• maglu

    Medlem
    6 september, 2010 vid 08:16

    Patrik: Japp, hotell bokat i Lissabon. Känns kul med en lördagkväll i Lissabon.

    Riktigt bra hemresa med TAP också känns det som. Mycket natt-flyg (avresa från Fortaleza vid 01.30 eller nåt sånt). Fast hemresan vill man inte fundera på i detta läget =)

    Säkerhet: Har en lokal kontakt i Fortaleza som jag använt för hotellbokningar osv, som jag frågade lite om säkerhet och så, om man ska ta med en bättre kamera t.ex.
    Hon sa att det inte är några problem, kanske inte skylta med prylar osv, men att det är lugna ställen på så vis (Jeri och Cumbuco).

  • tim-eriksson

    Medlem
    6 september, 2010 vid 10:17

    Längtar…. Syns där nere!

  • vigla

    Medlem
    6 september, 2010 vid 19:15

    Nu vill jag också åka !!! Åker regelbundet till Dahab för riktig plattvatten-åkafortsurf men skulle gärna få lite variation. Var ska man lägga Jeri på skalan om Dahab är i ena ändan och Kap Verde/Maui/Pozo i andra ? Kan man åka dit andra perioder än under vintermånaderna, kan man åka dit under barnens sommarlov ??

    Kan man boka hotell/utrustning och rubbet i förväg ?

  • jonteasu

    Medlem
    6 september, 2010 vid 19:27

    Vet inget om Dahab, men…
    Läs mer om Jeri här: http://www.boardseekermag.com/travel_features/jeri/jeri_travel_feature-2.html
    Har du sett committed? [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=GO_7ajSs5c0″]YouTube- Committed Marcilio Browne[/ame]

  • charlieb

    Medlem
    6 september, 2010 vid 20:05
    Maglu;629771 wrote:
    Patrik: Japp, hotell bokat i Lissabon. Känns kul med en lördagkväll i Lissabon.

    Riktigt bra hemresa med TAP också känns det som. Mycket natt-flyg (avresa från Fortaleza vid 01.30 eller nåt sånt). Fast hemresan vill man inte fundera på i detta läget =)

    Säkerhet: Har en lokal kontakt i Fortaleza som jag använt för hotellbokningar osv, som jag frågade lite om säkerhet och så, om man ska ta med en bättre kamera t.ex.
    Hon sa att det inte är några problem, kanske inte skylta med prylar osv, men att det är lugna ställen på så vis (Jeri och Cumbuco).

    Jeri är safe.

  • juvas

    Medlem
    6 september, 2010 vid 20:58

    Låter finfint det där. Gifvars, skönt att höra att det är någon annan än vi som kommit på idén att släpa små barn till ett ställe som Jeri. Vad det gäller sambon i mitt fall så blir det nog inga problem då hon vågsurfat ganska mycket och börjat med vindsurfing den här sommaren. Baksidan med en tjej som gillar vattenlekar (?!) i kombination med barn är att det bara blir halva tiden på vattnet. 🙁

    Vilken typ av transfer har ni som varit där valt? Är inne på ta buss så långt det går och se 4×4 sista biten bara. Antar att det både är billigare och bekvämare. Har hittat det här bolaget:

    http://www.redencaoonline.com.br/ Kan det vara något? Eller är det någon som testat något annat med gott resultat?

  • charlieb

    Medlem
    7 september, 2010 vid 07:11

    Åkte buss från Fortaleza tar ca 6-7 timmar med modern långfärdsbuss med matstopp. sedan sista biten 1 timme på öppenlastbilsflak typ buss med långbänkar med öppna sidor…? ja ni vet…

    Lite långt med små barn… men billigt!

    C

  • enlight

    Medlem
    7 september, 2010 vid 12:14

    Vi är några som är sugen på Jeri, men kan inte åka förens under perioden jan – mar.
    Såg på Jeri länken att det var jun till dec som gällde för vind.

    Tips på liknande ställe som funkar under perioden jan – mar?

  • gifvars

    Medlem
    7 september, 2010 vid 12:47
    CharlieB;629983 wrote:
    Åkte buss från Fortaleza tar ca 6-7 timmar med modern långfärdsbuss med matstopp. sedan sista biten 1 timme på öppenlastbilsflak typ buss med långbänkar med öppna sidor…? ja ni vet…

    Lite långt med små barn… men billigt!

    C

    Mmm, får nog håla med CharlieB där, vi åkte ensamma i en Jeep, tog 4,5 – 5 timmar. Kommer inte ihåg vad det kostade men kändes som det var värt den lyxen, med tanke på barnen o så…
    Tror att ClubVentos kan ordna såna jeepfrakter men även John Cox på Casa do John.
    Den här tråden börjar göra mig svårt sugen igen… 🙂

    -JG

  • charlieb

    Medlem
    7 september, 2010 vid 12:51

    Jan är ok men sedan börjar regnperioden….

  • jonteasu

    Medlem
    7 september, 2010 vid 17:34

    Vi har bokat en jeep. 3 pers med vindsurfingutrustning för 450 brasilianska pengar. Blir väl lite mer än 2000kr, men smidigt och enkelt.

  • claes6

    Medlem
    8 september, 2010 vid 08:36
    CharlieB;630049 wrote:
    Jan är ok men sedan börjar regnperioden….

    Eftersom jag är en kontorsråtta och har semester att ta hänsyn till funderar jag på att dra 2 veckor precis efter jul. Förmodar att det funkar vindmässigt? Men är det för kort tid att åka, tycker ni som varit där – resan tar ju sin tid… ? Och hotell – är det bäst att boka det direkt eller via resebyrå? Åker högst sannolikt ensam, så jag behöver absolut inget fancy…

    Tacksam för tips!

  • claes6

    Medlem
    10 september, 2010 vid 22:30

    Har nyligen snackat med TAP och, precis som ni säger härinne, bjuder de på hotellnatt i Lissabon. Och de har ett enhetspris för “gear” a’ 75 €/resa d v s 150€ t o r. Vad tror ni, som vet, om boende? Jag åker dit 22/12 och stannar 3 veckor – kan man fixa det på plats, eller behöver man förboka?

  • kinabalu

    Medlem
    11 september, 2010 vid 08:28

    För transport mellan Fortaleza och Jeri kan ni kolla med Victor (victorjeri@hotmail.com). Han kör en Toyota Hilux (hyffsat ny och fräsch) och tar 100 Real per person. Står ett telefonnummer på hans kort oxå (88) 9961 6393, men det telefonsamtalet lär du få ta på Portugisiska… 🙂

    Angående förbokning av boende, så har jag för mig att många Brasilianare kommer till Jeri just runt Julen och att det blir väldigt fullbokat då. Kan nog vara värt att kolla upp innan.

  • claes6

    Medlem
    11 september, 2010 vid 20:19

    Tack för tipset, Kinablu. Fick precis svar från Vela och det lutar åt att jag tar hotell genom dem första veckan. Så kan man kolla upp något billigare för de sista två veckorna. Lär nog låta dem ta hand om transfern också eftersom jag inte är så haj på portugisiska… Minst sagt.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.