Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film och bilder från Dalen, Båstad?

  • oaxen

    Medlem
    7 november, 2006 vid 10:56

    Om man nu är inne på foto-/filmspåret och producerar material med professionella kvaliteér är det väl troligen mer lönsamt att kränga bilder till facktidningarna.

    Annars grundar sig väl min munterhet i att det är många som i “Youtube”-anda lägger upp sina alster till allmän beskådan, även de som har fotoutrustning som är dyrare än surfprylarna, och att nasar-approachen är rätt ovanlig i dessa tider.

    T o m ett erkänt tvättäkta bildproffs som Calle Nyberg slänger upp gratis bilder!

    Tillgång och efterfrågan är väl lösningen.

    / Patrik

  • lars_k

    Medlem
    7 november, 2006 vid 10:57

    Haha. Fan va najs med en alldeles egen “foto&film-neger” i SA! 😉

  • bonasurf

    Medlem
    7 november, 2006 vid 11:27

    Jaaa! En “filmneger” var kanske inte riktigt så jag ville uttrycka det som men faktum är att i “borgerlig” anda så är faktiskt arbetstillfällen något som man inte behöver skämmas över att ge om man åker till sydafrika.

    Arbetslösheten ligger över 40% och 60% av de som är arbetslösa har aldrig haft ett arbete enligt västerländska mått. Så Sdafrika gör allt för att sysselsätta folk. Så låt dem torka vindrutan, sätta in biljetten i parkeringshus automaten eller vad det nu för oss kan ses som en meningslös uppgift. Men det är trots allt ett steg närmare jämlikhet i det landet.

    Och vem vet det kanske kan poppa upp en fotograf som Fernando Meirelles som gjort guds stad fast i vindsurfingvärlden. Calle Nyberg watch out.

  • mbkpeter

    Medlem
    7 november, 2006 vid 11:35

    Guds stad – alla kategorier – bästa flim. kolla serien som kom efter. Kommer inte ihåg vad den hette…

    Chill people

  • lars_k

    Medlem
    7 november, 2006 vid 11:37

    Jo, det har du rätt i. Jag brukar också strö mina små mynt omkring mej där nere. Känns dock lite kluvet att ge nån liten peng till nån stackare på en stekhet P-plats samtidigt som man vältrar sej i värsta surfpryls-lyxen som ligger på taket. Men man ska väl inte tänka på det så mkt kanske. 😛

  • bonasurf

    Medlem
    7 november, 2006 vid 11:50

    Hårt förvärvade surfprylar är inget att skämmas över. Tänk så fattiga vi har varit för att kunna hålla oss med dem under hela vårt liv.
    Som turist får man ta de negativa sidorna med brottslighet fd aparteid osv väga det mot att man som turist faktiskt stärker möjligheterna till ett bättre sydafrika samt att det är väldigt fascinerande att befinna sig på en plats i världen där historia för stunden skapas. Det är fortf trots allt bara år sedan som aparteid släpptes och när det såldes villatomter på sunset för 40000 rand när vi var där första gången så vad framtiden för landet inte alls lika säker ut som den gör idag.

    Ojdär spånade jag iväg. Ja dalenfotografen Youtubea nu ut dina filmer 😉

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 november, 2006 vid 14:05
    mbkpeter wrote:
    Guds stad – alla kategorier – bästa flim. kolla serien som kom efter. Kommer inte ihåg vad den hette…

    Chill people

    “Människornas stad” 3 dvd

    /Clemens på jobbet

  • bonasurf

    Medlem
    7 november, 2006 vid 14:24

    den fetaste

  • perkele

    Medlem
    7 november, 2006 vid 14:25

    över 1000 visningar
    forumets populäraste tråd
    fortfarande inga bilder

    i helgen blåser det igen

    Jocke om du är i närheten av mig så är det du som betalar mig.

  • Jocke_22

    Gäst
    7 november, 2006 vid 15:43

    Det var fan hollywoodklass på filmen, men är ni så jävla snåla och tydligen ointresserade av att kolla på när ni själva brädseglar så får ni väl skylla er själva då, jag är trött på att glo på dom här tygbitarna som far fram och tillbaka över vattnet så filmen är numera deletad. Hosta upp slantarna nästa gång om ni vill ha er förevigade av ett proffs. Ta´da!

  • oaxen

    Medlem
    7 november, 2006 vid 16:02

    Marknadsföring verkar inte vara din starka sida Jocke 22.

    Om nu filmen hållt såå hög klass så hade det ju varit smart av dig att lägga upp den lågupplöst i tillräckligt kass kvalité. Då kanske de som var med på filmen blivit motiverade att betala för din professionella film.

    / Patrik

  • ola_p

    Medlem
    7 november, 2006 vid 16:04
    Jocke_22 wrote:
    Det var fan hollywoodklass på filmen, men är ni så jävla snåla och tydligen ointresserade av att kolla på när ni själva brädseglar så får ni väl skylla er själva då, jag är trött på att glo på dom här tygbitarna som far fram och tillbaka över vattnet så filmen är numera deletad. Hosta upp slantarna nästa gång om ni vill ha er förevigade av ett proffs. Ta´da!
    Haha, morsning Surfjohan, varför inte inloggad? 😉
  • clemens

    Medlem
    7 november, 2006 vid 16:25
    Ola_P wrote:
    Jocke_22 wrote:
    Det var fan hollywoodklass på filmen, men är ni så jävla snåla och tydligen ointresserade av att kolla på när ni själva brädseglar så får ni väl skylla er själva då, jag är trött på att glo på dom här tygbitarna som far fram och tillbaka över vattnet så filmen är numera deletad. Hosta upp slantarna nästa gång om ni vill ha er förevigade av ett proffs. Ta´da!

    Haha, morsning Surfjohan, varför inte inloggad? 😉

    Haha, ip is a beautiful thing

  • living

    Medlem
    7 november, 2006 vid 17:42

    Hej!

    “Skämt o annat o sido” så finns/fanns det ett visst intresse ifrån min sida (ev. andra också) av att få en liten titt på filmen! Om den är riktigt bra(och det borde den ju va, vi rippade ju 🙂 :)) så finns det i alla fall från min sida ett intresse av att betala för den. Håller precis på att färdigställa en vindsurf film för den int. marknaden och det skulle vara kul att ha med lite grym Svea segling som extramaterial. Du skulle naturligtvis få “cred” också!

    Men då vill jag nog titta lite på en lågupplöst version först!

    MVH
    Kristoffer Living

  • kurtkomet

    Medlem
    7 november, 2006 vid 17:57

    En liten teaser, trailer kanske?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film och bilder från Dalen, Båstad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.