Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förstärkning av vågsurfbräda.

  • Förstärkning av vågsurfbräda.

    Publicerad av platslagarn på 18 augusti, 2015 vid 10:46

    hej. Jag har en “sweet potato” från Firewire som jag vill kita med.

    Nån som kan berätta hur många lager väv jag ska lägga på på ovansidan respektive undersidan? och bör jag lägga runt kanterna eller är det onödigt?
    Tipps på väv tas tacksamt emot.

    /Mvh Robin larsson

    tomw svarade 8 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • lima-ko

    Medlem
    23 augusti, 2015 vid 17:17

    Hör med Nicco Schiller om du får fatt i honom, har för mig att han gjort det på diverse surfbrädor för att göra de mer stryktåliga för kite. Annars glid in på Surfbussens butik på Kungsholms strand 181 inne i stan och diskutera med dem, eller ring Surfers då jag antar att du har köpt brädan där(?).

  • tomw

    Medlem
    26 augusti, 2015 vid 14:52

    har läst på Seabreeze forum att man laminerar ovansidan med 6oz ( 160g) glassfiber och epoxy.
    Det är heel dents som är problemet. städa upp ovansidan och tvätta rent. slippa den med 180 grit papper, städa upp, tejpa av, laminera med epoxy, skär av rakblad ( biltema har) längs med tejpen innan epoxy helt härdat. Lyfta av tejpen. Låt härda helt. tejpa av och pensla på lager med epoxy för att fylla väven. dammfritt !! . Efter ordentlig härdning, tvätta av hela med badrums skursvamp varmt vatten och mycket diskmedel- tar bort så kallad amine blush ( tvålig yta som epoxy lämnar).
    Har du haft damm fritt och varit noga att pensla bort skit och luft bubblor, kan du bara vaxa den och kör. annars kan du slippa med 240-400-800 våtslipppapper och få matt finish- vaxa sedan.
    Kan man detta tar det börjar man fredag kväll är den redo söndag lunch. inklusiv all härdning.

  • tomw

    Medlem
    26 augusti, 2015 vid 14:55

    Om du gör detta det kan funka med Biltema glass väv, den är tjockare, men tar bara väven på däcket inte runt railen.
    Om du gör det, kan jag skicka detaljerad instruktioner

  • svenne

    Medlem
    27 augusti, 2015 vid 07:12

    Inte för att posta reklam, men det finns gott om högkvalitetsväv och epoxi för bättre priser på mitt lager. Du kan komma förbi och hämta på lagret om du vill ha det på en gång, hör av dig innan så att du inte åker i onödan.

    https://primenta.se

  • tomw

    Medlem
    27 augusti, 2015 vid 21:34

    Hej Svenne! Vad bra! Visste inte om dig. Köper allt från UK eller Tyskland…..dina priser är konkurrens kraftig. Jag hör av mig så småningom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förstärkning av vågsurfbräda.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.