Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har ett uppdrag med återväxten vindsurfing

  • Har ett uppdrag med återväxten vindsurfing

    Publicerad av Knatte på 15 juli, 2010 vid 09:20

    Har lovat tjejen/tjejens pojkar att lära dessa vindsurfa i sommar:laugh: Man vill ju säkra återväxten i sporten h014.gif

    Mitt problem är ju att jag inte har passande riggar för detta. Av de få vindsurfingprylarna som jag har kvar, så är det bara fullcambrat race mm. Upptäckte att det var lite tungt och svårt för dem att hantera dessa.

    Så min fråga är om någon här, som har något gammalt men funktionsdugligt freeride eller liknande segel runt 5.5-6.5 kvm för en billig penning??
    Det kan vara tejpat och småtrasigt, men skall fungera att rigga och segla med:wink:
    Hittade inget på köp&sälj och vill bara hå någon som de kan ramla sönder och lära sig grunderna på, så något nyare/dyrare behövs inte alls.
    (Men det skall ju vara ett segel utan camders som riggas på 430 eller 460 cm mast)
    Bra om det finns i närheten av GBG så att det är lätt att ordna transporten:smirk:

    Knatte svarade 13 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • stoorfaen

    Medlem
    15 juli, 2010 vid 12:06

    Jag slängde ett skapligt lagat Search 5,4 förra veckan…det känns ju jävligt dumt nu (och även då jag slängde det)…det måste finnas tonvis med sånt här iofs.

  • Knatte

    Gäst
    15 juli, 2010 vid 13:33

    Det var lite så jag tänkte också:tongue:
    Att det borde finnas ett antal nästan uttjänta segel som man tänker slänga eller sälja billigt, så att jag kan finna ett som jag kan ha nytta av ..
    Man har ju själv skeppat iväg några segel till containern för man inte ids sälja dessa eller så har det varit i skabbigt skick att man inte vill sälja..

  • twister

    Medlem
    15 juli, 2010 vid 15:04

    du har pm

  • e_axel

    Medlem
    15 juli, 2010 vid 17:16

    Är du i halmstad något så har jag ett slitet search 5,3 -03 liggande

    //Elias

  • Knatte

    Gäst
    16 juli, 2010 vid 13:04

    Jättesnällt av er! Jag hör av mig till er via PM när jag har bättre koll på läget.:wink:

  • Knatte

    Gäst
    18 juli, 2010 vid 08:09

    Får tacka så mycket för alla snälla erbjudanden jag har fått och till Markus O. som fixade ett fint segel till mig:tongue:

    Nu kommer nästa fråga… Finns det någon som har en tvådelad fungerande 430 mast som de vill sälja för en rimligt (billig) penning?
    Helst låg kolhalt eller glasfiber så att den är slagsäker, då den kommer åka upp och i havet ett antal ggr:laugh:
    Om den har lite skavanker eller så är inga problem!
    En sådan som bara ligger i förrådet och tar plats typ. Som innan, så är det bra om masten är Göteborgstrakten eller inom rimligt avstånd.:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har ett uppdrag med återväxten vindsurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.