Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur hittar man det j…. hålet

  • milkman

    Medlem
    7 september, 2007 vid 16:50

    Det följer med en sprittrasa i lagningskittet.. Använd den först. Sen klipper du en rund bit av lappen (genomskinlig med klister på baksidan) och sätter över hålet.. Fixat.
    Men först ska du ju hitta hålet, inte spränga bladdern mer 🙂

  • skotten

    Medlem
    7 september, 2007 vid 17:03

    if its a bunch of holes we have a bladder making machine here, we will just replace the whole section that is wasted.

  • tetras

    Medlem
    7 september, 2007 vid 19:06

    @Virena 411703 wrote:

    Hej hopp!

    Finns det nån vänlig själ som har något tips på hur man hittar hålet i bladdern om man inte har något badkar och har jordens minsta pyspunka???

    Har hittat nåt konstigt som ser ut som lim och sand på en liten yta som knappt går att tvätta bort men det verkar inte läcka där när jag häller på vatten och försöker trycka ut luften. SUCK!!!

    tvättbalja med vatten och ut i parken och tryck.

  • skotten

    Medlem
    7 september, 2007 vid 22:39

    what?? take a crap in a bucket? hehehehe

  • skotten

    Medlem
    7 september, 2007 vid 22:40

    take a dump into a bowl in the middle of the park?

  • above_the_law

    Medlem
    8 september, 2007 vid 06:27

    @Virena 411708 wrote:

    Jag hade lite vatten och diskmedel på det där som jag trodde var hålet. Oj, det blir spännande om jag måste tvålan in hela den där långa saken. Får ju inte plats i lägenheten ju. Å vad kladdigt det skall bli. Tur att min inneboende inte är hemma.

    Tack för hjälpen

    Virena,
    nu är det skön nivå tycker jag:-)!

    Vad ska en viril man tro igentligen;-)? Nog för att du ser oskuldsfull ut men här anar man ju “horn i pannan” (vilket ju är positivt):
    Ensam hemma en fredagskväll med lite onda knän och inte ens kan hitta hålet, trots att du tvålat in hela den där “långa saken”!!?
    Verkar i alla fall som om du fick hjälp tillslut efter att ha läst trådens avslut där du tackar alla hjälpsamma killar….:-)
    Peace n Love!

    Citat 1: Hur hittar man det j…. hålet
    Jag hade lite vatten och diskmedel på det där som jag trodde var hålet. Oj, det blir spännande om jag måste tvålan in hela den där långa saken. Får ju inte plats i lägenheten ju. Å vad kladdigt det skall bli. Tur att min inneboende inte är hemma.

    Citat 2: inte så “kladdsugen”Suck!
    Fasen vad lång den e, har bara en 9a och den trycks in i förnstrena på varsin sida i lägenheten. Den känns inte alls lika lång på stranden. Vad luran man blir bara för att den e böjd. Tur att man inte har en 16 iaf.

    Citat 3: Tur att det finns snälla och hjälpsamma killar på det här forumet.
    Tack för hjälpen

    /Ride on baby!

    PS: Hoppas den inte var alltför stor, så att du hittade hålet. Annars är det ju inte fel att göra det ute i naturen eller på stranden heller, som någon föreslog…Ds

    OBS! Förlåt Virena, men jag kunde inte heller låta bli att streta ur i väntan på vinden..

  • patrikol

    Medlem
    8 september, 2007 vid 16:34

    @Virena 412381 wrote:

    Äntligen skiner solen och jag är ledig så jag tänkte göra ett försök på min bladder för att vara tydlig! Så att inga freudianer kan misstolka något. Som soiclapedagog skulle jag själv tolka det tidigare inlägget som förlängeutanattkunnakitafrustration.

    En lite fråga till bara, om jag nu hittar hålet på bladdern skall jag då tvätta med sprit innan jag sätter fast den lilla klisterlappen på?

    Tack för alla tidigare tips

    Köp Naish eller fråga någon som kör Naish då får du med färdig reperationslappar bara att klistra dit inget klipp ingen sprit.

  • henkish

    Medlem
    8 september, 2007 vid 20:18

    ASG-långa saken…

  • psychonauten

    Medlem
    8 september, 2007 vid 21:10

    en balja vatten funkar ju finfint. pumpa lite extra hårt små hål pyser inte om man fegpumpar. kan även vara bra att kunna denna tekniken för att kvalitetskontrollera kådisar innan användning.

  • fesen

    Medlem
    8 september, 2007 vid 21:50

    Fan va kassa tips. Bara samma hela tiden.

    Gör det lätt för dig istället. Skaffa större hål! Mycket lättare att hitta.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Hur hittar man det j…. hålet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.