Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hängsele farlig?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 februari, 2001 vid 13:15

    Ett välskrivet inlägg. Många känner nog igen sig. Har själv gjort samma grej flera gånger. Man får lita till sitt lugn och lite rutin, men det kan vara väldigt rörigt när man väl kraschat ut totalt.

  • anonyma-pojken

    Medlem
    18 februari, 2001 vid 20:50

    Jag fastnade en gång men efter några sekunder så fick vinden tag i seglet och slängde runt det (ink. mig) ett halvt varv. Det var nämligen så att min gamla Neil Pryde hängsele gav upp och sprack upp i hela ryggen. Och detta ledde till att jag inte kunde få av den från linan med min vanlitvis snygga juckrörelse. Jag var inte under vattnet särskilt länge men jävlar va rädd man blev. Men jag kunde ju iochförsig knäppt upp benrämmarna som jag satt fast i.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 februari, 2001 vid 20:24

    Hörde en story om Janne (dåvarande Brädbyggarna) (Ja, jag har inte hängt med på ett tag…) Året var nog 1990 eller 1991 och
    Janne var ute i GBG och testade NPs rykande färska free-leach segel. Det blåste tydligen apa och kaxig som han var körde han med 5,5
    då övriga låg med storlekar runt 4.0. Det gick fort rakt fram, men gipparna satt tydligen lite dåligt. Janne körde med hjälmen på
    och det bar sig inte bättre än att han stog på öronen (ORDAGRANT!!) så illa i en gipp att han körde huvudet rakt genom seglet.
    Med hjälmen på kunde han dock inte få tillbaka huvet då kanten på hjälmen fastnade i lattan…. Hur det slutade vet jag inte,
    med vad jag vet så lever han än idag….. Hang Loose! //Anders

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hängsele farlig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.