• jeppepeppe

    Medlem
    4 november, 2007 vid 21:24

    Härliga bilder Gurra! Gillade speciellt getterna!

  • gurra1978

    Medlem
    4 november, 2007 vid 21:52
    Jeppepeppe;426605 wrote:
    Härliga bilder Gurra! Gillade speciellt getterna!

    Haha, att mata några fårskallar innan surfet är kul. De är helt galna om man ger dem knäckebröd. De förstörde mina jeans, rev sönder dem helt enkelt :blush: Platsen ger en bra överblick om vågstrukturen i Apelviken i alla fall.

    Fina bilder C C. Jag måste skaffa mig en bättre kamera någon gång i framtiden då man har råd. Om inte någon har lust att låna ut en till mig som annars bara ligger och samlar damm. Jag lovar att använda den 😀

  • jps

    Medlem
    4 november, 2007 vid 22:07

    Riktigt fina bilder från bägge håll 🙂

  • imported_borje

    Medlem
    5 november, 2007 vid 06:33

    @gurra1978 426538 wrote:

    Nu är bilderna uppe på http://www.kulingvarning.nu

    Fårbilden där du är med Gurra är ju helt fantastisk, vilken glädje fåren utstrålar 🙂 Snacka om att vara poppulär.

  • gurra1978

    Medlem
    5 november, 2007 vid 07:22
    Borje;426639 wrote:
    [
    Fårbilden där du är med Gurra är ju helt fantastisk, vilken glädje fåren utstrålar 🙂 Snacka om att vara poppulär.

    Det är väl inte så konstigt. Så mycket vindsurfing de ser i veckorna från den platsen så blir det lätt tråkigt. Förutom mig då förstås. De tycker att jag laddar så bra på vattnet så jag har blivit något av en idol hos dem. Trots att de är några riktiga fårskallar så är det ju trots allt mina fans. Jag brukar hälsa på då och då. Skriva autografer på knäckebrödet och dela ut dem. Har inte du några fans :cool2:

  • adde

    Medlem
    5 november, 2007 vid 08:59

    @C_C 426600 wrote:

    Tack Ola! Alla bilderna är fotade i raw-format och det enda programmet jag har som kan konvertera 40D:s CR2-filer just nu är Canons DPP. Det är första gången jag använder programmet och testade lite olika inställningar så det kan ha blivit lite VÄL mycket färgmättnad alternativt att jag inte fått till färgtemperaturen riktigt så att det blivit blåstick (solen stod iofs lågt så det kan vara så att det är en “skuggsida” på skummet som fått en blåton). Lovar att vara lite mer nogrann/uppmärksam på detta till nästa gång 🙂

    Nytt hus!?

  • ola_p

    Medlem
    5 november, 2007 vid 09:10

    Gött med nytt hus, nöjd med uppgraderingen?
    DPP är väl inte känt för att vara helt intuitivt.
    Jag brukar nöja mig med att dra i mättnaden för rött, gult och ibland grönt. Då får man bra tryck seglens färger utan att det känns alltför mättat i övrigt. Vet inte hur det ser ut i DPP, men det borde gå där med.

  • adde

    Medlem
    5 november, 2007 vid 10:23

    Ja C_C nu vill vi ha en rapport på 40D! och se till att hemsidan fungerar. kommer inte in på exponering.se

  • c_c

    Medlem
    5 november, 2007 vid 12:50

    @adde 426684 wrote:

    Ja C_C nu vill vi ha en rapport på 40D! och se till att hemsidan fungerar. kommer inte in på exponering.se

    Först kan jag inte ladda upp bilder här, sedan brakar servern till min hemsida ihop…inte lätt att få ut bilder på internet nuförtiden! 😉

    Hinner inte skriva någon utförligare recension just nu om 40D, men ni kan ju läsa här så länge: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/

    40D är ingen dålig kamera på något sätt och jag kan konstatera att den motsvarar mina förväntningar när det gäller autofokusen (även om just mitt hus verkar frontfokusera något) och seriebildstagningen, men att jag väntat mig mer på övriga områden jämfört med min 4 år gamla 10D (en till synes enkel grej som auto-iso upplevde jag t.o.m. som bättre på 10D). Tror Canon kommer få det svettigt nu när Nikon släpper sina D300 och D3…

  • ola_p

    Medlem
    5 november, 2007 vid 13:01

    @C_C 426721 wrote:

    Tror Canon kommer få det svettigt nu när Nikon släpper sina D300 och D3…

    D3 och D300 verkar riktigt riktigt vassa… Och med strulet som varit med autofokusen på 1D3 så har nog Nikon knaprat in en hel del av det försprång Canon haft.

  • Oregistrerad

    Gäst
    5 november, 2007 vid 13:48

    nog prat om hus….jag och min fru funderar på att köpa ett oxå…
    men jag vill se bilderna från i Lördags!!!;)
    //P

  • c_c

    Medlem
    5 november, 2007 vid 19:36

    @Oregistrerad 426735 wrote:

    nog prat om hus….jag och min fru funderar på att köpa ett oxå…
    men jag vill se bilderna från i Lördags!!!;)
    //P

    Hehe, ja tekniksnacket var väl lite off-topic… men nu funkar iaf min hemsida igen.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.