• nemo

    Medlem
    22 september, 2009 vid 16:50
    fredrik plantin;575340 wrote:
    Ja det är gott snack på er grabbar, gurra ja tar en snabbkurs på redigering hos dig….resten tjatar hål i huvet på masse om varsin gopro sen ses vi helt enkelt där det brallar i nästa gång.
    Genomförbart?
    Tänk så fruktansvärt massa olika vinklar på en jävla massa action + alla goa gubbar som filmar från land, lite flott redigering på det sen säljer vi skiten och tar över hela jävla världen.
    Det ska inte behöva vara mycket svårare än så?
    Spårar jag ur eller har ja dratt igång nåt gyt? 🙂

    Demokratisering av filmskapandet…Enkelt snabbt och billigt

    Det stora problemet med go pro är ju upplösningen, det funkar till att lägga på nätet men inte att klippa till om man her en hyffsad kamera från land eller om man vill kolla på en större tv eller duk.Gopro släpper en HD (1080p)variant om några månader då återstår det att se hur ljuskänslig den är. Jag upplever att gopro tappar radikalt i bildkvalitet när det inte är strålande sol. Men som sagt det är ju enkeltheten och priset som de konkurerrar med.

    Tipps till ditt filmskapande. Fixa en eller två kameror på stativ på stranden en för hel/halv bild , en för närbild som panorerar med som är med i vattnet och tar närbilder (kräver dessvärre två gubbar till). Klipp sedan mellan de tre bildutsnitten. Inledning och avslutning, en plantering i början som visar var man är eller något som får tittaren att vilja se mer, avslutning som knyter ihop påsen. Titta på hur andra gör men försök hitta din stil. “Kill your darlings”
    ta bara med det som berättar visar något som tittaren inte sett tidigare i filmen, klipp hårt jag brukar ligga på, beroende på hur man filmat, men ca 60min råfilm ger 5 till 10 bra minuter färdig film.

    lycka till

  • fredrik-plantin

    Medlem
    23 september, 2009 vid 15:29
    nemo;577799 wrote:
    Demokratisering av filmskapandet…Enkelt snabbt och billigt

    Det stora problemet med go pro är ju upplösningen, det funkar till att lägga på nätet men inte att klippa till om man her en hyffsad kamera från land eller om man vill kolla på en större tv eller duk.Gopro släpper en HD (1080p)variant om några månader då återstår det att se hur ljuskänslig den är. Jag upplever att gopro tappar radikalt i bildkvalitet när det inte är strålande sol. Men som sagt det är ju enkeltheten och priset som de konkurerrar med.

    Tipps till ditt filmskapande. Fixa en eller två kameror på stativ på stranden en för hel/halv bild , en för närbild som panorerar med som är med i vattnet och tar närbilder (kräver dessvärre två gubbar till). Klipp sedan mellan de tre bildutsnitten. Inledning och avslutning, en plantering i början som visar var man är eller något som får tittaren att vilja se mer, avslutning som knyter ihop påsen. Titta på hur andra gör men försök hitta din stil. “Kill your darlings”
    ta bara med det som berättar visar något som tittaren inte sett tidigare i filmen, klipp hårt jag brukar ligga på, beroende på hur man filmat, men ca 60min råfilm ger 5 till 10 bra minuter färdig film.

    lycka till

    Gott snack! det ska ja ta med mig, ge järnet!

  • ducks

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 16:54

    HD-varianten verkar gå att köpa nu från http://www.goprocamera.com/

    Bra att man fick hem den gamla varianten för typ 2 veckor sedan 🙁 Kvaliteten i sample videorna är imponerande tycker jag.

    Ni som vill ha den, köp den på http://www.goprocamera.com/ direkt, har man otur så åker man väl på moms+tull (blir nog billigare ändå), gjorde dock inte jag. Tog 6 dagar att få min efter beställning.

    Ingen som vill köpa min gamla variant? Aldrig använd 🙂

  • ducks

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 17:03

    missade detta: “Pre-Order now. Ships last week of Oct-2009. Your credit card will not be charged until your order is shipped”

  • poppo

    Medlem
    10 november, 2009 vid 09:31

    test av den nya hd-varianten: http://gizmodo.com/5396576/gopro-hero-hd-camera-review
    hittade länken på boardseeker.

  • superkassen

    Medlem
    10 november, 2009 vid 11:14

    hur monterades kameran i mast toppen?
    – Vario topp så du kunde fästa den direkt på masten? annars är mastfickan ivägen)

  • mr-fwd

    Medlem
    11 november, 2009 vid 17:15

    Mr Fwd vill va m… ROCK`N ROLL.

    //Kurre

  • star

    Medlem
    13 november, 2009 vid 12:42

    Beställt en HD Pro från GoPro hemsida. “Backorder” så kommer i slutet av nov!? Återkommer med test.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.