Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Converting vegetarians (Lost windsurfers)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2003 vid 21:36

    Svar till:


    Svar till:


    äähh vadå kombinera med trick från wakeboard,snowboard etc. ni hänger ju hela tiden i ett snöre så hoppar du bara tillräckligt högt så är det nog inte så mkt svårare att snurra några varv till. det e bara att jämföra proffsen! hur många år ligger bakom ett ws-proffs o hur många år krävs för att bli proffs inom kite?

    [/ QUOTE ]

    Ehhh proffs och proffs? menar du svenska proffs? eller internationelt…

    Jag menar jämför lou med typ pepps crille mike och hugo…

    //Pan

    [/ QUOTE ]

    vadå mike är fan snart lika grym som lou…iaf det lilla jag sett av honom och han utvecklas grymt snabbt verkar det som.

    gustav

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2003 vid 23:00

    ja och vågsurfing är svårast eller hur justyna?

    om man nu kan säga att något är svårast då det knappt är jömförbart…

    gustav

  • surfsmurf

    Medlem
    18 november, 2003 vid 23:01

    Själv kör jag på allt samtidigt (nästan iaf tongue.gif). När det är grymma kiteförhållanden kitar jag, är det bättr ws förhållanden (ofta fallet i stockholm) så winsurfar jag. Vid grymt swell blir det vanligt surf och i vindlösa förhållanden kör jag longboardskate eller klättrar. Man blir gladare och slipper känna lika mkt frustration över det pissiga vädret. Funkar för mig iaf. Sedan har man ju såklart sina favoriter. För min del slår vanlig vågsurfing i cleana bryt allt annat med galet stor marginal laugh.gif

    Kram

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2003 vid 23:04

    hur länge har du vågsurfat och hur stiora vågor kör du?
    fan taskigt att jämföra om man inte är lika bra på allt ju…:)

    gustav

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2003 vid 23:04

    gött å ha råd med 3 dyra spoter iaf…

  • wiseguy

    Medlem
    18 november, 2003 vid 23:45

    Kitesurfing i vågor är nått jag knappt hört talas om, eller ännu mindre sett. Det jag vet om kitare är att de dras lika hårt till plattvatten som tyska vindsurfare gör smile.gif.. Blir det inte en lite konstig känsla att kita i vågor, brädan lär ju inte surfa lika lätt som en vs eller surfbräda.

  • sirgomez

    Medlem
    19 november, 2003 vid 07:32

    det är roligt i vågor – man kan köra fina slides på vågtoppen och så är det ju gott med en fin ramp och man hoppar utan nån kitelinga – bara kanta in i vågen och vips pyser du några meter i höjden – och så är det roligt och önskevärd att landa på “neråtbacken” av nästa vågen – kom till Ängelholm när det är storm från NW- då blir det 2-3 meter vågor och man kan ha mycket roligt där!
    jag hade sist sideshore och vågor kom rakt in – man hoppar ju varje 10de meter- om man vill eller inte!
    och så är det extraroligt om man ta sin gammla 195directional och carver genom några vågor – riktig surfkänsla – det slår nästan inget! – och man kan köra baklänges med en directional med. grin.gif

  • backe

    Medlem
    19 november, 2003 vid 09:05

    Det här känns ju som en rätt onödig debatt, om det är nån som tycker det är trist att köra så kan man ju lägga ner. Sen e det väl skit i vicked va man sysslar med och hur bra man är.

  • kicki

    Medlem
    19 november, 2003 vid 14:36

    Jag håller med att debatten är lite onödig. Det är som att jämföra äpplen och bananer. Jag har aldrig planat på en WSbräda (hann knäppa ryggen innan) men jag kan tänka mig att det är riktigt kul. Kite är naturligtvis jätte kul, likaså vågsurfing. Live and learn,

  • kitelife

    Medlem
    19 november, 2003 vid 14:37

    Hehe har precis fått en 130 mutant för just det endamålet ; ) inte omöjligt jag kommer upp och leker lite i vågorna en dag i nära framtid…

    //Pan

  • surfsmurf

    Medlem
    23 november, 2003 vid 15:51

    Jag är inte alls lika bra på alla sporterna. Så himla svårt att ranka det där. Har mest hållt på med vanlig vågsurfing. Men det är å andra sidan så jävla svårt att det tar galet mkt mer tid att utvecklas än i kite eller ws. Tror faktiskt jag är bäst på ws, sedan kommer nog vådsurf å sist kite. Fast det där kan ju skifta på en vecka i justa förhållanden. Har själv aldrig kitat i vågor (bara minibryt, typ knähögt) men sett massor av det i SA och på Lanza (där plattvatten i princip inte existerar). Det svåra verkar vara att komma ut men fixar man det tror jag inte det ska vara så trixigt.

    Å appropå att ha råd, man får ju prioritera smile.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Converting vegetarians (Lost windsurfers)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.