Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmtajm – highlights från en ok sommar

  • vogon-jeltz

    Medlem
    19 oktober, 2009 vid 15:24

    Cool . Det blir så jävla rent med systemkamera

  • davids

    Medlem
    19 oktober, 2009 vid 17:08

    Klockrent soundtrack ju! Jag är inget gangstah hiphop fan men det passade ju perfekt till soft surf som filmen mestadels var. Well done!

  • shishoff

    Medlem
    19 oktober, 2009 vid 17:43
    -Olle-;584212 wrote:
    Har äntligen hittat en dator som kan hantera HD utan choka. Slängde ihop lite highlights från säsongen så här långt.

    OBS Kräver fet lina alt. tålamod

    My home spots on Vimeo

    /olle

    Grym film och soundtracket var det inget fel på heller!

  • mjersen

    Medlem
    19 oktober, 2009 vid 19:33

    najs! kul att man fick va med en liten kortis =)

  • olle-2

    Medlem
    19 oktober, 2009 vid 19:39
    mjersen;584387 wrote:
    najs! kul att man fick va med en liten kortis =)

    Om det var du som körde hårt i Ljunghusen var det din förtjänst att detta inte bara blev en kraschkavalkad med old school halvfeta medelålders youngster wannabees

  • brushanen

    Medlem
    19 oktober, 2009 vid 22:07

    Fin film, det blir fin kvalle, rena reklamfilmen för Canon.

  • hagka

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 18:29

    grym film Olle, du är ju en riktig konstnär!?

  • sourra

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 22:04

    Vad har du använt för gluggar Olle?

  • olle-2

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 06:27
    sourra;584902 wrote:
    Vad har du använt för gluggar Olle?

    Sourra, jag har kört Canon rakt igenom. Har dock förstått att de riktiga connaisseurerna kör manuella Nikon- eller Zeissgluggar.

    EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM
    Ger sympatiskt perspektiv och skärpedjup men blir såklart svår att hålla helt stilla under blåsiga förhållanden, trots bra stativ med videohuvud. Denna gluggen använder jag helt klart mest vid filmning av kite då den ger största friheten samt att ljuset sällan är ett problem.

    EF 24-105 f/4L IS USM
    Fantastiskt objektiv som jag kanske borde använda mer vid filmning men detta har blivit min primära stillbildsglugg, förutom när jag filmar hockey.

    EF 50 f/1.8 I – bra inomhus vid dunkla ljusförhållanden. Extremt grunt skärpedjup vid öppen bländare (2-3 cm) vilket gör den ganska svårfokuserad.

    Önskeobjektiv
    EF 135 f/2.0L IS USM

  • hildingdude

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 15:20
    Davids;584349 wrote:
    Klockrent soundtrack ju! Jag är inget gangstah hiphop fan men det passade ju perfekt till soft surf som filmen mestadels var. Well done!

    förfan jag håller med. till softsurf eller slowmo med obstacles

  • sourra

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 16:25
    -Olle-;584914 wrote:
    Sourra, jag har kört Canon rakt igenom. Har dock förstått att de riktiga connaisseurerna kör manuella Nikon- eller Zeissgluggar.

    EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM
    Ger sympatiskt perspektiv och skärpedjup men blir såklart svår att hålla helt stilla under blåsiga förhållanden, trots bra stativ med videohuvud. Denna gluggen använder jag helt klart mest vid filmning av kite då den ger största friheten samt att ljuset sällan är ett problem.

    EF 24-105 f/4L IS USM
    Fantastiskt objektiv som jag kanske borde använda mer vid filmning men detta har blivit min primära stillbildsglugg, förutom när jag filmar hockey.

    EF 50 f/1.8 I – bra inomhus vid dunkla ljusförhållanden. Extremt grunt skärpedjup vid öppen bländare (2-3 cm) vilket gör den ganska svårfokuserad.

    Önskeobjektiv
    EF 135 f/2.0L IS USM

    Det lilla jag filmat med 5D har jag upplevt att IS är mer eller mindre ett måste om man ska filma med bra brännvidd. Är du av samma uppfattning eller har du nåt knep?

  • luddekludde

    Medlem
    24 oktober, 2009 vid 11:54

    Fet lina sitter jag inte på men det funkade! Grym film.

  • tobas

    Medlem
    24 oktober, 2009 vid 14:01

    Mycket trevligt!!!

  • egget_

    Medlem
    24 oktober, 2009 vid 14:16

    Skön surf minsann….känns som nästa investering blir en HD-cam.

  • nicklash

    Medlem
    25 oktober, 2009 vid 09:33

    Nice nice!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmtajm – highlights från en ok sommar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.