Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp! vad gör man åt denna skadan?

  • ola_p

    Medlem
    19 april, 2007 vid 12:54

    Hmm, halva nypriset på ett år.. Det är en rätt entusiastisk kalkyl för småbrädor (större brädor har ju högre andrahandsvärde dock), 1/3 av nypriset ligger närmre sanningen, om det nu inte är nyskick, “rätt” märke, och rätt storlek vid rätt tillfälle…

  • andersbq

    Medlem
    19 april, 2007 vid 19:55

    Ja investera i surfbrädor för att sedan sälja något eller några år senare, blir ingen rik av. Jag har byggt ett stort brädförråd istället, där alla gamla minnen lagras istället. Hittade ett jättestort råttbo i en boardbag därute för nån månad sedan…

  • Oregistrerade

    Gäst
    20 april, 2007 vid 16:39

    Laga, bahh! Brädor som tatt in vatten blir fan aldrig bra. Ta bilen och backa över skiten istället så får du en ny av ditt f-bolag. Jag vet för jag har omedvetet just backat över brorsans nya fina Naish en gång i tiden.
    Skit smidigt!!!
    Kitenerden

  • Oregistrerade

    Gäst
    20 april, 2007 vid 19:34

    Har lagat likande skada med epoxi direkt på såret, köpte en spruta med två tuber så blandningen blir rätt. drog med spackel över en gång och torkade bort resterna utanför skadan. De håller hur bra som helst, men de är klart snyggt blir det inte men funktionellt!

  • callep

    Medlem
    21 april, 2007 vid 11:29

    hej! sorry att ja tattar din tråd , men jag behöver lite hjälp med denna skadan..har tagit bort dingsticken och vill laga det.. hur gör jag?
    den har ju lagt sig överlapp ..?

  • klang

    Medlem
    21 april, 2007 vid 15:30

    @callep 378154 wrote:

    hej! sorry att ja tattar din tråd , men jag behöver lite hjälp med denna skadan..har tagit bort dingsticken och vill laga det.. hur gör jag?
    den har ju lagt sig överlapp ..?

    Callep, skadan är liknande och borde kräva samma sorts procedur. Dock är din skada värre på så sätt att den är svårare att dölja eftersom den ligger tvärs över ett gäng olika färger. Är själv rätt nyfiken på hur man blandar till sig färger för att dölja en skada som din…

    /Klang

  • andersbq

    Medlem
    21 april, 2007 vid 18:07

    Calle. Så småningom kanske även din bräda ska ner till Uffe Larsson på renovering, men spara ihop några såna här smågrejor först. Om det hade varit min bräda hade jag lappat den tät.
    Sandpappra, lägg på ett par lager glasfiber (med epoxi). Slipa slätt. Möjligen snygga till med gelcoat eller nån annan vit båtfärg.
    Vet inte hur bra Ulf är på att laga grafiken, men han byggde ju ganska kulöra brädor på 80-talet, så visst borde han kunna blanda till lite akrylfärg, som man har till airbrusch, så att det ser fint ut.

  • tobhed

    Medlem
    21 april, 2007 vid 21:18

    CLS Ulf är vass på grafiken, han har orginalfärgerna från de flesta brädtillverkare – du kan inte se att brädan har varit fixad ens

  • jarp

    Medlem
    22 april, 2007 vid 19:39

    jepp, som ygge säger …

    ta det lugnt med epoxyn…
    har taflat runt med matrialet en del nu och inte alltid haft skyddsutrustning…..
    och pallar inte med större lagningar längre..eller rättare sagt, inget alls, huden torkar ut jag får eksem i ansikte och på kroppen och mår över huvud taget ganska risigt i ett par dagar..

    epoxy är giftigt skit USE PROTECTION!! MASK OCH HANDSKAR ÄVEN NÄR DU SLIPAR..

  • foobar

    Medlem
    28 april, 2007 vid 10:17

    @hasselgren 377575 wrote:

    finns det nån som är bra på att laga brädor i malmö? har hittat surfersworkshop på nätet, nån som har erfarenhet av deras lagningar?

    Ingen som svarade på detta? Upprepar frågan, nån som vet en duktig brädlagare i skåne?

    Gudarna ler inte mot mig just nu. Splirrans ny jp-bräda och när jag har den i vardagsrummet för att smeka den och sätta på stropparna så lägger jag upp den på mattan, kliver på för att prova stropparna och hör ett synnerligen otrevligt KNAK. Gömt skruvmejseln på mattan och får småsprickor i brädan. Har fan inte fuktat den än och den är redan sprucken. Fosterställning och hulkande som en prom-queen med finne på näsan hela natten. Och jag kan fan inte sätta kniven i min oskuld. Vill bara betala och få den lagad. Ingen som vet en duktig reperatör här nere?

  • foobar

    Medlem
    28 april, 2007 vid 10:35

    He, får svara på min egen fråga. Alltid trevligt att föra en diskution med en intelligent människa… 😉 Sökte i forumet och hittade http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45695, så Paddy på surfersworkshop kanske? Nån som har erfarenheter av hans lagningar?

  • k-man-2

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 09:54

    ooooh, glömde nästan! måste ju följa upp tråden med en efter-bild.
    en vecka hos cls-ulf så blev brädan som ny! helt sjukt bra lagat, kan varken se eller känna att det har vart en skada!

    IMG_2001.jpg

  • klang

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 10:09

    Han är grym…

  • rabbit

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 12:19

    @k.man 381083 wrote:

    ooooh, glömde nästan! måste ju följa upp tråden med en efter-bild.
    en vecka hos cls-ulf så blev brädan som ny! helt sjukt bra lagat, kan varken se eller känna att det har vart en skada!

    IMG_2001.jpg

    Vad kostade det då?

  • styret

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 13:23

    Paddy är bra på att laga enligt vad jag har hört.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing hjälp! vad gör man åt denna skadan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.