Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imponeringsfaktor med surf?

  • Imponeringsfaktor med surf?

    Publicerad av spray på 24 februari, 2008 vid 19:16

    Blev kontaktad på FB häromveckan av en tjej från plugget som hade sett mig surfat. Hon var helt salig och skrev att hon alltid har velat prova på vindsurf, det var tydligen hennes högsta önskan ungefär! Lät nästan lite sjukt verdrivet..:confused2:

    TIll saken hör att hon är ganska snygg. :confused2: Dras tjejer till vindsurfare, tycker dom det är häftigt? Eller så vill hon helt sonika enbart prova på att surfa.

    Vad är era erfarenheter kring detta?!?

    rasmus_w svarade 16 år, 1 månad sedan 35 Medlemmar · 52 Svar
  • 52 Svar
  • ola_p

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 19:25

    Varför tror du vi windsurfar?

    (Windsurfing är i de flestas medvetande trekantssegel och “det gick bra åt ena hållet”. Dösexigt typ.)

  • anna79

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 19:28

    @Spray 447033 wrote:

    TIll saken hör att hon är ganska snygg. :confused2: Dras tjejer till vindsurfare, tycker dom det är häftigt? Eller så vill hon helt sonika enbart prova på att surfa.

    Intressant och rolig fråga 🙂

    Blir nog svårt att svara på vad “tjejer” i allmänhet tycker.. Varje flicka är som bekant unik och vissa gillar att surfa (andra inte), vissa gillar surfkillar (andra inte) och endel gillar helt enkelt både och! Hör själv till den senare kategorin 😉

    Men go for it Spray – hon kanske också hör dit! Om inte du vill lära henne så skicka henne till RAN – http://www.ranwindsurfing.com

    // Anna

  • jat

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:04

    @Spray 447033 wrote:

    Blev kontaktad på FB häromveckan av en tjej från plugget som hade sett mig surfat. Hon var helt salig och skrev att hon alltid har velat prova på vindsurf, det var tydligen hennes högsta önskan ungefär! Lät nästan lite sjukt verdrivet..:confused2:

    TIll saken hör att hon är ganska snygg. :confused2: Dras tjejer till vindsurfare, tycker dom det är häftigt? Eller så vill hon helt sonika enbart prova på att surfa.

    Vad är era erfarenheter kring detta?!?

    Min sambo hälsar följande: Jag som tjej tycker surfare är sexiga i mina drömmar, då man tänker på värme, sol och långa sandstränder med en snygg kille surfar i häftiga billabong shorts och bar överkropp, samt kör en häftig bil. Att sedan sanningen är en annan i sverige där alla går omkring i kroppskondom och gärna huva på huvudet i sex månader per år samt kör kombibilar eller bussar som knappt håller ihop är något man inte inser förrän man är fast.
    Min slutsats av det är: Om du vill impa på henne. Lev på myten och visa inte verkligheten.
    /// JT – vars flickvän inte ville ha mig för surfingen utan för den jag är.

  • jarp

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:39

    hmm.. jo man undrar varför det inte är fler tjejer på stranden en kulen oktober dag…??!!

    om man jämför med dykning..vatten, kalt och om möjligt ännu knäppare utstyrsel…..men här hittar man definitivt fler damer..

    Är det inte helt enkelt så att vi får köra en kampanj, “fler fruar i viken”

  • Oregistrerad

    Gäst
    24 februari, 2008 vid 20:49

    Och när man väl får med sig tjejen så säger hon nåt i stil med “kolla killen som seglar den där draken, shit va häftig”

  • getwet

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:45

    @Oregistrerad 447060 wrote:

    Och när man väl får med sig tjejen så säger hon nåt i stil med “kolla killen som seglar den där draken, shit va häftig”

    Min fru brukar alltid påpeka: Titta, han måste vara väldigt trött, först så har han klätt på sig fel, shortsen sitter utanpå våtdräkten, sen går allt i slowmotion också när han seglar!

  • blackadder

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 05:19

    @Oregistrerad 447060 wrote:

    Och när man väl får med sig tjejen så säger hon nåt i stil med “kolla killen som seglar den där draken, shit va häftig”

    Ja precis, det funkar ungefär på samma sätt för oss kajtare. Å en sak till: Dom flesta tjejer btukar bli sådär imponerade när man på släktkalaset sitter å tittar nervöst på träden utanför ifall det börjat blåsa. För att inte nämna de stående svaret till alla typer av initiativ till par-aktiviteter: “Låter jätteroligt älskling. Det gör vi om det inte blåser.”

  • tim-eriksson

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 05:52
    JAT;447049 wrote:
    Min sambo hälsar följande: Jag som tjej tycker surfare är sexiga i mina drömmar, då man tänker på värme, sol och långa sandstränder med en snygg kille surfar i häftiga billabong shorts och bar överkropp, samt kör en häftig bil. Att sedan sanningen är en annan i sverige där alla går omkring i kroppskondom och gärna huva på huvudet i sex månader per år samt kör kombibilar eller bussar som knappt håller ihop är något man inte inser förrän man är fast.
    Min slutsats av det är: Om du vill impa på henne. Lev på myten och visa inte verkligheten.
    /// JT – vars flickvän inte ville ha mig för surfingen utan för den jag är.

    😀 Låter som en helt korrekt beskrivning av din sambo!

    Men fråga kvarstår, dras vissa tjejer helt sonika av att man säger att man är vindsurfare? Tycker att halva linköping borde ligga här i min säng då. Min lägenhet ser mer ut som en surfshop en än studentlya… Och luktar därefter.

    Ne… Ska sova på saken nu, kom just hem från Åre (där det förövrigt är +10).

  • kurtkomet

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 13:19

    (tio tecken)

  • tim-eriksson

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:47
    KurtKomet;447180 wrote:
    (tio tecken)

    Tss… Har de börjat med fartdräkter på speed fronten för att minimera luftmotståndet 😀 ?

  • walle_gbg

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 14:49

    @Spray 447033 wrote:

    Blev kontaktad på FB häromveckan av en tjej från plugget som hade sett mig surfat. Hon var helt salig och skrev att hon alltid har velat prova på vindsurf, det var tydligen hennes högsta önskan ungefär! Lät nästan lite sjukt verdrivet..:confused2:

    TIll saken hör att hon är ganska snygg. :confused2: Dras tjejer till vindsurfare, tycker dom det är häftigt? Eller så vill hon helt sonika enbart prova på att surfa.

    Vad är era erfarenheter kring detta?!?

    Jag tror inte du behöver denna community’s samlade erfarenhet för att lista ut vad din nästa action är. 😉

  • svennebanan

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 15:33

    Frågan är nu väl bara hur Spray ska få in både brutta och bräda i caben?

  • booman

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 17:39

    @KurtKomet 447180 wrote:

    (tio tecken)

    Ja när man ser det här förstår man att det är helt oemotståndligt för det täcka könet:laugh:

  • chuckey

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 17:50

    Givetvis älskar brudarna de :D, män i tight gummi. de e grejjer de

  • filiplomma

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 18:00

    Läste i ett nummer av moore där dom tog upp raggningsfaktorn i de olika vattensporterna: wakeboard, surfing, kitesurfing och vindsurfing. Vindsurfing var överlägset det sämsta valet enligt dom om man ville få till det. Stog något i stil att det bara var 30+ som levde kvar i 80-talet, den ända chansen var om man lyckades få någon intresserad som man kunde vara personlig instruktör.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Imponeringsfaktor med surf?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.