Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F^cking North and their f^cking Rhino 07bladders!!!!!!!!!!!!

  • tetras

    Medlem
    21 december, 2008 vid 21:02

    @pjoter 434662 wrote:

    Intressant läsning…
    Hård kritik mot ett märke som byggt upp mkt status pga kvaliteten. Det är ju tråkigt för dom men tror det kan hända alla märken. Handlar man en ny kite på marknaden kan man precis som med bilar räkna med att det kan komma vissa barnsjukdomar oavsett märke. Och vissa måndagsexemplar kommer alltid finnas.
    Det viktiga är ju hur företaget sköter detta och det är väl här north har misslyckats totalt i vissa fall. Det ju för just den servicen man betalar extra. tror inte importerade kina-kites behöver ha så mkt sämre kvalitet men händer det något får man ingen support.

    Hoppas verkligen north tar det här allvarligt och ser över sin service. Även om jag själv inte alls gillar känslan i dom jag kört så finns det ju många andra som gör det.

    Jag har kört med North nu ett antal år och måste säga att de är alldeles ypperliga i kvalitet gämfört med det mesta annat jag använt. MEN problemet så som jag ser det är Wallén Sport, därför SLUTA och köp era drakar där. Där är så många andra ställen utanför Sverige som är både bättre och billigare. Själva fick jag en av de där feltillverkade blåsorna och vid påpekande så hadde jag en ny inom en vecka från min utlänska leverantör “no question asked (fick t.o.m. ett par extra för de andra också om i fall att). De som levererar dålig service måste få känna på lite konkurranse, ibland är lilla Sverige bara en ankdam som får vissa ensamma märkesleverantörer att tro att de kan göra vad som helst med oss osponsrade motionsåkare.

  • skotten

    Medlem
    22 december, 2008 vid 00:15

    Good post tetras!

    just so that everyone knows.. this is an OLD thread, I mean really old. Everyone on the beach pretty much knows the score with Wallens and the whole “we are to successfull to have time to do the customer service thing” Cant we just let this thread dissapear and hope that all the newbies buying their gear next year have a better experience?

  • kvabbso

    Medlem
    23 december, 2008 vid 07:09

    ja shit så gamal

  • johanw

    Medlem
    23 december, 2008 vid 16:01

    köp mina havocs istället… de e fan kvalite

  • aka_kalle

    Medlem
    23 december, 2008 vid 16:09

    japp glad att vara ur det träsket

  • eddie

    Medlem
    24 december, 2008 vid 08:57

    Jag tycker anda att det ar var mans rattighet att vara riktigt langsint.
    Jag hade tre Cabrinhas 03or… mycket strul med bladders dar kan man saga. Jag har fortfarande svart att ens titta pa en Cabrinha.

    So keep it up ladies.. 😉

  • polacken

    Medlem
    24 december, 2008 vid 10:51

    Hej alla!

    Att min lilla nyfikenhet blev väckt till denna tråden är att folk hela tiden fyller på den med “färskt” material… så jag tänkte slå huvudet på spiken och dra mitt strå till stacken.

    Diskussionerna har varit minst sagt intressanta här kommer kommer min lilla version av detta:
    (OBS! Ej sponsrad av nåt märke ha ha ha)

    Jag började min kite_pro karriär med EH, bra kites som är ren default_industry _standard.Man höjer inte ögonbrynen märkvärt över nåt o inte heller är det nåt att klaga på…. Bytte till North för några månader och klart märket är mer luxus.

    Har haft probbs med bägge märkerna med bladders osv…MEN en sak var jag sjukt imponerad av, nämligen supporten!!
    Jag hade köpte två beggade North -08 under senaste surfresan, en av dem gick sönder. Ringde och pratade med Walléns Sport angående mina kites, vi gick igenom lite lternativ hur man kunde lösa det hela.

    Fick köpa -09:or för en bråkdel av normal pris + lite extragodis, alltid snabba svar i mail, bra teknisk kompetens. Detta t.o.m då jag inte ens har handlat utrustningen där.

    Slutpläddering: Walléns 2008 – ROCKS!

    Imorgon dras det till Antigua för några veckors surf, skall bli nice att testa 09 =)
    Synes i Lomma under feb… uuäähh

    ### Take Care All och Cheers! GoD JuL fedt nytt år ####

  • mjersen

    Medlem
    25 december, 2008 vid 14:49

    @Eddie 522678 wrote:

    Jag tycker anda att det ar var mans rattighet att vara riktigt langsint.
    Jag hade tre Cabrinhas 03or… mycket strul med bladders dar kan man saga. Jag har fortfarande svart att ens titta pa en Cabrinha.

    So keep it up ladies.. 😉

    va det inte 03orna dom sydde med bladderna i? smart drag

  • eddie

    Medlem
    26 december, 2008 vid 09:58

    Det har jag aldrig hört innan, men det skulle ju kunna förklara varför jag hade kontsant läckage i alla bladders.
    På den tiden pumpade jag mer än jag var i vattnet, det var lite svårt att se tjusningen med sporten då.

  • johanw

    Medlem
    26 december, 2008 vid 12:56

    @mjersen 522773 wrote:

    va det inte 03orna dom sydde med bladderna i? smart drag

    har oxå hört de 🙂

  • mjersen

    Medlem
    26 december, 2008 vid 15:01

    @Eddie 522819 wrote:

    Det har jag aldrig hört innan, men det skulle ju kunna förklara varför jag hade kontsant läckage i alla bladders.
    På den tiden pumpade jag mer än jag var i vattnet, det var lite svårt att se tjusningen med sporten då.

    haha det kan ja tänka mig, tråkig tabbe av cabrinha..

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F^cking North and their f^cking Rhino 07bladders!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.