Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Höllviken-Ljunghusen….

  • tha_nerd

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 09:38

    “Har aldrig varit problem tidigare!”
    Ohh, nä då inte alls. JAMEN VAKNA!!!!

    Grattis alla som körde häromdagen, starkt jobbat. Vill ni inte ha någonstans på näset att köra på överhuvudtaget?

    HÅLL ER BORTA FRÅN NÄSET UNDER BADJÄVELSÄSONG OCH SOL, HUR SVÅRT ÄR DET?

    Ses snart i habo. Badområden? öhh va nä tror inte de jag ska kita var jag vill för det finns ju inget oficiellt förbud här så då går ju de bra eller ööööhhh

    /Magnus W

  • mjersen

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 10:03

    @skotten 485954 wrote:

    its never been like this before… I think its the habolocals riding along the shoreline trying to look cool doing their tricks…

    as long as theres no people in the water or on the beach i cant see any problem..

  • skejtar_henke

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 11:32

    jag har ett jättebra föslag vad vi kan göra.. Trycka på och fixa så att vi kan köra på tippen igen… Det hade varit det absolut bästa. vissa tider om året är det nog inte så lämpligt för då häckar det tydligen en massa svanar där.. Tror att det hade faktiskt kunna gå och lösa.
    Men dessa ornitologer är inte så lätta som vi vet..

  • patrikol

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 14:14

    @Tha_Nerd 486004 wrote:

    “Har aldrig varit problem tidigare!”
    Ohh, nä då inte alls. JAMEN VAKNA!!!!

    Grattis alla som körde häromdagen, starkt jobbat. Vill ni inte ha någonstans på näset att köra på överhuvudtaget?

    HÅLL ER BORTA FRÅN NÄSET UNDER BADJÄVELSÄSONG OCH SOL, HUR SVÅRT ÄR DET?

    Ses snart i habo. Badområden? öhh va nä tror inte de jag ska kita var jag vill för det finns ju inget oficiellt förbud här så då går ju de bra eller ööööhhh

    /Magnus W

    Har du svårt för att läsa?

    Jag skriver inte bara att det aldrig varit problem tidigare!

    Utan att det aldrig varit problem tidigare för att vi har inte kört där om det varit badare där!

    Att rycka ut en menig ur sitt sammanhang och sedan bre på med en egen tolkning känns igen!

    Är du möjlöigen journalist?

  • mechanixx

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 16:01

    Oj…. Här fick man många svar!! Tur man hållt sig därifrån… Får nog bli Lundåkra & Habo ljung när vindarna tillåter det….:laugh:

  • skotten

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 16:40

    30 posts since 2005… he cant be a very social person….

  • mjersen

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 16:49

    @skejtar_henke 486032 wrote:

    jag har ett jättebra föslag vad vi kan göra.. Trycka på och fixa så att vi kan köra på tippen igen… Det hade varit det absolut bästa. vissa tider om året är det nog inte så lämpligt för då häckar det tydligen en massa svanar där.. Tror att det hade faktiskt kunna gå och lösa.
    Men dessa ornitologer är inte så lätta som vi vet..

    fan ingen dum ide alls henke!

  • beamon

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 17:49

    @skejtar_henke 486032 wrote:

    jag har ett jättebra föslag vad vi kan göra.. Trycka på och fixa så att vi kan köra på tippen igen… Det hade varit det absolut bästa. vissa tider om året är det nog inte så lämpligt för då häckar det tydligen en massa svanar där.. Tror att det hade faktiskt kunna gå och lösa.
    Men dessa ornitologer är inte så lätta som vi vet..

    Problemet är nog inte ornitologerna utan att stora delar av Falsterbonäsets stränder är klassade som naturreservat. Havsområdet, dvs vattnet runt näset är dessutom klassat som marint naturreservat.

    Tippen ingår i reservatet och att få Länsstyrelsen att riva upp ett beslut som rör ett naturreservat lär inte vara det lättaste. Vellinge kommun har försökt tidigare i samband med att man vill bygga bostäder längs kanalen men Länsstyrelsen vägrar att ändra gränsen för det reservat som finns längs kanalens östsida.

    Med andra ord, jag tror att vi kan glömma Tippen som kite-spot.

  • skotten

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 21:36

    well the cops have to catch ya for anything to happen right…? coastguard cant do anything?

  • skejtar_henke

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 22:41

    @Beamon 486100 wrote:

    Problemet är nog inte ornitologerna utan att stora delar av Falsterbonäsets stränder är klassade som naturreservat. Havsområdet, dvs vattnet runt näset är dessutom klassat som marint naturreservat.

    Tippen ingår i reservatet och att få Länsstyrelsen att riva upp ett beslut som rör ett naturreservat lär inte vara det lättaste. Vellinge kommun har försökt tidigare i samband med att man vill bygga bostäder längs kanalen men Länsstyrelsen vägrar att ändra gränsen för det reservat som finns längs kanalens östsida.

    Med andra ord, jag tror att vi kan glömma Tippen som kite-spot.

    Här ska inte glömmas nån ting. Där ligger ju en ridskola motorkrossbana occh stugområde.. Men kita det kan man inte? Förstår ärligt inte. Träffade Mr Hillarps son på en fest för nått år sedan där vi hade en väldigt livlig diskution om fåglar och kite. Vi kom fram till mycket påtryckade att dom inte hade några belägg för att kiten i sig skrämmer fåglar. Utan det är ju är man kommer nära. Så själklart när det r mycket fågel då ska man ju inte köra där. Men han sa om jag inte mins fel under sommaren hade det varit lungt då är det inget som häckar där. Men länstyrelsen gav ju oss ett helförbud vilket dom inte trodde på själv och det tacka dom givetvis inte nej till.. Ungefär som vi hade fått ett förbud mot grönklädda personer med kikare. Det hade ju inte vi heller tackat nej till… Skämt och sido så hade det inte varit någon omöjlighet att komma till jämknade tycker jag… Men tycker att det borde gå… Tillåtet några måndar om året i alla fall? så har dom det ju på andra ställen runt om på nästet redan….
    Dessutom så fick vi ju kita där innan…

  • johanw

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 05:17

    @skejtar_henke 486032 wrote:

    jag har ett jättebra föslag vad vi kan göra.. Trycka på och fixa så att vi kan köra på tippen igen… Det hade varit det absolut bästa. vissa tider om året är det nog inte så lämpligt för då häckar det tydligen en massa svanar där.. Tror att det hade faktiskt kunna gå och lösa.
    Men dessa ornitologer är inte så lätta som vi vet..

    de skulle vi fan kollat upp låter skit bra henke

  • tha_nerd

    Medlem
    1 augusti, 2008 vid 06:40

    Haha, asocial journalist, vilken kombo…

    Känns bra med kommentarer som riktar sig till mig som person, för då vet jag att jag får lite gehör för mitt budskap

    KITA INTE I LJUNGHUSEN VID SOL & BAD

    8299 resp 3569 inlägg, shit ni måste ha nattsvart bälte i mingel…
    /Magnus W

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Höllviken-Ljunghusen….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.