Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En himmla massa frågor om Formula

Taggad: 

  • swe-1

    Medlem
    13 november, 2006 vid 17:55
    Jesper_B wrote:
    Äh fan, nu har jag dräglat på den här bilden lite mer ingående och ser att de är ju rätt sexiga allihopa! Saknar dock det svarta gummit. /Jesper B

    Tycker helt klart att du är sexigast Jesper! Har funderat på varför men har svårt att sätta fingret på det, kanske för att jag vet att du är en så jävla go kille, helheten liksom, eller så är det helt enkelt för att mönstret på board shortsen är helt über!
    😉

  • swe-1

    Medlem
    13 november, 2006 vid 18:01

    Über var förståss helt galet i sammanhanget för de är ju allt annat än “tyska”! Men ni hajar va ja menar!

  • marcus

    Medlem
    13 november, 2006 vid 21:48

    Det här med beach-stance är ju inte något man lär sig över
    en natt precis. Precis som för board-stance så gör små justering
    stor skillnad.
    Tycker detta är ett lyckat foto, stor mångfald och
    många förfinade stances (nästan overkligt bra -kan det förekommit
    retuchering ?).
    Jesper det syns att du hängt mkt på Hawaii och lärt av de
    bästa……….

    Marcus R

  • jesper_b

    Medlem
    13 november, 2006 vid 21:58

    Jag är så otroligt förtjust i dig Jimmy, och Marcus du e inte dum du heller. Men glöm inte att jag kör tysk wohnwagen med trailer, för att inte tala om hockeyfrillan – snart är nog muschen på plats! /Jesper

    Stor risk för att den faktiskt är retucherad. Jag menar med tanke på alla andra konstnärliga kvaliteer. Att den är svart-vit gör ju sitt till. Känns som denna bild kommer bli en klassiker. Om 20-30 år sitter vi där på Old mans beach, Orange County i södra cal och tittar på en urblekt kopia (bäst att skriva ut ett gäng) och mins tillbaka till våra hey-days. Man blir ju tårögd när man tänker på det…

  • marcus

    Medlem
    13 november, 2006 vid 22:47

    Ja, den som tagit fotot borde framkalla och signera en bild-
    därefter sälja verket dyrt till Per Gessle som ju samlar på
    fin konst. Per skulle ju sätta upp den på sitt hotell och
    den skulle då även kunna glädja många andra kulturella……..

    Marcus

  • jesper_b

    Medlem
    13 november, 2006 vid 23:16

    Jag kan tänka mig att fler än ett avant-garde-konstgalleri, framför allt i Berlin, skulle ge rätt mycket för en hel installation bilder: “Gubbar mit oder ohne gummi”

    Att man inte kan släppa denna bild. Någonting liksom drar min uppmärksamhet mot den. Kanske är det inte Jan-Eriks beach-stance, utan Ulfs shorts.. eller är det Emanuelsson hållning? Eller… tror inte man hittar svaret i detaljerna utan i just som Marcus säger – i mångfalden/helheten. Fanns det inte någon tävling typ “årets bästa vindsurfingbild”? /JB

    En anna teori: Kanske de med bäst bräd-stance har minst utveckad beach-stance? Inte i varje enskilt fall men dock ett signifikant positivt samband?

    /Jesper B

  • the_novice

    Medlem
    14 november, 2006 vid 17:01

    Vilken konstig vändning den här tråden fick, men årets julklapp verkar ju given en ML7 med custom lack…

  • sailorstiffrigg

    Medlem
    14 november, 2006 vid 17:38

    Tack för alla grymt bra svar. För 15 år sedan hade det förmodligen tagit en halv säsong för att få samma information, det här forumet är grymt!

    NU vet jag att det som är viktigast inte är materialet. Håller på att leta foton för att överföra på brädan och tränar på Beach Stancen (perfekt väder för den typen av övning (inte så mycke folk på beachen))

    Har bokat mig på en bräda så jag kommer stå på startlinjen nästa säsong om inte nåt skumt händer.

    Har inte bestämt mig för vilka segel ännu men går på rekomendationerna så jag är intresserad av en 12,5 och ca 10,8.

    By the way är det någon som har koll på seglingsförhållandena i Thailand? Är det några speciella spots där det körs mycket Formula?

  • swe131

    Medlem
    15 november, 2006 vid 15:25

    Har varit borta från konfen ett tag men så kollar man in om det hänt något nytt, och ser en tråd om 07 prylar, verkar ju intressant ! o så hittar man en en sån här riktig guld tråd. Ska botanisera lite i mitt arkiv och se om det dykeer upp några andra sköna bilder från den gånga säsongen på andra “söta, coola, nerdiga gamla gubbar.

    Det coolaste med bilden är ju att nästan alla är småbarns pappor i touren, eller medelålders gubbar. Så stansen hänger nog mer ihop med bärandet av bebisar. Jeppe o MArcus har ju tre så de har ju övat en del, Jimmy känns lite som en wannabe och får inte riktigt till det ser det ut som.

    // Dala //

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing En himmla massa frågor om Formula

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.