Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur många SPEEDSAILING timmar/dagar har ni haft i år

  • Hur många SPEEDSAILING timmar/dagar har ni haft i år

    Publicerad av badjanne på 23 november, 2009 vid 12:27

    Vore kul att veta hur många timmar/dagar Anders Bq har haft?
    Finns det någon annan som kommer i närheten?

    glader svarade 14 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • budda

    Medlem
    23 november, 2009 vid 12:33

    Efter detta skandal år. tror det blev 40 timmar. Nu har jag med fam flyttat till Kungsbacka så nästa år ser betydligt roligare ut.. Knske inte kommer upp i bq klass med dagar, men nu finnes förutsättningar

  • hanko

    Medlem
    23 november, 2009 vid 12:35
    Badjanne;589566 wrote:
    Vore kul att veta hur många timmar/dagar Anders Bq har haft?
    Finns det någon annan som kommer i närheten?

    10 (tio !!!!) varav 1 timme med planing känns det som. Siktar på omvänt förhållande nästa år !!! http://www.skandalenarettfaktum.se 😀

  • bjornen

    Medlem
    23 november, 2009 vid 13:24
    Badjanne;589566 wrote:
    Vore kul att veta hur många timmar/dagar Anders Bq har haft?
    Finns det någon annan som kommer i närheten?

    Man kanske inte kan kalla mina sessioner för speedsailing :santa: och jag postar ju dom flesta tillfällena jag seglar men det blir i alla fall några timmar.

    //Björn

  • andersbq

    Medlem
    23 november, 2009 vid 13:39

    Ha ha, jag har iallafall över 75 dagar på brädorna, har av lite olika anledningar missat att posta en del i år… plus några vågsessions. Jag tror jag snittar på 3-4 timmar per surfdag så det blir väl 200-300 timmar. (plus 50 timmar stenmärkning, vilket familjen räknar som surfdagar!)
    Men lite mera intressant är väl kvaliten på dagarna. I år har jag 3 knop snabbare i snitt per session än 2008. (Karpathos-effekten!) Hoppas alla åker dit nästa år!

  • badjanne

    Medlem
    24 november, 2009 vid 08:21

    Ett litet räkneexempel visar att om Anders var ute 336 timmar blir det exakt 14 dagar.

    2 VECKOR dygnet om.

    Där ser man det är timmarna på vattnet som räknas, ut och surfa pöjkar.

    Finns det mer rolig statestik nu i höstmörkret?

  • dr-masse

    Medlem
    24 november, 2009 vid 08:29

    Bor Anders fru och barn inne i den där stora mastfickan på hans segel?

    Imponerande är det, önskar jag kunde komma upp i liknande tid på vattnet även utanför speedvärlden, ah!

  • svartepeter

    Medlem
    24 november, 2009 vid 12:08

    Finns det ingen statestik på hur många av dom 336 timmarna han simmat?? Tycker BQ börjar likna Bengt Baron 😀 Gött jobbat.

    Badjanne;589676 wrote:
    Ett litet räkneexempel visar att om Anders var ute 336 timmar blir det exakt 14 dagar.

    2 VECKOR dygnet om.

    Där ser man det är timmarna på vattnet som räknas, ut och surfa pöjkar.

    Finns det mer rolig statestik nu i höstmörkret?

  • andersbq

    Medlem
    24 november, 2009 vid 22:06
    dr Masse;589680 wrote:
    Bor Anders fru och barn inne i den där stora mastfickan på hans segel?

    Imponerande är det, önskar jag kunde komma upp i liknande tid på vattnet även utanför speedvärlden, ah!

    Tja tricket är att sluta spela 50 rundor golf per år och istället lägga dem till de tidgare ynka 15-20 dagarna på vattnet. Sedan mår man som en prins!

  • ololfo

    Medlem
    5 december, 2009 vid 11:38
    Badjanne;589676 wrote:
    Ett litet räkneexempel visar att om Anders var ute 336 timmar blir det exakt 14 dagar.

    2 VECKOR dygnet om.

    Där ser man det är timmarna på vattnet som räknas, ut och surfa pöjkar.

    Finns det mer rolig statestik nu i höstmörkret?

    Mellan 89-90 var jag i USA på ett sk high school år. Detta var under den period jag var som mest förhäxad av vindsurfing. Det var knäckande att lämna surfingen ett helt år. Det blev inte bättre av att brevväxla med min surfkompis Christoffer Rappe. Jag fick ett antal brev som gjorde att jag fick en sjuk hem/surflängtan. I det sista brevet summrerade han ihop årets surfdagar. Det blev 240 st… Slå det om du kan (i Sverige). Men då får du göra som Rappe, gå ut vindstilla dagar under vintern i dimma och pumpa…Kan tillägga att passen aldrig vara korta heller…Jag är fortfarande imponerad // Olle

  • andersbq

    Medlem
    5 december, 2009 vid 12:17

    Nja, det gick visserligen bra för Rappe några år senare, men jag föredrar nog om man snittar runt på 33 knop i 60-70 dagar, än att pumpa runt kring Fiskebäck på en course vindstilla vinterdagar.

  • andersbq

    Medlem
    5 december, 2009 vid 12:28

    Nja, det gick visserligen bra för Rappe några år senare, men jag föredrar nog om man snittar runt på 33 knop i 60-70 dagar, än att pumpa runt kring Fiskebäck på en course vindstilla vinterdagar.

  • glader

    Medlem
    7 december, 2009 vid 12:07

    Sura sa speedräven om 180 missade surfdagar 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Hur många SPEEDSAILING timmar/dagar har ni haft i år

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.