Italien- Teneriffa 2018/2019

This topic has 68 svar, 7 deltagare, and was last updated 5 days, 21 hours sedan by  MrQuality-MrStoke.

• Författare
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

I helgen var det Halloween party! Har testat JP Magic Ride och Fanatic Gecko. Jp Magic Ride är en av min favorit bräda och jag hade testat den(2018 modell) i somras i Garda sjön. JP är väldigt snabbt, det var 2019 modell och TWS hade fått samma dag alla JP brädor, så jag var första person att testa den( var lite rädd men det gick bra). Väldigt lätt i planing. Fanatic Gecko är lite långsammare men är lättare att leka med. Jag testade ett par gånger att jippa i planing och kunde nästan även om det var väldiggggggt vågigt. Har aldrig sett så stora vågor även ett par hundra meter från stranden, jag ska försöka hitta något lokalt webbsidan där visar hur stor vågor är, någon form av mätare. Testade också för första gånger DUATONE segel och kan säga att är också en av bästa segel aldrig provat, kompakt, stabil men inte super lätt. Iaf det var bra vindsurfing !!!!!

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Hejjjjjj! Det har kommit en stor bomb av vind sista dagarna, idag bestämde mig att inte går ut pga det blåste upp till 19 m/s och medel vind var 15m/s men framförallt super stora vågor där ute. Jag kunde säker hantera vinden idag men vill njuta om min planing och försöker jippa så mycket så möjligt just nu istället att kämpa 2-3 timmar med super stark vind (har redan testat på Torö förra året med 160 lt bräda och 20m/s ahahahah Helt galet av mig men det var min första gång där) Iaf det var så fint idag att kolla på Cabezo alla änglar som flög så högt och alla framåtloop. Det är så fint bara att titta på de riktiga duktiga surfare och bli bara inspirerad!!! Imorgon blir vindsurf för mig istället och det ska blåsa upp till 13m/s
    Stay tuned!!!!

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     hakuna 
    Deltagare

Sheeit! One foot bakåt och delayed forward. Mäktigt!

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Hej! Här i El Medano vatten är aldrig platt, men det är bra för framtiden när jag kommer att vindsurfa hemma. Ett par gånger till och planing jippen blir klart! Sist körde 4 timmar no-stopp. Lägger upp lite bilder. Vet ej varför men jag måste alltid skriva någon text på bilder som jag lägger upp samtidigt kan inte lägga upp flera samtidigt, någon som vet hur ska jag göra?

Bilagor:

Bilagor:
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Planing jibe action

Bilagor:

Bilagor:
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Fast tack 1

Bilagor:

Bilagor:
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Fast tack 2

Bilagor:

Bilagor:
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

El Medano

Bilagor:

Bilagor:
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

planing

Bilagor:

Bilagor:
Visar 9 inlägg - 61 till 69 (av 69 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2018 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account