Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första bädan – ny eller begagnad?

  • sourra

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 22:31

    Magnus, körde inte du ihjäl din bräda på en sten?

  • debkausf

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 18:57

    @Chuckey 475596 wrote:

    Finns det bara tre stycken i sverige? :ooo: de låter ju helgrymmt isåfall. stå ut ur mängden e grymmt, har själv en rosa / guldig rrd hyptertype 😀

    Är den svår att lära sig på för en nybörjare? jag köper gärna en bräda jag kan ha länge men den ska ju inte vara omöjlig att lära sig på

    Yes, endast tre. Dom hann aldrig komma ut i butik innan dom var slut, kann dock finnas en chans att man kan specialbeställa men jag e tveksam. Den kommer bli perfekt o börja med. RRDn sitter som gjuten på fötterna så man kan glömma heelstraps o sånt piss för alltid! Dessutom har 5Xen börjat bli svår att få tag i eftersom den inte tillverkas längre!

  • debkausf

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 18:59

    @sourra 475597 wrote:

    Magnus, körde inte du ihjäl din bräda på en sten?

    Den överlevde!!! Funkar dessutom ypperligt och ingen e lyckligare än jag för de!

  • chuckey

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 18:02

    Tror det kommer bli den här om jag får tag på han
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/17120/cat/10

    Någon som känner han? han svarar knappt på sin mobil

  • sourra

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 22:00

    Ingen aning vem det är men en bräda med ett så pass udda material i skulle jag nog läsa lite reviews om innan jag köpte den osedd. Aluminium är ju inte känt för att vara “levande” =)

    För de pengarna kan du hitta nåt som är erkänt bra.

  • sourra

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 22:30

    Calle Kulings Thorn 2007!

    Dög den åt Kevin Langeree då han kom tvåa i världscupen förra året så duger den åt dig =)

    Diskussion om brädan: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2332787

  • chuckey

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 22:43

    @sourra 476054 wrote:

    Calle Kulings Thorn 2007!

    Dög den åt Kevin Langeree då han kom tvåa i världscupen förra året så duger den åt dig =)

    Diskussion om brädan: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2332787

    Mm låter mycke sant de du säger men ja tycker den är aningen kort, igentligen tycker ja de me rrd brädan me men den e 2 cm längre iallafall.
    För övrigt så bygger den på den vanliga rrd 5x ltd och är nog långt ifrån helt i aluminium. rrd 5x har jag hört bra om och min kompis har köpt en sådan. jag får fundera vidare!

  • sourra

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 22:47

    För kort? Hur stor är du pajk? =)

  • hbgkitare

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 06:35

    Tänk inte för länge, helt plötsligt är den borta! Jag har också bara hört gott om rrd 5X (den vita) och min kompis Roger har även den i aluminium fast mest för att han väger lite mer och laddar höga hopp, han behöver då en som inte knäcks så lätt!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Första bädan – ny eller begagnad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.