Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is-surfingfilm Uppsala

  • benke-2

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 09:49

    Bra film
    Den där sista brädan i filmen som gjorde 35 knop såg ju cool ut, vilken sort var det.

  • koa

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 10:15

    Riktigt skön film, och va säkra alla är, kul och se!
    En riktig ljuspunkt i januari mörkret.

    / Calle N

  • jps

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 10:18

    Håller med. Kul rulle och bra kört.

    benke: Brädan är en Pirate Carving Iceboard (http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/21417/cat/12)

  • sebbe87

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 14:28

    Härligt att se att det är flera som bygger. snart blir det säkert tävlingar i den här sporten också!

  • kronaldo

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 14:56

    fan va kuuuuul det verkar, ska bygga mig en egen nästa år. Vad heter låten som börjar efter ca 6min?

  • surfen

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 15:25

    Rolling Stones/Paint It Black

  • douglas-l

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 15:35

    Gött o se Jens! …men du har några knop kvar innan du matchar oss på Roxen 😉
    //Douglas Linköping

  • kinetic

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 15:43

    2fast4u: Jag kör en likadan bräda som Jens o det fanns några andra brädor ute idag med 4-medar, men dessa hängde inte med i fart, däremot var de mycket mer manöverbara på den blanka isen. Skulle vara kul att “speed-race:a” mot ett gäng från Roxen:-)

  • boman

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 15:54

    coool film,skön segling med en forward utan hjälm!!…. 🙂

  • douglas-l

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 16:08

    @kinetic 526180 wrote:

    2fast4u: Jag kör en likadan bräda som Jens o det fanns några andra brädor ute idag med 4-medar, men dessa hängde inte med i fart, däremot var de mycket mer manöverbara på den blanka isen. Skulle vara kul att “speed-race:a” mot ett gäng från Roxen:-)

    Ja de skulle va kul…lägga en slalombana och köra som svin 😉 ja tror ni är snabbare rakt fram men vi gippar fortare (vi med o ni utan skatetruckar)…så på en slalombana kan det bli riktigt spännande!!

  • stickan

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 16:12

    Härlig film!
    Här i Västerås ha vi haft en grymm dag på isen med bra tryck och det var nog rekord när det gäller antal segel på isen! Kul att det är fler och fler som skaffar/bygger diverse farkoster.

    Men jag blir nästa nervös när jag ser er köra utan hjäm, en polare drog i isen för några år sedan så han fick hjärnskakning.

    Mvh Stefan

  • kinetic

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 16:17

    2fast4u: Jag försökte gippa idag men det är svårt…Att slå runt seglet “den vanliga vägen” blir kämpigt då man får trycka runt möget, o det tar emot bra pga fartvinden…Lösningen är väl att duckgippa:-), får väl försöka lära mig det…Stagvända däremot går bra…Så ett rent slalom-race vinner “ni med truckar” e min gissning, iaf på blankis…Om det är snö på isen då blir det nog betydligt jämnare…

  • danneman

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 20:42

    Äntligen en bra issurffilm vi skulle spelat in lite film i Gbg idag men vädret har vart kasst, sen att vi hade en rejäl bakfylla hjälpte inte direkt.

  • kronaldo

    Medlem
    18 januari, 2009 vid 20:46
    surfen;526177 wrote:
    Rolling Stones/Paint It Black

    tackar och bockar

  • Knatte

    Gäst
    19 januari, 2009 vid 11:24

    @DanneMan 526251 wrote:

    Äntligen en bra issurffilm vi skulle spelat in lite film i Gbg idag men vädret har vart kasst, sen att vi hade en rejäl bakfylla hjälpte inte direkt.

    Var hade ni tänkt att filma då?? Finns väl inte så många åkbara isar, som har bra/stadig vind väl :confused2:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Is-surfingfilm Uppsala

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.