Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har tatt in SU-2 kitebrädor!

  • gh0st

    Medlem
    26 juni, 2011 vid 16:37
    acemattias;660216 wrote:
    Det är ingen tvekan om att brädorna är bra, skulle du inte gilla dem är det en smaksak, det samma gäller nästan all kiteutrustning som tillverkas i dagläget.
    Nämn vilka tillverkare som du tycker gör dåliga grejor och jag lovar att det finns massor av åkare som tycker du har fel.

    Se om du inte kan få provkört en ny SU-2 bräda istället för att vara butter över att du inte gillade den du provade för 3 år sedan:wink:

    Menade inte alls att låta butter, jag är känslomässigt obesvärad till 100% när det gäller SU-2 brädor =) Jag enbart framförde min enskilda och helt personliga åsikt i denna, lite partiska, tråd. Jag provar mer än gärna de nya brädorna och hoppas att de är bättre än de förra (skulle förvåna mig stort om de inte förbättrats med mer erfarenhet av att tillverka brädor m.m.). Är det så att jag får möjlighet att prova och gillar de nya brädorna så lovar jag att skriva positivt om dom. Och jag håller med till 100% att de kiteföretag som (än en gång min personliga åsikt) tillverkade undermåttliga prylar har en skara fans runt om i världen som älskar dessa prylar. 😉 Och allvarligt talat, du har helt rätt om att smaken är delad och vad en person gillar betyder ingenting eftersom allt, precis som du sa, handlar om smaksak och ändamål.

  • acemattias

    Medlem
    29 juni, 2011 vid 23:03

    Blåser det det dåligt, är kiten för liten?
    No problem, storfot är här:laugh:

    Det verkar finnas ett sug efter lite större brädor, så för att kunna göra så många som möjligt nöjda börjar jag även sälja lättvindsbrädan Bigfoot.

    och snygg är den,
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=33271

  • spexz

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 17:37

    Den var riktigt snyg bigfooten, har varit sugen på en lätvindsbräda men har inte råd ännu pengar över till en just nu:-(

  • acemattias

    Medlem
    8 juli, 2011 vid 12:18

    Beklagar att några har fått vänta, men nu har jag alla storlekar hemma igen:laugh:
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=33270&title=su-2-prorider-neuron-2011-2c-nya-21&cat=10

  • pjoter

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 08:15

    Då har man fått provköra både bigfooten och mattias snygga standardbräda några småvändor.

    Båda gjorde sitt jobb och kändes mindre under fötterna än vad de var, både på gott och ont.
    Det positiva med brädorna var att de svängde bra, tog sig fram fint genom lite chop och upplevdes väldigt förlåtande i landningar och om man kom lite snett på en våg.
    Nackdelar var att de gick klart trögare än xenonbrädorna och flysurfer radical som jag körde paralellt, och definitivt trögare än flydoor eller spleene session som bigfooten konkurerar mot i lättvind. Denna tröghet resulterade i att man tog lite sämre höjd och att man fick jobba kiten lite mer för att hålla den kvar bak i fönstret.
    Dvs standardför- och nackdelarna man får med en lite trögare bräda med mer rocker och lite rundare outline.

    Skulle priset varit samma på alla brädor hade jag för egen del valt en annan bräda, då de inte alls passade min åkning. Men med tanke på att priset är ca 50% av konkurrenterna så är det riktigt fina brädor. Dock bör de skaffas tillsammans med en inte alltför snabb kite och man ska inte tro att bigfooten är något lättvindsmonster på något sätt (vilket den ju inte heller utger sig för att vara).

  • rrd_z

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 14:47

    kom hem idag , och min sambo hade tydligen beställt en SU-2 Prorider bräda till mig som jag velat ha ett tag men avbokade 1:a gången pga tids press så jag hade inte hunnit få den innan jag behövde den… men min sambo beställde den utan min vetskap , och den kom idag ! FUCKIN AWSOME ! Nu väntar jag på vind så jag kan ut o prov köra den !! Hoppas den är lika skön som läst att den ska vara på olika siter och att den är lätt att höjda med !

  • skanepaul

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 15:15

    Väljer ni verkligen bräda efter hur bra de är att höjda med?

    Det är den egenskap som jag prioriterar minst måste jag säga.

    Då tänker jag inte på lättvindsbrädor

  • wakenils

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 15:45

    jag väljer den som klarar sig bäst när man inte lyckas höjda längre och måste åka lite över land emellanåt

  • skanepaul

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 20:14

    Förresten, finns det nån bräda som det inte går att ta höjd med? 🙂 🙂

  • tolvsbo

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 20:30

    Har inte prövat min på land ännu, men på vatten är det den bästa bräda jag kört så långt.

    Neuron 137×43, måste nästan kontrollmäta då den känns mycket mindre.

    första riktiga turen idag, choppy som f… och extremt gusty 4-14 m/s.
    Otroligt överraskad hur smooth brädan kör och hur mjukt den landar dåligt timade hopp, kanske det är den stora konkaven som hjälper till ?!? Som reklamen säger är det minimalt, om något sprut från kanterna och jag tror den tar höjd minst lika bra som någon annan bräda med liknande rocker. Att svänga med den i hög fart är ett nöje, både toe- och heel side. Så långt jag fick prövat verkar poppen helt OK

    Brädan är otroligt lätt och har super comfy straps och pads.
    Hela paket inger förtroende och jag menar att det bara e löp o köp .

    PS fick egentligen första turen i förgår, 4-5m/s med en RPM 12:a.
    Det var för lite vind/drake för mig och klarade inte att ta höjd.
    Räknar med att jag (90kg) kan köra från 6 m/s med en 12:a DS.

  • acemattias

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 20:33
  • rrd_z

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 21:23

    sånna märken har jag i min bräda men den är köpt av första sortering … 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    27 juli, 2011 vid 08:19

    Mycket fina brädor måste jag säga!

  • acemattias

    Medlem
    27 juli, 2011 vid 15:47
    RrD_Z;663568 wrote:
    sånna märken har jag i min bräda men den är köpt av första sortering … 🙂

    Jag är ledsen, kontrollerar alla brädor men måste missat din :frown:

  • rrd_z

    Medlem
    27 juli, 2011 vid 16:06
    acemattias;663656 wrote:
    Jag är ledsen, kontrollerar alla brädor men måste missat din :frown:

    jag är inte ledsen !!

    Ps. Skickar faktura ! :cool2:

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har tatt in SU-2 kitebrädor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.