Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fåglar och kitesurfare

  • patrikol

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:34

    Hela debatten är patetisk, ornitologer är helt förrvirrade människor som går omkring med skygglappar! Finns kanske en och annan vettig men jag har själv aldrig vare sig träffat eller hört talas om någon sådan!

    Att vi med våra vindkraftsdrivna surfbrädor skulle hota fågellivet eller annat djurliv är helt befängt!

    Att dom som gnäller på oss senare springer om kring på golfbanor som rivit sönder naturen med bulldosers och kört iväg allt och alla människor som djur, förutom golfare då förstås är helt befängt!

    Dom flesta djur som kommer i kontakt med något nytt blir rädda så även fåglar!

    Man klagade på bron när den byggdes för att det skulle störa djurlivet!

    Det har visat sig att det hjälper djurlivet istället!

    Nej ornitologer ni skäller på helt fel träd det är ett som är säkert!

    Ge er på dom som verkligen förstör för fågellivet och inte oss som hjälper till med naturbevaringen genom vår helt naturdrivna och djurvänliga sport!

    Fan vad man kan bli förbannad på somliga! 🙁

  • mania

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 21:08

    Från http://sydsvenskan.se/skane/vellinge/article450607/Kitesurfare-pa-fredat-vatten—forbudet-starks.html

    “Generellt tycker han(Jan-Åke Hillarp) att surfarna sköter sig bra. Han tror att den nya kiteklubben kan bidra ytterligare till att öka förståelsen mellan surfarna och naturvännerna.”

    snälla…

  • bokhylla

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 21:49

    Så vitt jag kunde se så hade åtminstone inte den här fågeln några problem med att fiska fisk vid Mynningen idag bland ett 15- tal kites. Djur anpassar sig efter situationen precis som människor, förmodligen till och med bättre.
    Men det är klart, den här har väl förmodligen någon störning eftersom den kan vistas bland kites, inget vi vanligt dödliga kan se, men det kan ornitologerna!

  • bokhylla

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 21:58

    En till!

  • pjoter

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 06:31

    mania, tänkte jag inte ens på… mkt fint skrivit, självklart hatar vi naturen! det är ju därför vi håller på med denna miljöförstörande fågelskrämmande hemska hobby. Tänk om vi ändå hade ägnat oss åt nåt snällt istället, som att sätta ut nät i naturen och fånga fåglar för att sedan skrämma halvt ihjäl dom medans vi ger dom en fin metallklump runt benet. det är riktigt snällt de!
    Undra vilka fåglar som tar en annan rastplats bara för att slippa fastna i nät varenda jäkla gång dom flyttar.

  • rydstrom

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 07:56

    trevligt att se sig själv som en så farlig fågelskrämma där på sista bilden!

  • robinw

    Medlem
    10 juli, 2009 vid 15:11

    På flygplatser har man jägare som skjuter av fåglar eftersom de annars riskerar att krocka med flygplanen. Fåglar är alltså livrädda för kites men tycker att flygplan är helt lugnt. Kloka djur de där. Eller är argumenten snedvridna…

  • falsterbo

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 00:33

    Eloge till Björn Munkeby för att han tar sig tid och för att han sprider information om vad som gäller för oss kitare på näset. Som vissa redan skrivit, så länge vi inte bryter de regler som redan finns och vi driver frågorna framåt lär vi erfara förbättring gällande överenskommelser mellan surfare och bla. ornitologer. Att kommunen förbereder en launch spot vid väg 100 och att vi i framtiden möjligen får vår egna avsedda “kiteremsa” på vissa stränder tyder ju tydligt på förbättring. Som många vet styrs skanör-falsterbo av äldre varav vissa motsätter sig allt nytt som skulle kunna leda till en möjlig utveckling av området. Falsterbo ruttnar för tillfället. Beträffande golfbanorna här nere tvivlar jag starkt på att de som byggde banorna för ungefär 100 år bröt mot lagar som skulle värna om fågellivet här nere. Därför tycker jag att det är onödigt att blanda in golfare i hela diskussionen, iaf gällande falsterbo-skanör.

  • lostboard

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 19:08

    Nyss hemkommen från Shallow Water Kitefestival där jag såg två kitare köra rakt in i lilla hamnen vid parkeringen , skit kul med plattvatten men synd om ca 50 tal änder med ungar som låg skyddade i viken som fick fly ifrån sin lugna plats. Så j-vla onödigt. Vill man hålla på så skulle jag rekommendera jaktlicens istället för kitesurfing. Får väl hoppas ingen fågelskådare eller politiker såg på för då är det snart kört där med..

  • skotten

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 19:53

    hahaha good show, it just proves that I am right about this all being pointless.

    I know there were people at LA that consider themselves with positions of responsibility, and still the idiot show was allowed to run.. I just love it…

    The second that more people see me surf, is when I get worried because I know that it wont be long before I loose those spots.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing fåglar och kitesurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.