• basse

    Medlem
    18 september, 2007 vid 07:57

    Mauser och Lisa-Stina har nämnt Kap Verde istället för Maui i vår. Vi är också sugna på något men vet inte hur det kommer funka med jobb å så!

    När är det man skall åka för bästa våg-vind ratio??. Såg ju bra ut med vind när PWA var där. Kanske ca samma hade varit bra!

  • mawione

    Medlem
    18 september, 2007 vid 08:35

    Som jag har förstått det så är bästa vind/våg förhållanden mellan jan-april.
    Ingen slump att dom la pwa tävlingen i slutet av februari förra året. Det skulle vara kul att se tävlingarna där. Jag har mailat pwa men det är inte bestämt något datum för tävling där 2008.
    Vi har preliminärbokat 3 platser fritidsresor den 21 feb. En har hoppat av. Jag och en annan kille som mest kör kite är lite tveksamma hur vi ska göra.
    Det skulle vara roligt med fler svenskar som är ute efter att vindsurfa i vågor. Kanske kan man dela hyrbil.

  • vind

    Medlem
    18 september, 2007 vid 10:54

    Var på Cabo ifjol, 14 dagar med fritidsresor, seglade 11, vinden pustar på från no/n hela säsongen nov-april, men – inhämtade jag på orten – om men dessutom skall pricka in swell från annat håll – nämligen väst/nv – vilket ger dessa otroliga vågförhållanden på Sals västkust med Ponta Preta etc, så är chanserna bäst i februari – mars.

    Rekommenderas om man inte är hårdvindsfreak, då är SA bättre. Skönt dock att slippa isvattnet, Cabo är nice ….och musiken massive

  • imported_borje

    Medlem
    18 september, 2007 vid 16:09

    Kolla min hemsida under resedagbok, där finns info om kap verde samt bilder och resedagbok. Kan vara värt att kika på.

  • mawione

    Medlem
    18 september, 2007 vid 18:49

    @Borje 416147 wrote:

    Kolla min hemsida under resedagbok, där finns info om kap verde samt bilder och resedagbok. Kan vara värt att kika på.

    Tack!
    Den har jag studerat. Finns även bra info. på boardseeker.com

  • styret

    Medlem
    20 september, 2007 vid 16:14

    jar har vart lite sugen på Kap Verde nu ett tag. eller egentligen är jag mest sugen på nått annat än SA men är osäker på att jag kommer trivas utan det där pungdraget. finns det billiga boenden att få tag på om man ska vara där typ en månad?

  • mag

    Medlem
    20 september, 2007 vid 17:58

    Men sluta nu Basse, det är Maui som gäller i vår!
    Dollarn på 3-årslägsta 6,52 idag lovar gott! 🙂
    /Magnus

  • mawione

    Medlem
    21 september, 2007 vid 06:39

    Vad var det Angulo sa? “…even when Cabo Verde is not so good it’s still better than Maui”.

  • mawione

    Medlem
    21 september, 2007 vid 06:43

    @Vind 416080 wrote:

    Var på Cabo ifjol, 14 dagar med fritidsresor, seglade 11, vinden pustar på från no/n hela säsongen nov-april, men – inhämtade jag på orten – om men dessutom skall pricka in swell från annat håll – nämligen väst/nv – vilket ger dessa otroliga vågförhållanden på Sals västkust med Ponta Preta etc, så är chanserna bäst i februari – mars.

    Rekommenderas om man inte är hårdvindsfreak, då är SA bättre. Skönt dock att slippa isvattnet, Cabo är nice ….och musiken massive

    När var du där? Var surfade du? Vågor?
    Vilket hotell?

  • imported_vindsmurfen

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:07

    Jag ska till Sal på sportlovet, jag har surfat ett tag men är ingen avancerad vågseglare, rekommendation på spot i sal?
    / Gustav

  • basse

    Medlem
    21 september, 2007 vid 09:20

    @Mag 416724 wrote:

    Men sluta nu Basse, det är Maui som gäller i vår!
    Dollarn på 3-årslägsta 6,52 idag lovar gott! 🙂
    /Magnus

    Fokk me…. det låter guld!!! Skall vädra det hemma…
    Men det har ju snackats om Chile om ett år också… lös denna ekvationen åt mig så fixar jag stålarna….
    (F/8)+26=R1+R2
    Lös ut F (flextimmar) då R1>=21 och R2>=21 (resornas längd).

    Eller nått! 🙂

  • mag

    Medlem
    21 september, 2007 vid 11:46

    Chile blir det kanske jul-nyår 08-09, rätt tid på året för vind och många lediga röda dagar precis som i år. Jag lobbar stenhårt där hemma nu. Men efter grusen och stenen i KapVerde i vintras kräver Carin nu palmer och mys! Så det är bara att anpassa sig, jobbigt värre 😀

    /Magnus

  • adde

    Medlem
    21 september, 2007 vid 13:06

    Jag har fått instruktioner om att “om Carro ska bli ordentligt surfbiten så behövs det nog en eller annan semester till ett varmt land med varma vindar och varmt vatten, och med annat roligt att göra i solen…”

    Dessutom råkar jag har lite dollars liggande.

    Och påtryckningar från Ola.

    Vi får väl se…

  • basse

    Medlem
    23 september, 2007 vid 15:49

    Hmmmm det där tåls ju att fundera lite över.
    Är det så att det är ett stort gäng inkl Päsa som skall dra till Chila vill man nog inte missa det med tanke på att han varit där ett par gånger å så. Känns lite som att det kanske är en resa man gör en gång. Maui är rätt mycket enklare att resa till i mina ögon.

  • mag

    Medlem
    23 september, 2007 vid 18:34

    När är Chile planerat?
    /Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.