Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dåliga seglare i Apelviken

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 april, 2000 vid 19:25

    och vem är du då sur-ture från den hemliga viken som bara är sååå cool eller vadå………..socialt handikapp tror jag det kallas…..förlös…..öppna dig min vän se så du kan prata med nån annan som inte sätter trippla looooopar som du….säg nu var din hemliga vik ligger…

    Dr X

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2000 vid 08:58

    Vi som är bäst!går inte ut i samma förhållanden som amatörer,därför har du missat oss.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2000 vid 12:57

    Surfare bäst hit och dit, jag tillhör enligt min egen åsikt
    de mindre duktiga och surfar nog mest för att det är kul.
    Surf är ju en bra motionsform.
    Att jämföra sig med andra är nog kanske lite brist på självfortroende.
    Jag blir imponerad när jag ser duktiga seglare på vattnet,
    man blir ju själv lite sporrad.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2000 vid 14:58

    Bravo
    Åker du upp till Sälen och Åre ser du massor av medvridare och has-svängare, men dom har givetvis jättekul och ingen bryr sig. Dom duktiga är duktiga och de mindre duktiga är mindre duktiga och alla har lika kul.
    Spana in windsurfing i UK, men det är klart dom har två tidningar och vi har ingen…..ett typiskt fall av: Hönan och ägget, men vi kommer dit också vart åt det lider. Men först måste givetvis Surf-Stenmark dyka upp så att rangordningen ska fixa sig enkelt utan en massa dö-snack.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 april, 2000 vid 20:53

    Märker på ditt svar att du hör hemma i Apelviken eftersom du tror att allt handlar om att vara cool och att sätt trippla loopar. Det enda som gäller är att komma i harmoni med vågor/vind/utrustning och få den totala surfupplevelsen. Om det sen innnebär några loopar, “so what”, det är bara din egen upplevelse som räknas. Och du, det finns inte en hemlig vik! Öppna du ögonen skall du se att det finns hur många som helst.

  • voodoo

    Medlem
    26 april, 2000 vid 06:30

    Sluta gnälla..Är det så konstigt att killarna som seglar vid kusterna blir duktiga!! Och seglingen i Varberg är ju inte bara segling utan också en bra gemenskap mellan alla som brukar träffas där även när vinden lyser med sin frånvaro under semester, helger osv. men det kan ju alltid bli en lucka mellan stormarna och då vet man att det alltid finns ngn. som man känner som är där. Trots allt så är ju Apelviken bra segling när det blåser ord.!! Säger nu inte att den gemenskapen inte finns på andra platser och att det inte finns platser som är bättre men den platsen är ju upp till var och en att åka till tex. Torö “där det oftast finns lite folk” el. Rullsand “där man högst seglar några stycken” och göra det bästa av säsongen!! peppa istället för stormarna som kommer istället för att slösa energi på en massa gnäll om seglare hit och seglare dit!! vi ses på vattnet !!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 april, 2000 vid 06:43

    jag tror att du har sett point break för många gånger

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 april, 2000 vid 14:00

    Vi är aktiva och vi har kul i klubben i alla fall.
    Sen får väl vem som helst säga vad de vill om hur vi seglar!
    Jag bryr mig föga!

    Staffan

  • mikael

    Medlem
    24 juli, 2000 vid 07:34

    jag har en kadett 83:a. Samt surfar vid n.ässundet……

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2000 vid 08:08

    Jag fattar inte varför alla gaggar om att vara bäst eller att ha roligast. Är det bara jag som har fattat? Vår sport handlar inte om att ha roligt eller att vara bäst, det gäller bara att ha dyrast och finast prylar!

  • daniel

    Medlem
    25 juli, 2000 vid 08:23

    Himla massa Bull Shit här altså…..
    Nu skall ni få höra….

    1. Sverige är nog ett av världens sämsta land för vindusrfing (nu tog jag kanske i men det är ju skitkasst. Det räcker ju med att åka till Danmark eller Norge för att få så otroligt mycket bättre surfing. Så det är ingen ide att tjöta om vilket ställe som är bättre än det andra här för allt är bara blahablaha. Jag är ju själv från Varberg och jag kan ju säga det att Apelviken är inte alls någon höjdare när det gäller vågsegling. Åker man istället ner till Läjet så kan man plocka dagar med klockren sideshore, något jag aldrig ens har upplevt i Apelviken. Men det klart, Apelviken är ju kul för att det är många som seglar och en hyfsad bra gemenskap. Men ett tips till alla er som hävdar att Apelviken är så ruggit bra, åk till Klittmöller eller nåt och upplev riktig vågsegling!

    2. Okej det är kul med folk som sätter snygga loopar mm. Men det hela går ju ut på att ha kul själv ute på vattnet. Eller finns det någon slags wannabe surfare som hänger där dom duktiga surfarna håller till???? (Någon som kanske tar åt sej..) Men det avslöjas ju ganska snabbt var man är för en typ iof…

    Nä nu orkar jag inte skriva mer.. ut på vattnet och ha kul och sluta gnabba på varandra!! Med lite enighet blans surfarna så skulle det kanske gå att få till någon tidnig och lite publicitet i media kanske….

    Häng löst!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dåliga seglare i Apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.