Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framtiden är kort

  • levieux

    Medlem
    16 oktober, 2013 vid 06:32

    @Ola H. 713545 wrote:

    Detaljer, detaljer… men kanske kan det intressera någon. Överlag är det exempel på hur små och ibland nästan osynliga aspekter av en shape i praktiken kan göra rätt stor skillnad och också på hur man alltid måste tänka på hur alla detaljer i en shape måste “sitta ihop” för att allt tillsammans skall göra det jobba man vill att brädan skall göra.

    Detaljer, detaljer men så intressanta sådana.
    Mer detaljer i livet tack!

  • detskavakul

    Medlem
    16 oktober, 2013 vid 16:29

    Fast här det mer än detaljer som skiljer, inspiration från kiteboard är ju tydlig. Allt som inte är absolut nödvändigt är avskalat. Kvar blev 197cm vågbräda.

  • jlhp

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 10:39

    Masse, e jättenyfiken på en ny rapport om din Freegal nu när du haft den ett tag!

  • dr-masse

    Medlem
    30 augusti, 2014 vid 19:04

    Egentligen består mina första intryck i väldigt hög utsträckning. Jag kör den nästan enbart som twin numera och för sin storlek är den utan tvekan den roligaste bräda jag kört i vågor. Den slår alla freestylewavebrädor runt 90 till 100 liter jag testat rejält på fingrarna när det gäller vågridning. Den svänger riktigt bra och gör “dåliga” dagar roliga. Jag har kört den med 4.7, 5.3 och 5.7. Vindregistret är riktigt bra och jag tycker dessutom att den är kul även på plattare vatten, mycket tack vare att den kommer igång bra och är enkel att behålla fart med. Såpass att jag faktiskt sålt min freestyle-bräda…

    Så, ja, jag är väldigt nöjd med min Freegal och tycker den levt upp oväntat bra till min kanske lite knasiga idé att mixa en allround freestyle (Fanatic Skate 100) med en kompakt vågmaskin (Simmer Frugal).

    Begränsningen är väl att det inte är en bräda som gillar mycket bakfotstryck, det är ingen “bränna runt” racer och jag kan tänka mig att folk som gillar att hoppa med mycket fart upp för vågen inte kommer bli överförtjusta. Men som kul allroundplanka som är mycket kompakt och som verkligen funkar i vågor tycker i alla fall jag att den verkligen levererar. Grym Torö-bräda är det.

  • jlhp

    Medlem
    31 augusti, 2014 vid 16:05

    Ok, TACK för intressant info 🙂

    Speciellt att den verkar komma igång i princip lika tidigt som din tidigare freestylebräda då det är en mycket viktig egenskap på en sådan bräda. Svänga ska den ju göra, vilket gör det så intressant vad annat som fått stryka på foten eller inte.

  • dr-masse

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 05:32

    Jahapp, då har nästa steg tagits med hjälp av Ola. En utveckling av Frugal till en 84 liters sak med lite mer tail. Tänkt att bli min “standardplanka” för vågsegling både utomlands och här hemma när det är bättre förhållanden. 218 lång, 58.3 bred med 84 liter. Tillhör inte vanliga Simmer-sortimentet, utan är en one-off (byggd av Flikka) som jag tycker blev rättså najs.

    Lustigt nog känns det inte alls särskilt kort vilket väl visar att framtiden blev ja, kort.

    18511558945_1d0da98af0_z.jpg
    17890857533_4ce9083ace_z.jpg
    18323781208_9f1c22c7f0_z.jpg
    18507161112_9c0139ee99_z.jpg

  • bjorn-daniels

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 07:48

    Nej, den ser ju rent av lång ut, framförallt framför mastboxen, fast den kanske sitter lite längre bak än vanligt? Fast 218 är väl inte extremt kort idag?
    Ser riktigt najs ut!

  • robin

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 07:57

    Ser fin ut! Sitter främre stropparna väldigt långt fram eller är det mastskenan som sitter långt bak? Eller både och kanske?

  • tws

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 08:39

    Den ser fin ut. Jeg er nå opptatt av stropper. Lange fine montert smalt og høyt. Kan dette være stroppene som tåler mine 6mm ballistic sko? Forløøvrig mener jeg brett nå bør leveres ferdig med riper.

  • svensson61

    Medlem
    6 juni, 2015 vid 14:21

    Åhh sicka grymma fenor. 🙂 🙂 Makani Walu2 om jag inte mistar mig 🙂

Sida 8 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Framtiden är kort

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.