• fredrik-plantin

    Medlem
    13 september, 2009 vid 13:04
    DanneMan;575605 wrote:
    några tips.. jepp. ..kanske se hur andra gör kan vara en bra början.. kolla på hur andra go pro filmer ser ut med vinklar och hur dom gör för att rotera bilden på ett snyggt sätt..
    -att horisonten ligger i lod med bilden,, .
    -jag kör tex. adobe prmiere cs3. inget program för beginners kanske .. -Windows moviemaker är faktiskt ett gannska bra val om man är nybörjare.. jag började med som många andra..
    -less is more.. är det hetaste tipset jag kan ge dig… att använda för långa klipp .. kan betyda att folk slutar titta..
    + Att du har ju bra förutsättningar pga.. att du har bra trick i din film…
    -tänk en trailer hur ser den ut? riktigt hårt klippt. tänk så och lägg på lite längre snygga sekvenser kanaske en strand med folk.. “snygg tjej klassiskt”.. klipp efter takten i musiken.. testa att byta musik Mixa en lång låt kan vara riktigt jobbigt om man inte gillar låtvalet..
    viktigt Eftertext/förtext.”stämmningmusik”.. namn på åkare , filmare, redigerare.
    komprimering… sjukt svårt går inte in på det.. men Vimeo är det bästa just nu för att streema film.. tycker jag… 😉

    Good luck..

    Ps hade vart kul om du testade att göra en helt ny film av samma material..

    Bra snack, håller på med en snowboardrulle nu.
    Kör in dina tips lägger upp på vimeo så länkar jag.
    Annars äre precis nu du tar tag i gurra å resten av posset för att planera nästa storfilm va?
    Tycker ja vi löser lite snabbt å lätt eller hur!

  • poppo

    Medlem
    13 september, 2009 vid 13:14

    film-hets! i love it. gå bananas!

  • fredrik-plantin

    Medlem
    13 september, 2009 vid 14:05
    poppo;575607 wrote:
    film-hets! i love it. gå bananas!

    aaa popp! du ska inte tro du slipper undan!
    Seså ge järn! 🙂

  • danneman

    Medlem
    13 september, 2009 vid 18:39

    faktum e att vi det är på g inom kort! planera in en resa till Varberg i början på oktober vet ja..

  • jesper_b

    Medlem
    14 september, 2009 vid 10:06

    Tycker plantans film är kalas! Är inte så tekniskt orienterad överhuvud men jag tycker inte det behöver vara så prestationsinriktat varken vad gäller filmandet eller vindsurfandet. Ladd, stoke, och lite känsla räcker mer än väl för mig! Hets låter också kul föresten. /JB

  • fredrik-plantin

    Medlem
    14 september, 2009 vid 15:56

    Danneman – ja är inte blyg på att lära mig lite bakom kameran och inte heller på att ladda framför så hör av dig när det är dags vetja!

    Jeppe – du go gubbe, du är inspiration

    Nu kör vi!

  • svenne

    Medlem
    14 september, 2009 vid 16:42

    Plantan, du är inte dålig. Du är jättedålig.

  • fredrik-plantin

    Medlem
    14 september, 2009 vid 16:48
    Svenne;575929 wrote:
    Plantan, du är inte dålig. Du är jättedålig.

    man kan se, för övrigt så är jag bäst.

  • danneman

    Medlem
    14 september, 2009 vid 21:58

    ahh du kör pinnacle.. misade det! … bra instegsprogram fortsätt med det!

  • hellgren

    Medlem
    15 september, 2009 vid 08:59

    Fet rulle! Finns ingen möjlighet att man kan få låna grundmaterialet och trixa lite själv? Har länge velat göra en surf-rulle men aldrig fått tag i materialet.

    vem det nu va som sa nått om go pro för $100.. Vart? Hittar inte..

  • fredrik-plantin

    Medlem
    15 september, 2009 vid 12:12

    Gott snack danneman!

    Hellgren, det ska väl gå att lösa.. dra ett pm till mig med mailadress.

    Ge järn!

  • sode

    Medlem
    15 september, 2009 vid 20:09

    Vilken “modell” är det man ska skaffa om man vill kunna montera den på lite olika platser, tex på hjälm, bom, masttopp…? Räcker det med Helmet versionen eller behöver man komplettera med motorsport/surf fästen?

  • fredrik-plantin

    Medlem
    16 september, 2009 vid 15:06
    sode;576280 wrote:
    Vilken “modell” är det man ska skaffa om man vill kunna montera den på lite olika platser, tex på hjälm, bom, masttopp…? Räcker det med Helmet versionen eller behöver man komplettera med motorsport/surf fästen?

    Tjena!

    Först och främst är det Go Pro wide du ska ha och är nästan hundra att du får både hjälm montering och “pannlampsmontering” det är i princip alla fästen du behöver.
    Jag fäste med buntband i orginalfästningen och det funkade bra förutom att kameran “klickade” ner i styrleden vilket är lätt åtgärdat.

  • sode

    Medlem
    16 september, 2009 vid 19:21
    fredrik plantin;576484 wrote:
    Tjena!

    Först och främst är det Go Pro wide du ska ha och är nästan hundra att du får både hjälm montering och “pannlampsmontering” det är i princip alla fästen du behöver.
    Jag fäste med buntband i orginalfästningen och det funkade bra förutom att kameran “klickade” ner i styrleden vilket är lätt åtgärdat.

    …och då är det helmet-varianten vi snackar va? Har för mig att det finns (billigare) paket utan en hel del fästanordningar…

  • fredrik-plantin

    Medlem
    17 september, 2009 vid 18:25
    sode;576549 wrote:
    …och då är det helmet-varianten vi snackar va? Har för mig att det finns (billigare) paket utan en hel del fästanordningar…

    GoPro Helmet Hero Wide heter den och vet faktiskt inte vart man får tag i bara kameran med orginalfäste, om det ens går.

    ge järn!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.