Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En Nolla för mycket! (Blocket Superstars)

  • jps

    Medlem
    13 maj, 2008 vid 14:38

    @HTN 465146 wrote:

    Vilken skapelse…(den gröna)…

    Här har vi en annan kul annons:
    http://www.blocket.se/vi/16294526.htm?ca=11_s

    Denna (gammal fin CLS-bräda med två riggar (ful som stryk men fullt användbar)) skänkte jag förra sommaren (mot avhämtning).
    Nu finns den på blocket för 1600:- Vad säger man? Allt går att sälja…

    /Henrik T. 😉

    Där ser man. Att det skulle vara så brant värdestegring i gamla surfprylar kunde man inte tro. Kanske dags att överge aktiemarknaden och gå in tungt i dessa investeringsobjekt 😉

  • pedersen

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 06:45
    JPS;465169 wrote:
    Där ser man. Att det skulle vara så brant värdestegring i gamla surfprylar kunde man inte tro. Kanske dags att överge aktiemarknaden och gå in tungt i dessa investeringsobjekt 😉

    Fan att man har slängt sina gamla Easyboard, DuFour, Sky, Vinta m.m. Kanske har några regattasegel liggande, borde man ju kunna få ett par tusen för 😉

  • booman

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 12:10

    Här har han alla siffor för mycket i priset…

    http://www.blocket.se/vi/16557120.htm?ca=6_s

    Skynda fynda:laugh:

  • mes

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 13:24

    @Pedersen 465132 wrote:

    Jag kan inte släppa det här, med blocket. Hulkens bräda är till salu http://www.blocket.se/vi/16361077.htm?ca=20_s.
    Också min gamla favorit Surfpartner SKY http://www.blocket.se/vi/16313916.htm?ca=20_s, slängde min för inte jättelänge sedan faktiskt.

    Ahh, nostalgi… Jag har haft ett sån’t Art-segel….det var apsnabbt!
    Kleppern är så snygg att jag skulle vilja ha den på väggen i källaren bredvid min Tiga 257 (undrar hur pass bra isolervärde det är i gamla surfbrädor…).

    Fanken vad jag saknar Art-seglet….har haft mycket kul med det…många fetekrascher när man varit överriggad. Det var totalt ohanterligt.

    Fina gamla tide…äh…blir bara ofokuserad när brisen just nu slår till med 7-8 m/s NV och barnen ska hämtas 16.30 och frugan kommer hem sent….stön…

  • anilson

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 13:08

    @Knodden 462524 wrote:

    Ja fö fan – Då skulle Ni se min gamla fina “Kossa”: Tiga Fun Cup från 1984!!! :santa:

    – Stort 6,4 kvm Fat Head Neil Pryde-segel med pålimmad film på ena sidan och dacron på andra. Man blir bländad av den blanka filmen för styrbords hals! Men den matta ytan på babords sida gör att man kan ta igen ögonen en liten stund åt det hållet.

    Lång genomgående latta längst upp som gör att seglet garanterat aldrig kan twista ur. Det har till och med hänt att jag fått åka in till stranden och släppa ur lite luft ur seglet då de andra surfarna klagat på för lite syre!

    2 korta lattor längre ner (som fladdrar ur i vindar över 3 m/s).

    – Transparent fena i chock-cerise färg – helt mjuk (vilket ger en sugande mjuk gång i vattnet – samt framhäver alla spin-out-tendenser)

    – Främre bomfäste i fin “hinkplast” – sättes fast mot masten med töjbar tamp som bifogas. Detta ger en skönt “loose” och fladdrig känsla i bommen. Det är aldrig några problem med för korta hängseletampar – bara dra ner bommen så långt det behövs!!

    – Lång mjuk bom som alltid gör seglet riktigt bukigt, obalanserat och “Over powered” – mycket bra i hög sjö!!

    – Skickar också med en riktig bröstsele från 1982 – inköpt på Hjertman Sailing. Fin ficka på ryggen där man exempelvis kan förvara en orienteringskarta över Öland!

    Som sagt – detta måste vara ett riktigt kap för Blocket, eller? 😉

    WTF är det det där lite rödaktiga seglet? köpte nog ett sånt kit 85, och var så nöjd, eller om den hette Sprint?
    OCh en sån där fyrkantig platta för kroken på hängselen? som gjorde att bröstkorgen trycktes i hop, shit va det var tider….

  • knodden

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 21:16
    anilson;470626 wrote:
    WTF är det det där lite rödaktiga seglet? köpte nog ett sånt kit 85, och var så nöjd, eller om den hette Sprint?
    OCh en sån där fyrkantig platta för kroken på hängselen? som gjorde att bröstkorgen trycktes i hop, shit va det var tider….

    Näpp! Detta segel var baby-blått med lite mörkare blå ränder lite utspridda – ungefär som en unge på 3 bast tecknar alltså!

    Men jajamensan – exakt en sån krok menar jag! Lite senare kom ju den breda kroken som vi faktiskt använder oss av nuförtiden – men med den smala kroken tappade man nästan andan när det kom en by. Kändes ungefär som när man kramar ur en kaviartub på mitten – allt innehåll trycks mot ändarna. Var det därför man alltid kände sig skitnödig när det blåste över 6 m/s månntro? :tongue:

  • knodden

    Medlem
    28 maj, 2008 vid 21:27
    BooMan;470149 wrote:
    Här har han alla siffor för mycket i priset…

    http://www.blocket.se/vi/16557120.htm?ca=6_s

    Skynda fynda:laugh:

    Aahhh – sickna grejer alltså!

    Helnajs!

    Jag vill ha ett sånt där Nivea-segel.

    Minns 1983 när jag köpte min första surfutrustning för egna pengar. En granngubbe hade vunnit den i en korsordstävling, och jag fick köpa den av honom för 1 500 pix i ouppackat skick. Seglet var kyckling-gult och i samma form som Nivea-seglet i denna annons! – Inga lattor där inte!!

    Fördelen med detta segel var att det aldrig twistade ur över huvudtaget. Man kunde hitta gammal vind i det ett par månader efter senaste surftillfället och var då tvungen att vädra det ordentligt pga instängd lukt!!

    Fy f-n vad tungt det var i hårda byar över 4 m/s – men det är klart – hängselen köpte jag först året efter!!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En Nolla för mycket! (Blocket Superstars)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.