Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kan den här konen bli lite roligare?

Taggad: ,

  • Hur kan den här konen bli lite roligare?

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 mars, 2003 vid 20:44

    Vi é ganska många som glöder för windsurfing i sverige, så vi borde ha ganska mycket att diskutera.
    Då tänkte jag inte bara material, även om prylarna är en stor del av sporten.
    På den här delen av konfen var det väl tänkt att vi våg/freestyleseglare skulle få vår egen plats, mycket bra för oss, men den förvaltas ganska dåligt.
    Istället för att smutskasta och slänga syrliga komentarer kan vi väl hålla oss på mera avslappnad nivå.
    Kanske skulle man planera sommarens surfsemester ihop, mötas upp på Haga, Varberg eller något annat båshål.
    Kom med förslag vad vi kan göra för att få igång den här konfen, för nu é den ganska död.
    Stay gnarly.

    calle_kuling svarade 21 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    19 mars, 2003 vid 21:04

    ja säger ju det..Minder attityd o mera surf wink.gif

  • calle_b

    Medlem
    20 mars, 2003 vid 17:28

    Håller med.

  • zehlertz

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 08:33

    Jag vill inte vara negativ på något sätt men jag tror att det är nog ganska svårt att få ngt seriöst av det *även om tanken är väldigt god och jag själv gått i dom tankarna just för att jag vill utveckla min segling o träffa nya människor med samma brinnande intresse.

    Problemet tror jag ligger i att hela grejen med windsurfing bygger på vi inte vill ha det seriöst o strikt ordnat gämfört med tex andra sporter där det finns många klubbar/träffar strikta träningsläger mm.

    En surfare vill ta dagen som den kommer och göra vad som faller honom in, och givetvis så dras ju många av oss till samma ställe där dom bästa vågorna och vinden finns.

    Men jag håller helt klart med dig om att kunna träffas några st o planera en gemensam resa hade varit jävligt kul, och det borde bli väldigt mkt billigare *för pengar är ju ngt det flesta av oss saknar*

    Jag har inget konkret tipps på hur man ska göra kanske nån annan som har?

    kanske göra en sammanställning här om vilka resor ni har planerat/drömt om att göra under året? Kan ju vara alltifrån WA,SA,GC eller bara en sväng till danmark?

    Kanske är det fler som går i samma tankar?

  • pontusp

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 08:51

    Låter som en plan!!!
    Var på GC förra sommaren och där var det en hel del svenskar men det är ju svårt att hålla ihop när alla bor på olika ställen.Men om man snackar ihop sig innan kan man säkert lösa det på ett bra sätt.
    Funderar på att dra dit igen (eller Fuerte, vad tycker folk som varit på båda) i slutet på Juli eller början på Aug. Förra året fick vi flyg och boende för 2800 (restresa)så det behöver ju inte kosta skjortan.
    Finns också planer på Klitmöller i påsk…

    Hade varit grymt om man kunde samla ihop ett glatt gäng…

    Fler som går och filar på resplaner ???

  • zehlertz

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:57

    Jag åker till GC 9/4 (1vecka), vi ska hyra prylar på mistral i bahia feliz. Har varit där två ggr förut och tycker det är kanon.
    När du varit där på sommaren, vart har du seglat då?

    Klittmöller till påsk låter väldigt kallt?

    Jag har precis köpt mig en buss så nu till sommaren tänkte jag kajka runt främst i sverige o danmark.

    Funderar på klittmöller eller nån anna spot i danmark typ Löcken.

    Nästa vinter skall jag iväg minst 1månad, gärna 3mån. Till Södra Europa, GC eller SA *beroende på pengar och hur jag utvecklas nu i sommar*

    Men som sagt fyll på här med era drömmar/planerade resmål

  • pontusp

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:11

    Seglade Pozo och Vargas, hur grymt som helst.
    Det första vi fick göra var att gå till Jonas (Cutre) och köpa 3,7 segel då min 4,2 var stort och med tanke på att jag aldrig seglat i dessa förhållande innan. Det blåste mellan 18-23 m/s de första dagarna och sedan låg vinden på 4,2-4,6 resten av tiden. Seglingen är när man kommit utanför shorebreaket (som skördade sina offer)var helt perfekt med stadig vind och vågor på ca 2-3 meter, väldigt mycket duktiga seglare som ibland loopar ovanför ditt huvud men i allmänhet en väldigt bra stämmning.
    Vargas är lite mer lättseglat, iallfall när vi var där med lite lugnare vind och inte så mycket folk. Parkera dock inte i “gropen” då localsen inte uppskattar detta.

    Har inte varit där under vinter/vår så skriv och berätta när du kommer hem.

    Kommer du till Skåne framöver så hör av dig…

  • zehlertz

    Medlem
    21 mars, 2003 vid 11:50

    Jag kan redan nu referera till tidigare år på Bahia Feliz.
    Har då varit där i Januari och 1:a veckan bjöd på segling varje dag, dock inga idiot vindstyrkor men jag som är lätt seglade på 4,5 – 6,5.

    Andra året var väldigt dåligt väder och vi seglade 4dagar också från 4,5 – 6,5.

    Förhållanden där är mkt snällare, nästan inget shorebreak och vinden tryckte inte på ordentligt förän ca 200m ut.

    Väl där ute är vågorna omkring 3m men då mkt bredare ungefär som här hemma.

    Jag seglar mkt i Rågelund *i Åsa mellan Kba o Varberg* där finns heller inget shorebreak att tala om men däremot väldigt höga vågor en bit ut.

    Så som du beskriver Poso och vad jag sett från filmer så tror jag det är för avencerad segling för mig, jag är väldigt oerfaren av branta vågor som bryter med kraft.

    Det jag gillar med Bahia Feliz är just att seglingen är snällare och att det du hyr har en oerhört bra klass *alltid det absolut senaste, du hyr hela sortimentet på ca 70 mistralbrädor *alla -03* och 120 färdigriggade naishsegel*

    Apropå malmö. nu när jag har bussen så tänkte jag utforska hela västkusten, kanske även öland?

    Kommer gärna ner o seglar i Malmö framåt sommaren.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2003 vid 19:36

    Är det några 08-or på väg mot HAGA kring 1:a maj? Skulle vara kul med ett gäng, lite grill, lite…bärsa osv.
    /Mats

  • wiseguy

    Medlem
    25 mars, 2003 vid 13:15

    Om det vankas vind och vattnetblitt lite varmare kanske man bränner ner en sväng!

  • hifly

    Medlem
    25 mars, 2003 vid 17:29

    finns väl inte så mycket annat att snacka just nu e ju svin kallt och blåser ingen ting dessutom e det ju is kvar

  • styret

    Medlem
    25 mars, 2003 vid 20:12

    läste på öwc:s hemsida att det hade vart bris i fredas, 9m/s och vattnet är isfritt här nere så come on down boys.

    Var på haga och checkade lite idag men då var det inte mer än 4m/s. det är jävelen att man jobbar så mycket.

    Men till helgen ska det till att surfas, om paketet med dojor behagar att dyka upp innan. och lördakvällen inte gör sej allt för påmind. cool.gif

  • calle_kuling

    Medlem
    26 mars, 2003 vid 00:44

    Jo förfan, klart man kommer över till grannön! Har ju inte varit där i surfsyfte nån gång.. det är väl ca 6 mil från Hoburg till Ölands Norra Udde.. dvs 3 timmars segling (hihi) Annars kanske wiseguy kan plocka upp mig på vägen?! När drar vi? cool.gif

  • waterboy

    Medlem
    27 mars, 2003 vid 19:22

    Tja
    Har lite frågor, vad betyder shorebreak? Beach break är väl när det är starka strömmar och branta vågor vid stranden, linkande fast på djupare vatten, upp grundning??

    Och var ligger Bahia Feliz, verkar va bra för mig som inte e duktig.
    /Abbe

  • styret

    Medlem
    27 mars, 2003 vid 19:56

    jag funderar på att dra över till gotland nån gång framöver.

    Vilket är bäst? våren eller hösten. sensommarn? då kan man ju fortfarande hänga runt på muren och dricka bärs.

    Och fruntimret kan inte klaga på att sova i bilen eler tält.

    förövrigt dök dojorna upp idag så på söndag smäller det.

  • zehlertz

    Medlem
    27 mars, 2003 vid 21:35

    Bahia Feliz har du på Gran Canaria, ett litet familjeområde men väldigt nära till dom riktiga partyställena.

    Där är det precis som du säger lite vänligare förhållanden… med du bör kunna vattenstarta.

    Dålig vind första 100-200 metrarna.

    fast nu på våren kan det vara lite si o så med vinden.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur kan den här konen bli lite roligare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.