CAM O NO CAM

This topic has 18 svar, 9 deltagare, and was last updated 3 months sedan by  Rickard_nr1.

• Författare
     sailortrash 
    Deltagare

Jág tycker inte man ska ducka för fullrace om man vill testa. En del kanske gillar det, och det är knappast mkt svårare att hantera än en vanlig ocambrad i samma st. Enligt mig är det lite mer “locked in” känsla, man liksom parkerar segelt som snällt står still, rör sig knappt. Lite som en vägg. Kommer det en byvind på 13 m/s så går det bara fortare, knappt ngt ökad drag i riggen. Har man en stor bräda är det bara att hala rigg när man tappar, även om det är drygt. Man tar bra mkt bättre höjd också, pga av profilen. oslagbart för speed och raka långa repor, eller match racing. men runt en bana tror jag inte man vinner ngt på det om man inte är proffs, man tappar för mkt (kontroll) i gipparna

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     dr Masse 
    Deltagare

Vilken storlek handlar det om? Har nyligen kört cam (7.8 Duotone) och no-cam (mitt eget 7.2 V-max) och på samma bräda (hyrd och ägd Blast 115) så kan jämföra skapligt bra om det är av intresse.

• Det här svaret redigerades 3 months sedan av  dr Masse.
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Vilken storlek handlar det om? Har nyligen kört cam (7.8 Duotone) och no-cam (mitt eget 7.2 V-max) och på samma bräda (hyrd och ägd Blast 115) så kan jämföra skapligt bra om det är av intresse.

Jag var mest nyfiken i allmänt, skillnad, fördelar och nackdelar. Var var skillnad då efter du har kört på damma bräda med och utan???

Rickard_nr1 
    Deltagare

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account