Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag vill satsa vill du hjälpa mig??

  • rasmus_w

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 12:06

    @Spray 537258 wrote:

    Om fotokillen hade fått betalt 5% av värdet på sina bilder så hade han kunna köpa ett UV-hus utan att blinka.
    Det största problemet är nog att gemeneman anser att bilder ska vara gratis.

    Jag var just inne och kollade som hastigast på stoneandwater.nu och letade efter nån info om hur man betalar för sig men hittade inte nåt. Kanske vore det en idé att fixa nåt sånt, typ en paypalknapp eller nåt (ok att paypal har rätt dålig penetration i Sverige men…) och en text typ “Laddade du ner bilden och skrev ut på egen hand? Betala gärna för dig!”, plus en ruta där man kan fylla i belopp, om nu RobRox tycker det är en bra idé att låta kunderna själva bestämma vad bilden är värd.

    Bara ett postgironummer är en annan enkel variant, men det viktiga är att det är enkelt att betala, då ökar betalningsviljan rejält.

  • spray

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 12:10

    @Rasmus_W 537264 wrote:

    Kanske vore det en idé att fixa nåt sånt, typ en paypalknapp eller nåt

    Bra idee, kanske. Skulle vara intressant att veta om det fungerar i praktiken.

  • robrox

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 12:51

    Ojdå det här blir en härlig soppa 🙂 Jag kan dra allt från början så släpper vi det här sen.

    1. Jag började fota surf och folk diggade det, för att folk skulle få fullstora bilder fick man maila mig eller klicka på den röda SAW symbolen på thumbsen och fylla i informationen där.

    2. Jag släpper iden med att ge bort eller sälja digitalt och erbjuder framkallning på precis samma sätt med den röda SAW symbolen.

    3. SAW utvecklas och folk diggar det jag gör. Så jag kände att om det finns folk som vill hjälpa till med ett vattenhus så kan jag fota från vattnet oxå. Det är den ända skillnaden mot innan att jag kan kombinera vatten och tele från land. Själv har jag inte råd att investera i ett hus eller för den delen en påse.

    Så jag vill inte göra en massa stålars på det här utan vill bara ha roligt och erbjuda bra bilder till ALLA. Så får de som vill betala annars gör man inte det. Och vill man sno bilder får man väl göra det då inget jag tänker göra något åt.

    Så är det iaf SAW är till för er som surfar 🙂

    Rasmus jag vet om problemet med betalningen fanns info om den röda knappen innan men det har ramlat bort och jag har inte orkat göra något åt det än. Din ide om att man själv bestämmer priset e ju ascoolt ska jag testa.

    OK nu släpper vi detta och ser till att leverera istället 🙂

    PZ

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Jag vill satsa vill du hjälpa mig??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.