Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett DRÖMjobb

  • Ett DRÖMjobb

    Publicerad av badjanne på 19 november, 2009 vid 14:04

    Ett drömjobb
    Har just kommit hem från ett bröllop i Tyskland där jag lärde känna Tomy & Diana.
    Tomy har jobbat med surf i hela sitt liv och vågor är hans passion.
    Ni har kanske träffat honom på ställen som Sylt, Fuerteventura, Marocko, Turkiet eller Egypten.
    För sju år sedan öppnade han och Diana sin egen surfstation i Punta Lunga Gargano som ligger i södra Italien.
    Från April till slutet oktober lever dom därnere och resten av året i Berlin.
    Diana är en duktig vågsurfare och har dessutom en frisörsalong på plats.
    Dom berättar lyriskt om dom fina vågorna, campingplatsen, sin son Darian och jag får en uppfattning att Tomy känner sig en aning obekväm i sin mörka kostym med slips.
    Han berättar oxå stolt att han fått igenom ett totalt kiteförbud inom området. Det händer sammanlagt 650 dödsolycker om året säger han och tillägger att journalister har blivit förbjudna att skriva om detta. Jag förklarar att i Sverige har vi tryckfrihet och detta hade varit ”hot stuff” för dom som vill se fler förbud. Samtidigt har jag inte sett någon sådan artikel i Sverige.
    Ja det är dödsfallen säger han, skadorna skall vi inte tala om.
    Vi pratar surf hela bröloppsmiddagen och jag får länken till deras hemsida vilken jag gärna delar med mig.
    http://www.gargano-surf.de/
    http://www.soulrider.com/

    sourra svarade 14 år, 2 månader sedan 31 Medlemmar · 56 Svar
  • 56 Svar
  • trimmarn

    Medlem
    19 november, 2009 vid 14:30

    Oj, 650 dödsolyckor om året. Superhemliga specialsiffror 🙂 Det är väl som antalet dödsolyckor i trafiken i Sverige. Ring Aftonbladet..

  • haze

    Medlem
    19 november, 2009 vid 15:44

    Here we go again

    Visa mig den statistiken är du snäll. 650??? Mer dödsfall där än någon annan sport? Bullshit!

    Hur många dödsfall har Sverige per år? I Sverige finns det väl ett dödsfall har jag för mig sedan år 2001? Och vuindsurfare har väl fler än så på samma tid?

    Och Danmark där det finns ca 10000 utövare? Danmark? 2 st sedan 2004 om jag inte har fel.

  • hbgkitare

    Medlem
    19 november, 2009 vid 15:46

    Undrar vem som tror på några sådana siffror, antagligen påhittade för att få igenom ett kiteförbud.

  • jmk

    Medlem
    19 november, 2009 vid 15:51

    Jag blir så trött på alla som skall hålla på och tjafsa. Jag fattar inte att inte surfare oavsett vilken sort kan hålla sams och acceptera varann. Vi har väl tillräckligt många ickesurfare typ fågelskådare, komuntjänstemän och allmänna tyckare och protektionister att fajtas mot. Hur skall vi få slut på detta trams?

    J

  • haze

    Medlem
    19 november, 2009 vid 15:52

    Instämmer med dig JMK. Förstår faktiskt inte varför vi inte bara kan vara på vattnet och ha skoj? Varför drar du upp detta Janne?

  • above_the_law

    Medlem
    19 november, 2009 vid 16:02

    Vissa personer är bakåtsträvare, blir rädda och vill ha stabilitet med hjälp av förbud, medan andra är pionjärer/entreprenörer/fritänkare, som ser möjligheterna med t ex nyare sporter.
    Så är det bara…
    M v h,
    Nicco Schiller, fd vindsurfare sedan barnsben (nu gubbe som fortfarande rider EMOT vinden;-)

  • woodleaflay

    Medlem
    19 november, 2009 vid 16:59
    Haze;589003 wrote:
    Here we go again

    Visa mig den statistiken är du snäll. 650??? Mer dödsfall där än någon annan sport? Bullshit!

    Hur många dödsfall har Sverige per år? I Sverige finns det väl ett dödsfall har jag för mig sedan år 2001? Och vuindsurfare har väl fler än så på samma tid?

    Och Danmark där det finns ca 10000 utövare? Danmark? 2 st sedan 2004 om jag inte har fel.

    Det tystas ner säger han ju. Att vi inte hört om det bevisar bara hur skickliga dom är. 😉

  • sourra

    Medlem
    19 november, 2009 vid 17:21

    Kitelobbyn är bättre än tobaksfolket på att tysta pressen. Det är bara Hallands Nyheter som vi inte har kuvat ännu.

    Så den exakta titeln på drömjobbet är “Soulsurfande missunnsam mytoman”? =)

  • gadget

    Medlem
    19 november, 2009 vid 18:01

    Kanske är det så att 649 av de 650 är Camorras fiender och det som tystas ner är att de dog av ett nackskott när de surfade i off shore nära land i Campania-regionen. 😀

  • pedersen

    Medlem
    19 november, 2009 vid 18:31

    650 döda per år joooomääänn, mycket troligt, låter ungefär som 10000 tyska bögar:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=qIqVTo0PvKo”]YouTube- Hassan – 10.000 Tyska Bögar[/ame] 😀
    De är ju ändå ingenting jämfört mot det här:

    http://www.sportingo.com/all-sports/a10042_ten-most-dangerous-sports-world
    4. GOLF: It may be just below boxing and ice hockey in the brutality stakes, but golf is right up there in the death stakes. Some figures suggest more than 4,000 of us take our last breath on the fairway every year. It’s also a killing field when it comes to bad weather, with five per cent of all lightning-related deaths taking place on the golf course.

  • el_duderino

    Medlem
    19 november, 2009 vid 18:32

    Jag hatar också kitesurfare… men jag tänkte ev. börja kitesurfa nästa år ändå

  • pedersen

    Medlem
    19 november, 2009 vid 18:40

    Jag har dött minst tusen gånger när jag spelat counter strike 😉

  • superextrem

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:00

    “Jag hatar också kitesurfare… men jag tänkte ev. börja kitesurfa nästa år ändå “

    Way to go!!!
    Jag vet ett ställe som lämpar väldigt väl för kitesurfing för nybörjare, KLAGSHAMN, mitt nya hemmaspot efter februari!!
    Se upp badjanne, nu kommer vi… ,förresten tar du hand om Death Rate statistiken?
    /X

  • tbsurf

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:04
    Badjanne;588987 wrote:
    Ett drömjobb
    Har just kommit hem från ett bröllop i Tyskland där jag lärde känna Tomy & Diana.
    Tomy har jobbat med surf i hela sitt liv och vågor är hans passion.
    Ni har kanske träffat honom på ställen som Sylt, Fuerteventura, Marocko, Turkiet eller Egypten.
    För sju år sedan öppnade han och Diana sin egen surfstation i Punta Lunga Gargano som ligger i södra Italien.
    Från April till slutet oktober lever dom därnere och resten av året i Berlin.
    Diana är en duktig vågsurfare och har dessutom en frisörsalong på plats.
    Dom berättar lyriskt om dom fina vågorna, campingplatsen, sin son Darian och jag får en uppfattning att Tomy känner sig en aning obekväm i sin mörka kostym med slips.
    Han berättar oxå stolt att han fått igenom ett totalt kiteförbud inom området. Det händer sammanlagt 650 dödsolycker om året säger han och tillägger att journalister har blivit förbjudna att skriva om detta. Jag förklarar att i Sverige har vi tryckfrihet och detta hade varit ”hot stuff” för dom som vill se fler förbud. Samtidigt har jag inte sett någon sådan artikel i Sverige.
    Ja det är dödsfallen säger han, skadorna skall vi inte tala om.
    Vi pratar surf hela bröloppsmiddagen och jag får länken till deras hemsida vilken jag gärna delar med mig.
    http://www.gargano-surf.de/
    http://www.soulrider.com/

    Låter som du hade en skön resa, välkommen hem igen. Ser fram emot att läsa om ditt nästa påhitt :smirk:

  • el_duderino

    Medlem
    19 november, 2009 vid 19:06
    SUPEREXTREM;589047 wrote:
    “Jag hatar också kitesurfare… men jag tänkte ev. börja kitesurfa nästa år ändå “

    Way to go!!!
    Jag vet ett ställe som lämpar väldigt väl för kitesurfing för nybörjare, KLAGSHAMN, mitt nya hemmaspot efter februari!!
    Se upp badjanne, nu kommer vi… ,förresten tar du hand om Death Rate statistiken?
    /X

    Du får agera coach superextrem, jag vet varken in eller ut med alla linor och så… 😉

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett DRÖMjobb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.