Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grym Stockholmsprognos i flera dar.

  • Grym Stockholmsprognos i flera dar.

    Publicerad av svenne på 12 september, 2007 vid 07:49

    Vassegoa alla Tokholmssurfare, nu kommer det garanterat att blåsa ända till söndag. Prognoserna är garanterade, om inte till och med underskattade.

    Hur vet jag det?
    Jag har sålt bilen…

    fastforward svarade 16 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • nachoman

    Medlem
    12 september, 2007 vid 07:55

    :laugh: Ja, du har nog helt rätt i det! Ser tokbra ut hos SMHI och Windguru! Undra om de visste nåt om din bil

  • dr-masse

    Medlem
    12 september, 2007 vid 08:05

    Svennis bil i kombination med en låst, men härlig!, helg för min del gör att vindgarantin är bombsäker. Ni kan börja rigga redan nu.

  • bjornen

    Medlem
    12 september, 2007 vid 08:09

    Ja ja lugn nu. Jag måste tyvärr göra er besvikna. Jag har inte något inbokat till helgen….sorry.

    //Björn

  • fastforward

    Medlem
    12 september, 2007 vid 09:03

    Men det uppvägs av att jag ska lämna in bilen på verkstaden lagom till helgen så nu är det 2-1.

  • fastlandsguten

    Medlem
    12 september, 2007 vid 11:35

    Jag kommer åka till sthlms skärgård utan grejer så det kommer tyvärr blåsa pung hela helgen!

  • jocla

    Medlem
    12 september, 2007 vid 14:26

    Tack Svenne, det uppskattas. Det är på tiden att vi får lite bra vind nu.

  • alexasu

    Medlem
    12 september, 2007 vid 14:55

    Jag vill bara tacka för att ni alla har hållit er undan från skåne så här långt och hoppas ni kan fortsätta med det så att vi kan segla 5.7 eller mindre två ggr i veckan, precis som de senaste tre veckorna, även framöver!

  • bjornen

    Medlem
    12 september, 2007 vid 17:00

    @alexasu 414259 wrote:

    Jag vill bara tacka för att ni alla har hållit er undan från skåne så här långt och hoppas ni kan fortsätta med det så att vi kan segla 5.7 eller mindre två ggr i veckan, precis som de senaste tre veckorna, även framöver!

    Nu vet ju jag att minst en speedare från Sthlm är på väg mot klagshamn närmaste tiden och dom kräver oftast väldigt mycket vind…..låter som om ni kan behöva justera segelstorleken eller kanske inte rigga alls på ett tag 😉

    //Björn

  • malteaserr

    Medlem
    12 september, 2007 vid 21:07

    asså vart kommer uttrycket blåsa PUNG ifrån?

    jäkligt roligt om man tänker på det egentligen.

    man tänker på en pung och lite vind…

    FastlandsGuten;414207 wrote:
    Jag kommer åka till sthlms skärgård utan grejer så det kommer tyvärr blåsa pung hela helgen!
  • rasmus_w

    Medlem
    12 september, 2007 vid 21:19

    “Blåsa skjortan” som man sa i början på 90-talet var väl för rumsrent så det blev att söka sig till de nedre regionerna.

  • malteaserr

    Medlem
    12 september, 2007 vid 22:55

    iof är det är bra uttryck…om det blåser så att pungen fladdrar så blåser det ju inte direkt lite…

  • challq

    Medlem
    12 september, 2007 vid 23:10
    malteaserr;414436 wrote:
    iof är det är bra uttryck…om det blåser så att pungen fladdrar så blåser det ju inte direkt lite…

    Beror iof. på längd och densitet, samt lite andra grejer.

  • malteaserr

    Medlem
    12 september, 2007 vid 23:27

    ja om man skall gå på detaljnivå måste man ju tillägga omfång, hårighetsgrad och senast “tömd” om man så säger…

    challq;414438 wrote:
    Beror iof. på längd och densitet, samt lite andra grejer.
  • fastforward

    Medlem
    13 september, 2007 vid 06:27

    @malteaserr 414440 wrote:

    ja om man skall gå på detaljnivå måste man ju tillägga omfång, hårighetsgrad och senast “tömd” om man så säger…

    PLÄP-koefficient är inte heller att förglömma.

    Själv gillar jag uttrycket: “blaase pongen” (med norskt uttal). Tror det stod på surfbussen.com förut…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grym Stockholmsprognos i flera dar.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.