Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsfråga -pajjad bräda på resantips önskas.

  • ola-h

    Medlem
    7 september, 2007 vid 09:19

    Jag har inte läst alla detaljer i tråden (eller sett brädan) men enligt min erfarenhet är det inte så troligt att brädan har pajjat på grund av att någon släpat en windsurfer över den. Lite repor och kanske någon mindre ding kan man tänka sig men att det skulle leda till ett brott verkar inte troligt.

    Min gissning är att det faktiskt kan vara en reklamation. I de här fallen så är det egentligen relativt ointressant vad seglare gjort med grejjorna utan man borde undersöka brädan och kolla om den verkligen är byggs som den skall. Om inte affären/importören går med på att det är en reklamation så borde nå’t”proffs” kopplas in. Problemet är att de ju med ett lättviktsslalombygge är fullt möjligt att knäcka brädan vid relativt normal segling även om den är korrekt byggd. Däremot är det inte ovanligt att brädor har defekter som att tex vissa av fiberlagren inte är tillräckligt genomvätta med epoxy. Ett fiberlager som på ett ställe inte är genomvätt försvagar brädan oerhört mycket.

    Frågan är bara vilket oberoende proffs som kan uttala sig om detta på ett trovärdigt sätt? Nå’n på Chalmers? KTH?

    Det är inte så sällan som man hör om den här typen av problem och ofta blir det lite ord emot ord när det gäller vad seglaren gjort med brädorna (neeej, det var ingen kastfall…i alla fall inte hårt….nej några plattlandingar har jag inte gjort…knappt hoppat….). Som jag ser det är detta inte intressant utan det vore mycket bättre om man verkligen kunde konstatera byggfel eller ej.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkringsfråga -pajjad bräda på resantips önskas.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.