Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ekeviken, gotland lördag?

  • simme

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 19:36

    Jag är sugen men kommer köra närmare Visby då fru och svärmor kommer släppas där timmarna innan färjan går kl16. Vad tror du om tofta, gnisvärd eller kallbadhuset i Visby?

  • calle_b

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 19:40

    Det ser skitbra ut, jag lär komma upp, men runt 12-13 snåret om inget annat magiskt sker.

  • fastlandsguten

    Medlem
    19 augusti, 2011 vid 21:44

    Gnisvärd södra revet kan väl bli bra om det är nv.

  • calle_b

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 08:16

    Jag sticker norrut. Bilen är nästan färdigpackad. Broenet, ses där uppe?

    /Calle

  • calle_b

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 10:34

    Vafan! Jag möter surfare!? Blir det bomkörning de luxe?!

  • simme

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 13:31

    Får tacka för tipset om Gnisvärd! Var hur kul som helst! Lätt överriggad 5.0, lite skönt byigt och för årets bästa vinkel. Tack Gotland för denna gång.
    /Simon

  • broenet

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 18:15

    var i ekeviken vid 12, halv 1, helt dött haha. blåste kanske 5 – 6 ms. fick dock höra att det blåste i ireviken och i gnisvärd, och åkte med en polare till gnisvärd vid 4 kanske och då hade det mojnat lite för mycket för 5.2 vilket var jävligt tråkigt. kom upp i planing några få gånger, men inge vidare. skulle varit i gnisvärd från början!

  • connykl

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 19:47

    var och surfade vid kronholmens golfbana, det var helt magiskt 4.2 fullt tryck. 🙂

  • calle_b

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 20:32

    Skit skit skit. Strålande sol, 4-5 m/s på Fårö…. Årets bomkörning.

  • fastlandsguten

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 22:06

    Calle, va fan. Du borde väl ha lärt dig vid det här laget 🙂

  • broenet

    Medlem
    20 augusti, 2011 vid 22:30

    calle_B, i know, blev ganska besviken jag med 😉 sjukt när windguru och typ alla andra visade 11-12ms. synd att hela veckan ser svag ut! nästa lördag ser bra ut igen men det hinner nog ändras…

  • john1

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 09:58

    Har varit 3 v. på Fårö fram till 15 Aug. Har haft 30 min. planing i Sudersand. Har cyklat kontinuerligt mellan Ekeviken och Sudersand för att kolla läget.
    Typisk är ren vestlig vind, då går det inte att segla varken i Ekeviken eller på den andra siden.
    Det blir närmast frånlansvind vid båda stränderna.
    Sista dagen där fick jag veta att väslig vind är bra vid Lauters, men jag tycker inte det är så lämpligt att segla ensam där.
    Konklution;
    Gotland och sommare; ingen vind.

  • ola-h

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 10:19

    Hmm. Jag var en knapp vecka på Gotland i Juli och fick två dagar med helt OK vågor och 4.5/5.0 nära Hoburgen och sedan 1 dag 5.6 med också rätt roliga vågor i Ekeviken, plus ett par dagar surf och SUP. Rätt OK utdelning tycker jag.

  • maca

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 12:52

    Jag håller med Ola, den som letar ordentligt på G-land, finner oftast det den söker, även på sommaren. Bara för att det inte blåser i Visby med omnejd betyder inte att det är vindstilla kring Hoburgen alt Östergarnsholm och vice versa. Har man en surfbräda eller SUP kan man nog få vattentid 100%.

    Jag hade själv årets bomkörning i helgen då jag var tvungen att hålla mig kring Sthlm. Många med grusade förhoppningar…
    Men, vad jag däremot inte förstår är varför ni körde norrut på G-land, när tyngdpunkten av vind och vågor låg söderut. Gnisvärd och söderut måste ha vart riktigt trevligt. Det finns väl alltid någon local att fråga om vart man ska ta vägen, även om det inte basuneras ut på detta forum…

    Sen förstår jag inte heller hur jag själv kunde kliva på färjan från G-land till Oskarshamn sönd v.29 och tillbringa resten av den dagen resandes i bil. Men det är en helt annan story…

  • maglu

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 13:35

    Hade en hyfsad kväll i Tofta – Gnisvärd den 10:e aug. Kom ut lite sent, så det började droppa av, så tillbringade en timme på att konstant byta upp till större o större segel och fenor, men sen hade jag en en ok timme med 6.1 iaf. Lite för lite drag upp mot Gnisvärd dock…tydligt eftersom alla vindsurfare hade packat ihop när jag kom igång.

    Hade kameran med:

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ExL7zcCVO_A”]Tofta Vindsurf – YouTube[/ame]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ekeviken, gotland lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.