Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till Speedtävling 14-15 maj från ÖWC

  • andersbq

    Medlem
    29 april, 2010 vid 07:58
    glader;609029 wrote:
    Tänkte att jag skulle delta i tävlingen och undrar hur petigt det är med segelnummer. Om man ser på tidigare tävlingar så verkar det inte vara detaljstyrt, inte ens i de internationella tävlingarna, t.ex.:
    http://www.bjarkling.se/ (bilderna från Karpathos 2009)

    Det jag konkret undrar är om det räcker med stora, tydliga siffror på en sida i transparent segel och om man kan hoppa över SWE.

    Kommer de som inte har korrekt nummer verkligen att diskvalificeras? De skulle ju inte vara många som klarade sig, ens av de stora stjärnorna, i länken ovan.

    Om du har tydliga siffror på ett genomskinligt segel så kommer du med största sannolikhet inte att diskvalificeras.
    Men om du tänker delta Speed:World:Cup utanför Sverige så rekommenderar jag dig att inte chansa. Det är tråkigt att stå på stranden och fippla med tejp när man borde vara fokuserad på något helt annat. Det är redan tillräckligt stressigt som det är.

  • surferboy

    Medlem
    29 april, 2010 vid 18:14

    Som klassansvarig i förbundet vore det ju dumt att säga något annat än att det som står i seglingsföreskrifterna gäller. Dock kommer du inte bli diskad om du har S före nummer istället för SWE och så länge som siffrorna är tydliga är det är det ok med transparent bakgrund.

    Kul att du kommer med till Öland.

    glader;609029 wrote:
    Tänkte att jag skulle delta i tävlingen och undrar hur petigt det är med segelnummer. Om man ser på tidigare tävlingar så verkar det inte vara detaljstyrt, inte ens i de internationella tävlingarna, t.ex.:
    http://www.bjarkling.se/ (bilderna från Karpathos 2009)

    Det jag konkret undrar är om det räcker med stora, tydliga siffror på en sida i transparent segel och om man kan hoppa över SWE.

    Kommer de som inte har korrekt nummer verkligen att diskvalificeras? De skulle ju inte vara många som klarade sig, ens av de stora stjärnorna, i länken ovan.

  • glader

    Medlem
    29 april, 2010 vid 21:44
    Surferboy;609184 wrote:
    Som klassansvarig i förbundet vore det ju dumt att säga något annat än att det som står i seglingsföreskrifterna gäller. Dock kommer du inte bli diskad om du har S före nummer istället för SWE och så länge som siffrorna är tydliga är det är det ok med transparent bakgrund.

    Härligt

    Surferboy;609184 wrote:
    Kul att du kommer med till Öland.

    Tack. Det blir nog bra uppvärmning inför Balgö-bataljerna. Har beställt 10 dagar SSO 20m/s i sommar.

  • lundvall

    Medlem
    29 april, 2010 vid 22:20
    Surferboy;609184 wrote:
    Som klassansvarig i förbundet vore det ju dumt att säga något annat än att det som står i seglingsföreskrifterna gäller.

    Jag hittar inte länken till den PDF-filen med reglerna. Någon som har den i minnet?

    EDIT: Här var den!
    http://www.klubben.se/public_club/images/_users/document/%5B1948%5D30945.pdf

  • platon

    Medlem
    30 april, 2010 vid 18:17

    Hola,
    Vad gäller för regler inom det bojade området där hastigheten räknas? En åt gången eller ett visst avstånd?

    Troligen, kanske, rent hypotetiskt, en rookie speedare om någon säsong:blush::blush::tongue:

  • filipl

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 11:34

    Hej,

    Jag åker ner till Haga som vanligt över Kristi Himmelfärdshelgen, men står över speedtävlingen. Jag har ganska mycket nya grejer, men har inte hunnit segla på dem knappt, och när jag var ute och sprang häromdan kände jag mig som ett gammalt “vrak” 🙂

    Är det någon som vet om det blir många som kommer till Haga (förutom “speedarna”)? – Jag såg att det var något i Varberg också.

    Filip

  • andersbq

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 11:38
    Platon;609379 wrote:
    Hola,
    Vad gäller för regler inom det bojade området där hastigheten räknas? En åt gången eller ett visst avstånd?

    Troligen, kanske, rent hypotetiskt, en rookie speedare om någon säsong:blush::blush::tongue:

    Det brukar inte vara bra att segla bakom någon om man man är snabbare, därför så ger det sig själv.

  • teamrider

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 18:23
    SWE117;607855 wrote:
    Jepp, next 2 U.

    / Uffe

    Wunderbar! Ta med några ostkäkaröl!

  • surferboy

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 16:07

    Vi har fått en förfrågan efter en riktig fotograf som planerar att fota under tävlingarna i HagaPark. Är du proffsfotograf och vill få ett gigg kontakta mig.

    Mvh,
    Gustav

  • svartepeter

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 18:59
    P Malmkvist;607907 wrote:
    Shit pommes!! Kommer ju bli rena rama ölhävarcampingen på eriksöre, vi(Jag, björnen, Benke, Budda) har också stuga:grin:

    Kommer också att bo där :tongue: tar med en Bacardi för värmens skull :cool2:

    Peter S-201

  • teamrider

    Medlem
    10 maj, 2010 vid 19:32

    Har ABQ någon kvalificerad prognos för kommande tävling. Vi ber inte om mycket, 13-15m/s räcker…

  • surferboy

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 11:43

    resultat efter dagens tre heat ligger nu på http://svfspeedcup.blogspot.com

    Mvh,
    Gustav

  • badjanne

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 13:04

    Kul att ni fick till det.
    Grattis till alla tappra hjältar som först trotsat vädergudarna i två dagar och sedan stiger upp mitt i nattan och kör tre race.

    Sess i Klagshamn om två veckor och då blir det tufft för Lbj.:grin:

  • swe-496

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 20:31

    Kul att det blev tävling för er.
    Känns som man hade haft en chans att placera sig. Var det stora saker som gällde? Fena? Bräda? Segel?

  • lasso

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 20:51

    stort tack till Domare och Funktionärer! Ni gör ett jättejobb!
    L

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan till Speedtävling 14-15 maj från ÖWC

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.