Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Huntington Beach, CA

  • Huntington Beach, CA

    Publicerad av animar på 12 juni, 2010 vid 16:32

    Skall besöka LA i sommar och kommer att bo nära Huntington Beach.

    Tänkte packa ned våtdräkten och försöka hyra utrustning. Är det någon som vet om Huntington Beach, som är mest känt för vågsurfing, också är OK för vindsurfing?

    /A

    animar svarade 13 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • fredrik67

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 10:02

    Vi var där för länge sedan under en sommar. Endast vågsurfing vad vi såg (blåste dåligt på sommaren).

    /Fredrik

  • pgvirtual

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 10:29

    Vad jag vet så blåser det “aldrig” i LA. Jag tror def finns sjöar i inlandet där det blåser… Ifall du inte har vågsurfat förut så tycker jag du skall skaffa en boogieboard och ett par fenor och ge dig i kast med vågorna utan segel!

  • rasmus_w

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 11:06

    Eller ta en tur till SF, där verkar det vindsurfas en massa.

  • poppo

    Medlem
    16 juni, 2010 vid 18:09

    Ta tillfället i akt och vågsurfa!

  • animar

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 20:58

    Tack för info, bra att veta! Då gör jag mig inga stora förväntningar på vindsurfing men kanske kommer ut på vattnet under andra former. /A

  • hollister

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 07:23

    Har varit i Huntington Beach och vågsurfat några gånger. Har inte sett några vindsurfare men kommer ihåg att jag sett Kitesurfare lite norr om piren men som sagt har man inte vågsurfat ska man helt klart ta tillfället o testa!! 🙂

    Grymt jobb du måste ha som tar dig till såna ställen!? 🙂

  • local

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 10:25

    Jag var i USA och på L.A kusten när jag var ung 🙂 Det var mitt i Juli och det kallaste vattnet jag nånsin upplevt. Shortyn jag hade med hjälpte inte. Så om någon undrar varför det är tomt i vattnet i dom flesta Baywatch avsnitten så är det därför 🙂 Testa vågsurf! men börja inte på en shorty bräda, ta större typ Longboard så kommer du igång på mindre vågor lätt. Huntington var riktigt bra i jämförelse med Malibu och stränderna norröver.

    Have fun!

    //L

  • animal

    Medlem
    24 juni, 2010 vid 20:32

    Jag är i Santa Monica LA just nu. Har varit här en vecka. Det har blåst vindsurfingvindar de flesta av eftermiddagarna. Har inte sett några VS, men väl ett par kitare. Vågorna är sådär… Byggs upp väldigt sent. Vattentemperaturen är helt ok. Shorty funkar nu iaf.

  • henryk

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 12:25

    Norrut, eller nja nordväst på Malibu beach, windsurfar (och kitar) många ( -enl sonen som var där i mars).

  • meeru-robban

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 13:29

    Jag är även jag i Santa Monica, LA just nu med familjen 🙂 Har också varit här en vecka och har två veckor kvar. Och ja, det blåser runt 10m/sek. så vindsurfing hade nog funkat bra. Vågorna hittar jag just nu uppåt Topanga och Malibu. Bryter fint runt udden på båda ställena. De båda ställena påminner ganska mycket om varandra. Topanga är mindre folk vilket kan vara skönt. Morgon och eftermiddagssurfet har varit bra så här långt. Dock så är det hyfsat kallt med LA mått mätt, runt +18c, kör själv heldräkt. Fick igår kvällssurfa med ett gäng delfiner som hade full cirkus bland vågorna 🙂

    /Robban

  • animar

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 20:43

    Tack igen för mer info. Får helt enkelt tvinga brorsan att köra runt mig till alla stränder med vattenaktiviteter tills jag provat allt som för tillfället fungerar. Varm våtdräkt kommer med bagaget!
    Reser med jobbet? I wish! Nej tyvärr. Reser, helt frivilligt : ) ut för att resa hem med en 4-åring och en 2½ -åring (och min bror) till Sverige. Det är totalt 13 timmars flygresa + en mellanlandning. Så om det är någon som har förslag på hur man underhåller små barn på flyg så tas alla ideér emot med tacksamhet 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Huntington Beach, CA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.