Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gott om vind i Lejet i morse!

  • Gott om vind i Lejet i morse!

    Publicerad av drx på 4 september, 2009 vid 08:53

    Men hoppas inte burken töms direkt nu, för det var nästan väl hårigt! Körde innan-jobbet surf 06-08 ca, stoora vågor, sideshore och vind så det räckte till alla 🙂 Fin start på dagen, och nu känns det verkligen som surfsäsongen är här när man surfat 6 av 8 senaste dagarna!

    hakuna svarade 14 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • hakuna

    Medlem
    4 september, 2009 vid 09:32

    Hyffsat jämnt visar Onsala iaf, SSW 16½ +-½ m/s…
    http://www.oso.chalmers.se/~weather/index2.html#windspeed

    Först lunch sedan kör jag ner! Niclas

  • sinker

    Medlem
    4 september, 2009 vid 14:28

    Ja det var ju helt galet mycket vind! Knappt det gick att segla alls.

    Men såg ni vem som seglade…? Av dom 7-8 tappra som försökte hålla sig på vattnet så var 4 tjejer! Och det en dag när det toppade på 24 m/s. GirlPower!

    /sinker

  • hellgren

    Medlem
    4 september, 2009 vid 15:41

    Här sitter man inlåst på en kontorslokal.. Trodde jag skulle kunna gå tidigare idag, men när jag vart på jobbet en stund klämmer min arbetskamrat ur sig att vi ska leverera en massa på måndag.. Kunde han inte sagt det igår så kunde jag jobbat över då..

    Tyck synd om mig, nu ser det inte ut som att jag för åka nått alls idag.. :'(

  • kronaldo

    Medlem
    4 september, 2009 vid 16:51
    Sinker;573229 wrote:
    Ja det var ju helt galet mycket vind! Knappt det gick att segla alls.

    Men såg ni vem som seglade…? Av dom 7-8 tappra som försökte hålla sig på vattnet så var 4 tjejer! Och det en dag när det toppade på 24 m/s. GirlPower!

    /sinker

    Ska det vara jämställt så ska det. Respekt!

  • pedersen

    Medlem
    4 september, 2009 vid 17:56
    hellgren;573253 wrote:
    Här sitter man inlåst på en kontorslokal.. Trodde jag skulle kunna gå tidigare idag, men när jag vart på jobbet en stund klämmer min arbetskamrat ur sig att vi ska leverera en massa på måndag.. Kunde han inte sagt det igår så kunde jag jobbat över då..

    Tyck synd om mig, nu ser det inte ut som att jag för åka nått alls idag.. :'(

    Kontoret sög otroligt idag. Sen jobbar frun eftermiddag+kväll, så det blev inget seglande, så jag fick vara hemma med barnen istället och mysa. Känner mig dock som ett barn som måste ligga i sängen på julafton.
    Var dock nere vi havet här i Halmstad på vägen från jobbet och insåg att liv och utrustning nog mådde bäst av att vara på land. Medelvinden låg ett tag på 19m/s.

  • thundal

    Medlem
    4 september, 2009 vid 18:18
    DrX;573141 wrote:
    Men hoppas inte burken töms direkt nu, för det var nästan väl hårigt! Körde innan-jobbet surf 06-08 ca, stoora vågor, sideshore och vind så det räckte till alla 🙂 Fin start på dagen, och nu känns det verkligen som surfsäsongen är här när man surfat 6 av 8 senaste dagarna!

    Nja, vinden räckte ju till och blev över. Vågorna var ju helt OK också men sideshore!??
    Ärligt talat, riktningen var ganska pissig. Tyvärr.
    Synd att inte DMI’s prognos med rak syd slog in.

  • drx

    Medlem
    5 september, 2009 vid 05:51

    Jo men det gick få hyfsad vinkel på vägen in om man höll sig nära land. Sen vrider ju vågorna som en båge längre ut.

  • hakuna

    Medlem
    5 september, 2009 vid 12:46

    Fö är det inte så ofta man kan vattenstarta med fötterna i stropparna och ikrokad!

    Niclas – med hårt åtdragen 4.1. Nu med ont i armarna.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gott om vind i Lejet i morse!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.