Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerteventura, Sotavento

  • perrakalle

    Medlem
    21 februari, 2013 vid 12:53

    Hej!

    Jag är också intresserad.

    http://www.rene-egli.com/

    Av hemsidan att döma ser det ju väldigt fint ut.

    Men hur är det med surfshopen egentligen?

  • chris

    Medlem
    23 februari, 2013 vid 18:13

    @simme 705481 wrote:

    Hej!

    Har också ett gäng funderingar som jag undrar lite över:

    Drömmer om (och kommer banne mig!) att tillbringa en del av föräldralediheten på Fuerte tillsammans med min fru och givetvis lilltjejen som då kommer vara tio månader. 2 månader, april och maj har vi tänkt oss. Pålitlig vind och mest plattvatten är det vi söker, så Sotavento känns givet. Kommer ta med 1st freestyleutrustning och vad jag förstått är det bäst att hålla till vid det som kallas center 2. Frågorna jag undrar över:

    Var ska vi bo?
    -Var är bäst att bo, Costa Calma, Morro Jable eller annat? Vill bo hyfsat prisvärt och mysigt. Mycket tacksam för tips.

    Hur/var är bästa vindsurfspotet på södra Fuerte?
    -segellinje med 3.7 (mest för frun kan jag tro), 4.2, 5.0, 5.4? (100liters freestyle till det)
    -behövs våtdräkt?

    Flyga med utrustning?
    -som vanligt jobbigt och smått nervöst… Biljetterna verkar bli billigast genom Norwegian till Gran Canaria. Någon som har erfarenhet av att flyga med surfutrustning mellan GC och Fuerte?

    Tips på billig hyrbil?
    -hyra, köpa eller ta med bilbarnstol?

    Alla tips är välkomna!
    /Simon

    Var där i april förra året. Då hade inte vinden kommit, surfade en dag på en vecka. Men man vet aldrig när den börjar. Har den kommit blåser den ca 6 månader. En våtdräkt (jag hade en med korta ärmar) behövs. Det är Atlanten och den ä r inte så varm. Tror det var ca 17 grader när vi var där. Vi bodde i Costa Calma, det var som namnet sa, lugnt.
    Vill man ha lite mer drag är det bättre att satsa på Morro Jable.
    Hyrbil var i mitt tycke billigt om man hyrde en liten bil.
    Jörgen

  • simme

    Medlem
    27 mars, 2013 vid 05:42

    Tack för svaret.
    Våtdräkten är redan packad och i mitten på april drar vi! Bara hoppas att vinden också kommer!

  • jakfor

    Medlem
    29 mars, 2013 vid 11:05

    Någon som har koll? Mistral Club skall tydligen dra igång ett center på fuerte. Såg en kartbild är det i närheten av gamla center 2? Eller är det på helt annan plats?

  • tomas_g

    Medlem
    31 juli, 2013 vid 18:38

    Ja, det är på samma ställe som gamla center 2.
    Här är en länk till Mistral Club: http://www.club-mistral.com/en/destinations/home/29/genInfo
    Dom har byggt ett nytt hus för uthyrningen.
    Allt prat om att myndigheterna hade stängt centret av miljöskäl var lögner från rene-eglis sida.

    @jakfor 708617 wrote:

    Någon som har koll? Mistral Club skall tydligen dra igång ett center på fuerte. Såg en kartbild är det i närheten av gamla center 2? Eller är det på helt annan plats?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Fuerteventura, Sotavento

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.