Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur fort åker ni??

  • hur fort åker ni??

    Publicerad av headcase på 1 februari, 2005 vid 17:32

    Igår vurpade jag så hårt att jag kom inte ihåg de vad hände på ett tag & slog revbenen blå. lite över modig med tanken på storm vindarna över sjön.
    Men idag gick det undan 12km sträcka med min 5,4offroad på 10minuter & 18 sekunder enligt min sambo. vinden var på tok för hård egentligen men det gick ändå grin.gif räknade genomsnitts hastighet att vara runt 65-75kmt. helt makalös det var som att vara påtänd efteråt. synd att vinden kommer att lugna ner sig tills imorgon säger de, men det skulle inte ha varit så hård sista 2 dagarna enlight prognosen.
    Nästa gång tar jag en polares gps. vart ligger världs rekord på nu?, känns som om jag var nära då & då idag.

    neven svarade 19 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • zoolander

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 18:09

    ja.. tja.. hmm.. sisådär.. 300-400 kanske
    en gång när jag var ute och gick så trillade jag

  • headcase

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 20:46

    men verkligen hur fort kan det går om inte man sätter en raket i röven????? har lånat en gps nu ikväll av en kille.
    Idag var verkligen läskig men ska göra om det första chans jag få. tur att sjön är stort, trodde ett tag att jag skulle sluta som en röd fläck mot en ö men kanske nästa gång.
    Folk pratar jämt om hur farligt droger är men kanske en adrenalin beroende är kanske mycket värre. crazy.gif

  • rambo_johnson

    Medlem
    1 februari, 2005 vid 21:45

    Svar till:


    Igår vurpade jag så hårt att jag kom inte ihåg de vad hände på ett tag & slog revbenen blå. lite över modig med tanken på storm vindarna över sjön.
    Men idag gick det undan 12km sträcka med min 5,4offroad på 10minuter & 18 sekunder enligt min sambo. vinden var på tok för hård egentligen men det gick ändå grin.gif räknade genomsnitts hastighet att vara runt 65-75kmt. helt makalös det var som att vara påtänd efteråt. synd att vinden kommer att lugna ner sig tills imorgon säger de, men det skulle inte ha varit så hård sista 2 dagarna enlight prognosen.
    Nästa gång tar jag en polares gps. vart ligger världs rekord på nu?, känns som om jag var nära då & då idag.

    [/ QUOTE ]

    is o waser ist forskiligie things

  • luuddee

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 11:24

    typ 500 kanske

  • headcase

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 13:03

    Svar till:


    typ 500 kanske

    [/ QUOTE ] confused.gif

    nä nu är ni bara dumma. har hört något om 146kmt men själv hittar inget om det.
    126 har jag sett någonstans på nätet av en kille med en 2m foil i 22ms i usa.
    synd att era stora luft madrasser är så slö annars kunde man ha en tävling.
    finns en kille här uppe med en samurai 6m den ser pigg ut.
    men vart än världs rekord ligger skulle det vara kul att slå den, skit samma om någon ta det direkt efter, men att en gång i sitt liv vara snabbast i världen skulle vara cool.
    Om det är någon som skulle vilja anta en utmaning är det bara att hör av er. grin.gif
    nu att jag har gps gå det att kolla max hastighet, men idag är det ingen vind & jag har världens tränings värk för att det slet så i skärmen.
    Det här med foil vs lei Kanske det har med IQ att göra, det är nog lättare för någon med en liten hjärna att hålla reda på färre linor smile.gif

  • gogga

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 13:23

    Försöker du värva vänner??

  • headcase

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 13:41

    Svar till:


    Försöker du värva vänner??

    [/ QUOTE ]
    Inte alls, ni ser ut som de flesta här är bara ungdommar från söder.
    Vänner har jag redan men de anser att jag är galen att ger mig i så hårda vindar så att de bara tittar på.
    Jag skulle vilja hitta någon eller några motståndare som skulle vilja anta en utmaning.
    Så Tjejer fixa GPS hitta en jätte sjö, snabb kite, en kompis som släpper av dig på ena sidan av sjön & hämta dig på andra sidan, (om vinden är hårt nog för riktig fart går det bara att åka halv vind utan att skada sig)sen hör av er.

  • stebe

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 15:04

    kan du inte lagga upp bilden i lite storre format?

  • headcase

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 16:03

    Svar till:


    kan du inte lagga upp bilden i lite storre format?

    [/ QUOTE ]
    Sorry trodde det var den här blush.gif

  • patrikol

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 17:53

    Försök att hålla bilderna kring 900 i bredd så slipper vi bläddra så ända in i Bomben! Tack på förhand. wink.gif

  • samhansson

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 20:20

    900km/h

  • headcase

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 20:58

    Svar till:


    900km/h

    [/ QUOTE ]

    nu är ni bara fjantiga barn mad.gif

  • niklas82

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 21:17

    rekordet på vatten ligger väl på 46,nånting knop..
    räkna själv

  • yaqup

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 21:23

    vilken slags avrundning använde du när du avrundade(???) till hastigheten mellan 65-75? laugh.gif

    neee men seriöst så måste du nog vara världens snabbaste, iaf på din sjö… men samtidigt så har du ju verkligen foil så vettefan om det är en så stor prestation, grattis i vilket fall till din tidstagande sambo.

    och världsrekordet?
    Ca Mach 3 skulle jag gissa…

  • zoolander

    Medlem
    2 februari, 2005 vid 23:23

    skönt å se att grabbenhar hittat till rätt forum..

    fan.. vem va det som kör i 900km/h? det speedrekordet måste va satt på vombsjön!eller fyrkantsdammen

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing hur fort åker ni??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.