Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Göteborgare som är sugen på att kita…

  • Göteborgare som är sugen på att kita…

    Publicerad av dadde på 21 juli, 2012 vid 15:53

    Är nybörjare i 30-årsåldern och vill ut och kita:-) Bor i Göteborg och har bil. Jag har en 9:a och en 12:a så det täcker väl den mesta vinden. Vill komma ut så mkt som möjligt och är ledig en hel del nu, men är inte sugen på att åka själv. Så hör av så hämtar jag upp er eller så ses vi vid någon spot:-)
    Skicka Pm så hör jag av mig:-)

    filip-k svarade 10 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • thias

    Medlem
    13 augusti, 2012 vid 14:44

    Tjena Dadde!

    Är i samma situation som dig. Bor i centrala Gbg å är också ny i gemet. Har ingen bil så samåkningsmöjlighet och sällskap hade varit nice. På ställena i närheten här har jag fått för mig att Stenungsund och Varberg passar bäst för nybörjare.

  • chris-nilsson

    Medlem
    21 september, 2012 vid 06:31

    Hej!

    Jag är också nybörjare som gått kurs!
    Är också ledig väldigt mycket och letar efter någon att åka med!
    Jag kan alla dagar i veckan.
    Jag bor på Eriksberg och har också bil.
    Hör gärna av er om ni är sugna på att åka.

    Hälsningar

    Christoffer
    0704-005260

  • andyhill

    Medlem
    21 september, 2012 vid 17:24

    Tjena!

    Anders heter jag och är precis som ni andra här i samma situation. En nybörjare utan andra kiteintresserade kompisar som skulle tycka att det var kul att komma ut och öva ihop med andra.

    gick en kurs förra sommaren men han aldrig komma igång efteråt.
    Har bara en 11 kvm C-kite just nu så kan egentligen bara vara ute när det är 7-9 m/s. Letar runt efter en lite mindre bow kite då det verkar som det blåser i ganska mycket nu på hösten.

    Jag bor i Majorna i göteborg och har också bil.

  • filip81

    Medlem
    21 september, 2012 vid 19:31

    Det är bara att åka ner till rågelund, där är oftast folk bara det blåser. Jag har bara varit där helt ensam ett fåtal gånger.

  • chris-nilsson

    Medlem
    24 september, 2012 vid 19:54

    Hallå!

    Såg att du letade kitepolare, tänkte åka nu i veckan om det blir bra vind!
    Har inte åkt något sedan kursen i våras men har nu köpt en 10m2 kite och är riktigt sugen på att komma igång!

    Hälsningar

    Christoffer

  • bigmomma

    Medlem
    1 oktober, 2012 vid 13:52

    Samma sits här, är relativt ny, har kört lite (en säsong) och precis lärt mig att ta höjd. Bor i högsbo (gbg) och har bil, kör ofta själv då polarna tappat intresset och de inte har tid så ofta.

    Slå gärna en signal om ni vill ha sällskap!

    / Ingmar

    0706 40 80 98

    p.s Nån som ska till torkel, askimsbadet eller r-lund idag? tänkte köra om 30 min typ. d.s

  • filip81

    Medlem
    1 oktober, 2012 vid 17:50

    Använd er av surfses.com. Jag brukar skriva där om jag ska ut

  • bigmomma

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 13:08
    Filip81;700162 wrote:
    Använd er av surfses.com. Jag brukar skriva där om jag ska ut

    Aight, reggad och har gått med i “Göteborgs Kite” gruppen nu, antar att det är den folk använder.

  • filip81

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 15:08

    Än så länge är det inte så många som skriver….jag heter Filthy där

  • paulsson

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 15:40

    Vi är rätt många som kör nere i ringsegård i Falkenberg och vi är aktiva på surfses om ni är sugna på att åka en bit. Själv pendla jag ner från Värnamo dit men det är några som mer eller mindre bor vid stranden.

  • bigmomma

    Medlem
    2 oktober, 2012 vid 17:58
    Filip81;700250 wrote:
    Än så länge är det inte så många som skriver….jag heter Filthy där

    Ingo heter jag där. Börjar bli livat nu ju!

  • superoskar

    Medlem
    4 oktober, 2012 vid 21:04

    Saknar bil men hänger gärna på om någon skall ut, kanske för en kort session i närheten av Göteborg (typ Askim) under veckan men mer troligt att jag hänger på en lite längre på nån kul spot under helgen.

    Har kört sen 2005 och kan erbjuda lite tips om du är nybörjare.

    Bor i Strömmensberg men kan tänka mig släpa grejerna till Chalmers (där jag jobbar) om vi bara ska ut en snabbis nån vardag och det passar bättre.

    Hör gärna av er om ni behöver sällskap!
    Messa eller ring på 0709454915

  • chris-nilsson

    Medlem
    2 november, 2012 vid 10:58

    Är det någon som är sugen på att köra idag?

  • marvoging

    Medlem
    30 april, 2013 vid 10:08

    Jag dammar av tråden något och hoppas på att det blir lite liv i den på nytt. Jag gick en kurs i Varberg i höstas och har sedan dess inte hunnit köra något. Skaffade utrustning i vintras (12 kvm) för att ha möjligheten att traggla på egen hand under våren. Men som boende i Göteborg utan biloch brist på vänner som surfar kan det stundtals vara svårt att ta sig till bra spots.

    Så är det någon som ska iväg och åka – helg i första hand – och vill ha sällskap (och kanske vara en hjälpande hand och har tålamod med en novis som mig), så är ni mer än välkomna att höra av er 🙂

  • filip81

    Medlem
    30 april, 2013 vid 15:17

    Regga dig på surfses.com och kolla in “Göteborg Kite” och “Åsa -Varberg”… Jag brukar skriva där om jag ska ut…ju fler som använder den desto större chans att hitta skjuts.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Göteborgare som är sugen på att kita…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.