrades.. AVTAL ÄR TILL FÖR ATT HÅLLAS!

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.