Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HELG SURF DIARY

  • HELG SURF DIARY

    Publicerad av gegga på 13 september, 2002 vid 13:35

    Tjena!!
    Eftersom det skall verkar ska blåsa i stora delar av svedala i helgen skulle det vara ganska kul och se en
    gemensam registrerad surf dagbok efter helgen.

    Förslag att vi nedan registerar surfpassen tex.
    bräda,segel,fena,vindstyrka,vindriktning,vattentemp,
    tid på vattnet
    spektakulära hopp kastfall krashade grejor odyl.

    Hoppas alla får en riktigt blåsig helg och många timmar
    på vattnet!!!!!

    waverider svarade 21 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola_p

    Medlem
    13 september, 2002 vid 14:54

    Abstinensbesvär, eller?!? smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 september, 2002 vid 15:21

    Bra intiativ!!!!!!
    filar på fenan och dammar av stormseglet
    imorn ska jag ösa på!!!!!!!!!
    Nord 15-20
    jiipiiii!!!!!!

  • sunkan_

    Medlem
    14 september, 2002 vid 15:31

    Kan meddela dagens aktivitet för min del då smile.gif

    Eftersom jag bara har ett segel (8,0) så fick det bli lokala sjön Norrviken i Sollentuna. Det blåste rätt bra i den södra änden så jag gick i där. Tyvärr är det en liten vik så vinden var inge vidare där inne. Men när jag kom ut mer i mitten av denna avlånga sjö så blåste det riktigt ordentligt och jag fick några riktiga resor och insåg att jag måste spänna hängseletamparna då mina armar var helt döda efter bara 30 min. Så jag tog mig in till viken igen och vilade mig lite samt spände lite tampar här och där. Sen gav jag mig ut igen och då tog det inte lång tid innan det blåste upp mer och jag fick agera thé-påse någon halvtimme eller så innan jag lyckades ta mig in till stranden på rätt sida. Så det blev att rigga ner seglet i vatten och bära in det i skogen sen fick jag promenera bort och hämta bilen lite närmare och sätta på mig skor och hämta grejorna.

    När jag gick över en av tomterna jag fick passera för att hämta brädan så fanns det ett “blåshål” där mätte jag vinden och den var 9m/s i byarna och 6,5m/s däremellan. Det var nog en del starkare vind ute på sjön.

    Det som jag tycker är lustigt är att jag inte blev annat än glad av denna tur, detta antagligen för att jag aldrig surfat så fort förut (innan jag blev för trött dvs.)

  • ola_p

    Medlem
    14 september, 2002 vid 16:03

    Blev än lång surfdag, 9-13 och 14.45-17.45 Dock inte så överdrivet bra, 5.8 hela dagen.Några hyggliga repor dock. Blev mkt träning på helikoptrar segla baklängesmanövrar och så slog vi några volter med brädorna som avstamp en gång då det dog nästan helt.
    Fan va trött jag e nu!!! smile.gif

  • calle_b

    Medlem
    14 september, 2002 vid 16:28

    För min del var det en byig Stora Värtan-segling med inslag av halv-schyssta chop-hopp utan möjlighet att toka.(tur det) Byig vind, stundtals ûberriggad med 5.8 då det passerade lite regn o rusk med, gissar jag, vindstyrka upp mot 14-16m/s.

    På grund av den underbara förskylningen så blev det en kort tur på ca 2h.
    Känner mej i skrivande stund lika tom som en vakum-förpackad badboll.

    Men imorrn är det ös…. Då ska det bli galenskaper.

    Ha d gott.

    Zzzz Zzzzzzz Zzzzzzzzzz Zzzzzz……………………………..

  • waverider

    Medlem
    14 september, 2002 vid 18:09

    surfade i skärgården och det kanske inte va det bästa… BYIGT!! seglade 7.4 m2 med varierat resultat. ibland nästan vindstilla och ibland “storm” i samband med regnväder….. hade även lite “tur” så man seglade ju själklart sönder seglet frown.gif så nu blir det snickaboden och försöka lagat… men blir nog bättre imorrn..ska försöka komma ut till havet där det är lite jämnare vind…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing HELG SURF DIARY

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.