Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing GoPro-tipsotrix

Taggad: ,

  • karl-petter

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 14:09

    Sjysst. Förstår att du vill lyfta fram era produkter men ditt inlägg hade fått mycket mer trovärdighet om du tagit med eller iaf nämnt andra varianter. Själv kör jag en del med en monopod som blir mkt längre än gopros korta pinne. Tex kan man vid snökiting eller skidåkning stoppa/fästa monopoden i ryggan och låta den sticka upp ca en meter och filma lite nedåt. Blir riktigt sjysst då man ser huvud och lite av skidor/bräda.
    En annan sak som funkat bra är att fästa Chest harnesk runt underbenet och filma i åkriktningen. Ger bra fart känsla!
    /Kalle

  • wakenils

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 14:13

    ett annat tips är ju att filma med en riktig kamera och minimera gopro filmen eftersom den blir så enformig…

  • chohoo

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 14:47

    Tack för tipsen. Det handlar inte så mycket om att lyfta fram GoProprodukterna som att jag inte har behövt/hunnit med att testa så mycket annat. Så nu lägger jag till era tips och hoppas på fler 🙂 //J

  • jmaster

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 19:58

    Ska dela med mig av mitt bästa jägargoprotrix!
    :tongue: /SJ

  • windyboy

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 21:51

    Den där teleskoppinnen håller ju inte för nånting. Det bästa är att ta en gammal skidstav och man får grymt bra shots på sig själv.

  • jaca

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 06:54

    Go Pros priser på tillbehören gör det väl motiverat med en tråd Go Pro tips & trix. Jag byggde ett hanledsfäste av ett gammalt handledsskydd och ett av Go Pros hjälmfästen som jag annars aldrig kommer använda. Något temporär lösning men funkar fint, ska finjustera lite till . Perfekt att få handen fri när man kajtar! Så ös på med egna brillianta lösningar!

  • chohoo

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 07:44

    Simon, det där såg coolt ut. Lät du bara skidan åka för sig själv bredvid? Hur blev resultatet?

  • jmaster

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 23:17

    Tjena. Nä det där var en fjällösning för att få slajd effekt. Jag gjorde en liten filmgrej på gåsen fjällstuga och dit drar man inte med onödigt med prylar 🙂 så ett ministativ surrat vid vedträt fick ta min plats i pjäxan och sen studsade jag runt i sockan med en påse på och gled skidan i ett spår för att få in en mjuk rörelse. Gick ok för mitt ändamål.
    Har testat betydlig sämre och dummare 😀

  • karl-petter

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 06:46

    Grym lösning Simon, nästan så man skall ha med en vedklabbe i ryggan:)

  • solomin

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 06:55

    Skulle vilja varna för att montera GoPro på brädan när ni Kitesurfar med något annat än Kite Fin Mount, varken fästet eller huset till kameran håller för påfrestningarna.
    När jag gjorde det så bröts en del av fästet som jag limmat på brädan av efter ca 2 minuter, som tur hade jag en fångrem.
    Fästet pajar vi 2:15 i denna video:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=dkKeaVBBmJk&hd=1″]Kitesurf 20111211 ver2 – YouTube[/ame]

  • karl-petter

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 07:28

    Råkat ut för exakt samma sak. Dock på skidor och snowboard funkar det fint att ha den på skidan/brädan.

  • maxx

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 22:10

    Prövade att sätta den uppe i kiten.
    [ame]http://youtu.be/9yhWCwm3Ah4[/ame]

  • jaca

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 09:06

    Jag har problem med imma inannför linsen på “huset” när jag filmar. Antar att batteriet blir varmt efter ett tag och gör så att det blir imma. Inga problem med fotograferandet i korta intervaller men efter 20-30 minuters filmande så kommer det. stänger jag av filmandet så försvinner det efter ett par minuter. Jag vet att det finns “anti-fog inserts” att köpa, men fungerar dessa tillfredställande eller finns det andra alternativ?

    Edit: Hittade denna på Biltema http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Imskydd-36173/ någon som har provat?

  • cortex

    Medlem
    20 juni, 2012 vid 14:42

    Bästa sättet att slippa imma är att du hinkar in kamera + kamerahus en stund i kylskåpet (på sommaren) eller frysen (på vintern) och låter allt kyla ner sig. Sedan stätter du ihop det hela och stänger huset samtidigt som du håller grejerna så mycket i kylens/frysens kall-luft det bara går. (Nåja, att krypa in i frysen för att göra det är väl att ta i…).

    Eftersom kall luft inte kan bära lika mycket vatten som varm luft kommer den luft du har i kameran att vara mycket torr = svårt att få imma.

    Problemet med imma uppkommer eftersom du har stängt in rumstempererad luft i skalet och när sedan kameran kyls ner av vattnet / kallluften så kommer du under luftens (den inne i skalet alltså) daggpunkt.

    Vid nödfall har jag fått det imfritt genom att sätta ihop gopro’n framför AC’n (på fullblås) i bilen… Är ju inte alltid man har en frys med sig. 😀

    /Kaj

  • hah

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 09:07

    Dags att dra upp denna tråden igen!
    Jag har problem med att vattendroppar från stänk/vurpor/vågor fastnar på linsen och gör det mesta blurrigt.
    Detta är sjukligt irriterande eftersom dem ALLTID lägger sig precis där man för tillfället vill kolla 😉
    Vet att det finns en del olika spray/oljor som är vattenavvisande men kan inte hitta någon som verkar helt bra och/eller vilken som är bäst. Vet tyvärr sen tidigare att magiska, okända oljor och plast inte alltid funkar helt bra tillsammans och vill ju helst inte smeta på någonting som sen fräter sönder linsen eller så..

    Vissa verkar förespråka vanligt immskydd och andra helt andra saker.
    Det hetaste tipset verkar vara typ den här : http://biltema.se/sv/Bil—MC/Bilreservdelar/Torkarutrustning/Torkare/Torkarblad/Rain-off-36983/

    Vad säger ni andra? Kryllar ju av klipp här på forumet där ingen har vattendroppar så någon lösning lär ni ju ha? 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing GoPro-tipsotrix

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.