Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag vill satsa vill du hjälpa mig??

  • haze

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 20:00

    @RobRox 537112 wrote:

    Angående prestationskrav så kan man väl se det som en utmaning. Och givetvis är folk inte nöjda så löser man det en annan dag och är den personen ändå inte nöjd så får han/hon väl tillbaka sin femhundring.

    By the way TACK 😉 ett vattenhus kostar mellan 8-30 tusen om man ska ha bra grejer det e jäkligt dyrt iaf för mig 😉
    PZ

    Klart det är det RobRox. En stor utmaning. Alltid svårt att ta bilder på beställning. Det rä väl därför de flesta reklam jobb sträcker sig över en vecka!

    Ett vattenhus för 8-30 tusen? Har alldeles bestämt för att Mat kör med fotopåse tex och det funkar då Mat är väl en av Sveriges bästa surf fotograf. Den kostar 2900 för din kamera om du hade tänkt att ha den till D200. Har precis kollat på ett hus till min D200 i tyskland för 400 euro.

    För övrigt kan jag gärna lägga 500 kr om jag får använda mina bilder för “privatbruk” 😉 Alltså som jag vill…

  • robrox

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 20:09

    @Haze 537122 wrote:

    Klart det är det RobRox. En stor utmaning. Alltid svårt att ta bilder på beställning. Det rä väl därför de flesta reklam jobb sträcker sig över en vecka!

    Ett vattenhus för 8-30 tusen? Har alldeles bestämt för att Mat kör med fotopåse tex och det funkar då Mat är väl en av Sveriges bästa surf fotograf. Den kostar 2900 för din kamera om du hade tänkt att ha den till D200. Har precis kollat på ett hus till min D200 i tyskland för 400 euro.

    Jepp Mat e grym verkligen och ja man kan få en fotopåse för ungeför den slanten. Jag är dock inte förtjust i vattenpåsar. Men visst det funkar säkert jättebra.

    Ett reklamjobb som sträcker sig över 1 vecka kostar väl oxå jävligt mycket mer än 500kr ??

    Jag undrar varför du tycker det är så illa med min ide?? som sagt är jag öppen och rak med det jag gör och tvingar ingen.

  • haze

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 20:18

    Säger inte att jag tycker illa om den. Säger bara att det finns flera folk som står på stranden och fotar och inte tar betalt till exempel.

    Så klart att det kostar betydligt mer men det krävs betydligt mer oxå.

    Och att jag skulle betala 500 kr så skulle jag ställa krav på en bra bild. Även om det inte är mycket pengar för en bild då du oftast kan sälja en en bra bild för 3000 kr till en tidning i alla fall.

    Kolla på fotohus utomlands så hittar du betydligt billigare än i Sverige!

  • edorf

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 20:26

    @RobRox 537112 wrote:

    Jag har sålt ett helt gäng bilder innan och gett bort flera hundra så det handlar inte om pengar. De som känner mig vet att jag gör det för att det uppskattas, har hänt att man suttit i ösregn och kuling i 8 plusgrader i flera timmar för att fota surfare och kitare och inte tagit ett öre för bilderna.

    PZ

    Men gör du inte sådant för att du har tyckt det är kul att fota?

    eller det kanske har varit anhängare till VSK maffian som har tvingat dig med pistol till huvudet?

  • robrox

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 20:32

    OK Haze håller med dig att det finns folk som fotar från stranden vilket jag oxå gör och givetvis ska man ställa krav om man pröjsar 500kr. Kronan e sjukt svag nu så det e inte så jäkla bra alltid. Men det löser sig säkert.

    Edorf: Jepp jag gör det för att jag tycker det är kul och för att folk uppskattar det jag gör. Kanske inte suttit i Läjet under skitförhålladen om jag inte visat bilderna och folk sagt till mig hur jävla kul det är att jag är där.

  • haze

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 20:33

    @edorf 537133 wrote:

    Men gör du inte sådant för att du har tyckt det är kul att fota?

    eller det kanske har varit anhängare till VSK maffian som har tvingat dig med pistol till huvudet?

    Hahahahahahahaha

  • dannep

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 21:16
    Haze;537122 wrote:
    Klart det är det RobRox. En stor utmaning. Alltid svårt att ta bilder på beställning. Det rä väl därför de flesta reklam jobb sträcker sig över en vecka!

    Ett vattenhus för 8-30 tusen? Har alldeles bestämt för att Mat kör med fotopåse tex och det funkar då Mat är väl en av Sveriges bästa surf fotograf. Den kostar 2900 för din kamera om du hade tänkt att ha den till D200. Har precis kollat på ett hus till min D200 i tyskland för 400 euro.

    För övrigt kan jag gärna lägga 500 kr om jag får använda mina bilder för “privatbruk” 😉 Alltså som jag vill…

    Haze: Du får gärna länka eller PMa länk till det huset i tyskland för 4000:- Har själv D200 och har inte hittat mer än “påsar”…

    Trådskaparen: Lycka till med din jakt på UV hus, en ny värld öppnar sig känns det som om man tittar på bilder tagna ute i vattnet…

    Mvh

    Daniel

  • surfmc

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 21:41

    @RobRox 537137 wrote:

    OK Haze håller med dig att det finns folk som fotar från stranden vilket jag oxå gör och givetvis ska man ställa krav om man pröjsar 500kr. Kronan e sjukt svag nu så det e inte så jäkla bra alltid. Men det löser sig säkert.

    Edorf: Jepp jag gör det för att jag tycker det är kul och för att folk uppskattar det jag gör. Kanske inte suttit i Läjet under skitförhålladen om jag inte visat bilderna och folk sagt till mig hur jävla kul det är att jag är där.

    Skaffa ett pg-konto eller något annat så ska jag och säkert fler med mig stödja ditt fotograferande med en liten slant, det är grymt kul att se bilder när någon har lagt sin dyrbara tid på att göra ett bra fotojobb.

    Fota hårt och säg till om du behöver låna våtdräkt eller nåt så du inte fryser i vattnet.

  • robrox

    Medlem
    26 mars, 2009 vid 04:58

    Tack Danne jag ska se hur huset jag har på G är och kommer länka in det här sen.

    Surfmc jag kan PMa dig under dagen det verkar sticka i ögonen på folk om är för på här 😉

    Have a nice day någon som ska köra i abay idag ??

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag vill satsa vill du hjälpa mig??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.