Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freeride fena

  • freeride fena

    Publicerad av anonym-anvandare på 16 mars, 2000 vid 15:58

    Jag undrar vilken fena jag skall välja om jag vill plana så tidigt som möjligt? Skall jag välja en race fena (som svänger lite sämre) eller kan jag välja motsvarande freeride fena med bakåtsvep och plana “lika” tidigt?
    Vad är era erfarenheter…

    kenneth svarade 24 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • martin

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 16:11

    Vad har du för bräda och segel?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 17:19

    Jag seglar på en bic veloce 278. Mitt största segel (det är det jag tänker använda fenan till) är ett NP supersonic 6.7 m2. Jag vill plana så tidigt det bara går…med dessa prylar.

  • racer

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 20:10

    Racefena runt 36-37 lite beroende på vikt och förhållande.

  • k-p

    Medlem
    16 mars, 2000 vid 20:40

    Planar man mkt senare med en likastor freeridefena?

  • dr-masse

    Medlem
    17 mars, 2000 vid 08:28

    Skruvar du i en såpass stor fena (tror nästan att du kan tjuvkika lite på en 38:a om den inte har för stor yta) så kan du lika gärna ta en räjsingfena. Vill du svänga och greja så antar jag att du redan har en mindre?

  • kenneth

    Medlem
    18 mars, 2000 vid 16:42

    Hej
    Jag har jagat en freeridefena storlek 38 det finns tyvärr inte att få tag i.
    Jag har två freeridebrädor en 276a och en 286a RRD. Körde förra året med en Racefena storle 38 till en 7,7a det gick bra (brädan 286an.
    Sofie som väger 55kg kör 276an och 6,7 med en 36 fena race och då planar hon väldigt snabbt. Det är ju det som är fördelen med dom nya brädorna att du kan förändra egenskaperna hos brädan med fenan

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing freeride fena

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.