Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing jag vill ha en sup

  • jag vill ha en sup

    Publicerad av hengo på 14 maj, 2011 vid 01:15

    I väntan på att man duger till annat.
    Ska inte kosta en månadslön dock. Finns de inte kinakopior eller nåt? Kitesurfing konfen måste ha svaret!

    byguy svarade 12 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • jakobb

    Medlem
    14 maj, 2011 vid 07:20

    ja fyfan skulle också behöva en återställare nu

  • pepa

    Medlem
    14 maj, 2011 vid 09:28

    En gammel vindsurfingbräda kanske?

  • hengo

    Medlem
    14 maj, 2011 vid 09:57
    Pepä;655247 wrote:
    En gammel vindsurfingbräda kanske?

    Har gått lite i de tankarna. Rätt synd att man dumpade den vi använde som slider för nåt år sen,hade varit perfekt!

  • dadil

    Medlem
    14 maj, 2011 vid 10:53

    haha, min morbror har en gammal Dufour-pråm från sent 70-tal, ska prova den i sommar tror jag… sjukt tung, väger säkert minst 15kg.

  • svinet

    Medlem
    14 maj, 2011 vid 18:36

    Dufour stog jag på när det begav sig :0)

  • mr-jibe

    Medlem
    14 maj, 2011 vid 23:34

    Ta en sup så ser du två! 😀 Men annars tror jag också på iden om en vindsurfbräda, iallafall vissa brädor, kona är ju lite både och 😉

  • hengo

    Medlem
    15 maj, 2011 vid 02:02

    SUP avklarat!
    Nu saknas bara paddeln! Var på biltema men tror inte kanotpaddlarna håller måttet, nån som vill byta paddel något quipprelaterat?!!

  • nissar

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 08:58

    Hej, tror ni att man skulle kunna bygga en kombinared lättvind kitebräda och SUP? När ens stora 21m2 foilkite inte lyfter längre så kan man paddal hem…

  • dadil

    Medlem
    16 maj, 2011 vid 09:02

    kan man bygga brädor så kan man, kan man inte så kan man inte. men då kan man lära sig.

  • nissar

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 12:48

    OK, jag får nog formulera om mig lite, för bygga brädor själv är jag inte sugen på…

    Har ni sett någon som byggt en kitebräda med volym på minst 100 liter som är OK att köra kite i lättvind med? Något i stil med dagens race-board brädor men med mer volym.

    Efter lite letande på Youtube fann jag lite folk som kör kite på en vanlig SUP, inte riktigt det jag letar efter, utan mer en bräda optimerad för köra kite i lättvind (ta höjd mm) men som även flyter när man står på den (för att slippa simma hem).

  • sourra

    Medlem
    17 maj, 2011 vid 13:18

    Det är en racebräda du letar efter

  • byguy

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:26

    Hengo: Paddel; köp ett kvastskaft, snedkapa ena ändan, limma dit lagom stor plywodbit och i andra ändan en liten bit av skaftet vinkelrät mot skaftet, i samma plan som bladet. Ca 90 kr, håller bra, lagom tungt. Annars köp en kajakpaddel (tillräckligt lång).
    Annars ett tips om SUP, se det som paddelträning/avkoppling jämför inte med kiting, snowboard eller liknande. Så hårt du kör tror jag paddling är en bra uppbyggnad av muskulaturen i förebyggande syfte. (jag menar inte att du inte har muskler)
    Guy

  • pepa

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:45

    Hengo har pajjat knät Guy, så han ser det nog exakt som du sa där 🙂

  • byguy

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 07:14

    Hengo, Krya på dig! (Jag trodde inte norrlänningar kunde gå sönder, så hur stor blev kratern? Bild på den?)
    Guy

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing jag vill ha en sup

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.